Pimpelmeesje niet om je kleding schoon te houden
Ik denk om extra vaak ijsjes te eten
Pimpelmeesje niet om je kleding schoon te houden
Ik denk om extra vaak ijsjes te eten
Vulpen echt aaargh!
Maar het werkte niet mee dat ik m'n solo uitje 2 nachtjes hotel moest afzeggen omdat ie gister hoge koorts had (natuurlijk valt het mee als je afzegt, maar als ik toch gegaan was lag ie vast vandaag kotsens met 40 graden koorts bij opa&oma..) en dat m'n wasmachine stuk is en de monteur pas volgende week woensdag komt en t pleurisheet is waar ik niet tegen kan
sorry dit hoort eigenlijk meer in t klaagtopic
Bedankt voor het doorgeven van een mogelijk datalek. We hebben hier (nog) geen signalen van ontvangen en kunnen na eerste inspectie ook niet verifiΓ«ren of dit echt is gebeurt.
Uiteraard ga ik hier nog wat dieper induiken en kan het sowieso geen kwaad om je wachtwoord eens in de zoveel tijd aan te passen, maar voor ik meer duidelijkheid heb zou ik deze meldingen altijd -een beetje- met een korrel zout nemen. Dat gezegd; het blijft open source software en daarin blijf je inherent veiligheidsrisico's houden, simpel omdat alle broncode (inclusief de mogelijke lekken) online staan.
Marshmallow
Hopsatee Zouden jullie de melding naar mij door kunnen sturen? Ik heb jullie een PB gestuurd met mijn e-mail.
Pimpelmeesje Maar het werkte niet mee dat ik m'n solo uitje 2 nachtjes hotel moest afzeggen omdat ie gister hoge koorts had
O echt? Alsof ze het erom doen hè, wat rot! Ik gunde het je zo.
Die hitte helpt inderdaad ook niet mee en het ergste moet nog komen
OkΓ© help. Ik voel me echt zo dom af en toe
Maar biecht: ik snap geen zak van koken. Ja, ik heb een horeca opleiding gedaan. Nee, ik kan het gewoon niet. Voor mij is koken net als scheikunde. Ik heb duidelijke richtlijnen nodig. Te veel van ingrediΓ«nt X en de boel ontploft zeg maar. Ik heb mijn vaste recepten volledig uitgeschreven en die volg ik netjes en daardoor kunnen we overleven. Maar koken + ik = no go.
Dat hele koken op gevoel gedoe werkt voor mij niet, daar hebben we H voor. Maar H zal wel een basisrecept moeten hebben voordat die kan gaan experimenteren met dingen die ik nooit zal begrijpen, en ik moet die haar leren.
Dus ik ben smoothie recepten gaan googlen. Zoals ik al zei, ik voel me echt dom dat ik voor zoiets simpels om jullie hulp moet vragen, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb inmiddels 400 recepten gelezen en niemand wil mijn vraag beantwoorden!! Iedereen is zΓ³ onduidelijk!
Kan iemand mij alsjeblieft de formule geven voor de verhouding vocht ten opzichte van fruit?
Natuurlijk snap ik als je er 1 banaan in yeet je minder vocht nodig hebt dan wanneer je er 60 hebt met ook nog een doos aardbeien en zaden en wortels en weet ik het. Al die vocht ratio's zijn aangepast aan de specifieke recepten, en die willen we niet.
Dus. We hebben hier 225 gram bevroren fruit. (Klein doosje van de Albert Heijn, tropische vruchten. Watermeloen, mango en nogwat geloof ik, niet heel relevant.). Geef me alsjeblieft gewoon de formule
225 gram fruit + X vocht = smoothie. Wat is X???? Help mij
[verwijderd] vocht?? Wat wil je er voor vocht indoen?
Ik zou dat doosje er indoen en mixen en klaar. Je zou er yogurt bij kunnen doen, maar dat geeft een hele andere smaak. zou er geen water ofzo bij doen?
Ik zou zeggen: 225 gram fruit = smoothie
[verwijderd] Volgens mij hoeft er geen vocht bij. Wat wel heel lekker is is yoghurt er bij. Het liefste van die dikke Griekse yoghurt.
Bijv half fruit naar keuze en half Griekse yoghurt.
[verwijderd] Ik lees tussen de 250 en 400 ml. Dus ik denk dat je gewoon tussendoor even moet kijken of het voor jullie de juiste dikte heeft.
[verwijderd] je kan sinaasappelsap erbij doen of yoghurt. En dan is Griekse yoghurt inderdaad lekkerder.
En qua hoeveelheid is echt persoonlijk
Ik zou eens beginnen met 300 ml als je het hele doosje in één keer gebruikt. Dan even proeven en dan kan je altijd nog meer erbij doen.
Ik gooi er meestal een glas (kokos)melk of yoghurt bij. Daar zou ik gewoon mee starten. Zonder vocht vind ik het te dik en is het nauwelijks drinkbaar en lastig te blenderen. Eerlijk gezegd doe ik het wel op gevoel. Als het te dik is nog een scheut erbij. Als de blender het bevroren fruit niet goed stuk krijgt, nog een scheutje etc.
Hoe maken hier mensen dan drinkbare smoothies zonder extra vocht toe te voegen?
Bij mij wordt het dan een dikke drab gepureerd fruit + de blender heeft het dan wel heel erg zwaar. Ondanks dat ik echt een hele goede blender heb.
Honkeytonk
Bloem
We willen inderdaad niet dat het een fruitpuree wordt! Yoghurt staat nog wel op de probeerlijst, maar voor vandaag wil H beginnen met sinaasappelsap. We gaan starten met 300 dan, en dan zien we het wel...
Ik hoop dat de keuken niet ontploft
[verwijderd] ik doe er altijd een laagje verse sinaasappelsap in, geen idee hoeveel. 300 ml is wel veel ik zou met minder beginnen dan kan je altijd kijken of er nog wat bij moet.
[verwijderd] Aanlengen kan altijd. Je kunt beter met weinig beginnen. En dan telkens iets er bij doen.
Wij gebruiken vers fruit waar veel vocht al in zit. Dat maakt misschien het verschil.