Okรฉ help. Ik voel me echt zo dom af en toe ๐คฆโโ๏ธ
Maar biecht: ik snap geen zak van koken. Ja, ik heb een horeca opleiding gedaan. Nee, ik kan het gewoon niet. Voor mij is koken net als scheikunde. Ik heb duidelijke richtlijnen nodig. Te veel van ingrediรซnt X en de boel ontploft zeg maar. Ik heb mijn vaste recepten volledig uitgeschreven en die volg ik netjes en daardoor kunnen we overleven. Maar koken + ik = no go.
Dat hele koken op gevoel gedoe werkt voor mij niet, daar hebben we H voor. Maar H zal wel een basisrecept moeten hebben voordat die kan gaan experimenteren met dingen die ik nooit zal begrijpen, en ik moet die haar leren.
Dus ik ben smoothie recepten gaan googlen. Zoals ik al zei, ik voel me echt dom dat ik voor zoiets simpels om jullie hulp moet vragen, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb inmiddels 400 recepten gelezen en niemand wil mijn vraag beantwoorden!! Iedereen is zรณ onduidelijk!
Kan iemand mij alsjeblieft de formule geven voor de verhouding vocht ten opzichte van fruit? ๐๐
Natuurlijk snap ik als je er 1 banaan in yeet je minder vocht nodig hebt dan wanneer je er 60 hebt met ook nog een doos aardbeien en zaden en wortels en weet ik het. Al die vocht ratio's zijn aangepast aan de specifieke recepten, en die willen we niet.
Dus. We hebben hier 225 gram bevroren fruit. (Klein doosje van de Albert Heijn, tropische vruchten. Watermeloen, mango en nogwat geloof ik, niet heel relevant.). Geef me alsjeblieft gewoon de formule ๐ญ
225 gram fruit + X vocht = smoothie. Wat is X???? Help mij ๐๐๐๐๐๐๐๐