Nescio hihi ik ben jouw man als ik geen zin heb om op te ruimen voordat ik begin. Dat is vaak
De biechtstoel 🔒
[verwijderd] bedden afhalen ?
[verwijderd]
Toch6 Nou ik moet wel het laken van grote R vervangen ja want er zitten chocolade vlekken op ( ) Maar volgens mij ging ik dat niet perse doen. Dat was meer een 100 dingen die even snel tussendoor moeten en uiteindelijk een langere lijst vormen dan wat ik eigenlijk moet doen
Ah, ik weet het al weer. Ik ging de was vouwen. Maar wou eerst even de lades uitzoeken, maar dan wou ik eerst even stofzuigen zodat de inhoudt van de lades niet ’vies’ worden. Dus ik ging de stofzuiger halen, eerst even legen, daarna even de keuken stofzuigen (waar de stofzuiger hangt) toen de slaapkamer. Daarna ging ik zitten en toen was ik alles kwijt
Maar nu liggen de kinderen op bed dus kan ik het sowieso niet meer doen..
Ik ga een ijsje eten
[verwijderd] ik ben echt super goed in plannen, maar me eraan houden is een tweede. Ik bekijk het tegenwoordig per dag. En dan schrijf ik het op mijn planbord als doel voor die dag.
@Trees en idd op een werkdag zit ik al in een flow en is het veel makkelijker om te beginnen ergens aan. Op mijn vrije zaterdagochtend begin ik nu wel eens met het huishouden voordat ik iets anders doe. Want zodra ik met mijn billen ergens op ga zitten is het te laat. Dus eerst het vervelende en dan het leuke zeg maar.
Mijn schoonouders waren er met de lunch (toen ik uit mijn werk kwam, mijn schoonvader is aan het helpen in de tuin) en ik had er even zo geen zin in dat ik boodschappen ben gaan doen en in de supermarkt een broodje heb gekocht en die heerlijk rustig in de auto heb opgegeten
[verwijderd]
Marshmallow ik ben echt super goed in plannen, maar me eraan houden is een tweede. Ik bekijk het tegenwoordig per dag. En dan schrijf ik het op mijn planbord als doel voor die dag.
Precies ja. Het zal voor elke adhd’er anders zijn natuurlijk. Maar ik ben bijvoorbeeld compleet afhankelijk van het kleine beetje random dopamine en noradrenaline dat mijn brein aanmaakt in chronische tekorte hoeveelheid. Dan kan ik plannen wat ik wil (en dat doe ik altijd en heel erg goed!) maar als mijn brein het stofje vervolgens niet aanmaakt dan houdt het op.
Veel .. of eigenlijk alle dingen zoals concentratie, discipline en doorzettingsvermogen heeft niets te maken met keuze, maar alles met simpele dopamine aanmaak. Ik heb me de eerste 30 jaar van mijn leven als een compleet falend persoon gezien want mij lukte het niet.. niets niet. Nu weet ik waarom. Nu weet ik dat ik niet lui of gewoon ontzettend dom ben, of dus dat andere mensen mega goede discipline hebben. Hun prefrontale cortex doet het gewoon. Lucky bastards
Pas sinds ik medicatie slik dat ik denk: omg, zo voelt men zich!? Nou logisch dat men studeert en werkt en wat doet op een dag! Je heb f*cking keuze om iets wel of niet te doen! It’s awesome! Haha
Pas nu dat ik ‘wakker’ ben.. zo voelt het.
Nou niet nu-nu , want nu heb ik geen medicatie meer dus ik ben overal maar vooral ben ik negens
[verwijderd] oh ja ook zo herkenbaar . Na mijn bericht ben ik voor de 6e keer naar boven gelopen voor ons bed. Het bed is nog steeds niet afgehaald, maar heb wel de prullenbakken van de kinderen geleegd. Was ook nuttig
.
Ik geef het op voor vandaag. Dat bed komt morgen wel. Ik voel mij ook helemaal niet goed vandaag. Ga sporten afzeggen en met een kleedje op de bank liggen. Goed voor jezelf zorgen is ook belangrijk.
Marshmallow idd op een werkdag zit ik al in een flow
Klopt inderdaad. Dat herken ik ook.
Trees Goed voor jezelf zorgen is ook belangrijk.
Zelfs belangrijker!
[verwijderd] Ik heb me de eerste 30 jaar van mijn leven als een compleet falend persoon gezien want mij lukte het niet.. niets niet. Nu weet ik waarom. Nu weet ik dat ik niet lui of gewoon ontzettend dom ben, of dus dat andere mensen mega goede discipline hebben. Hun prefrontale cortex doet het gewoon. Lucky bastards
Dit zei ik vd week nog dat het zo fijn is dat ik nu weet dat ik niet lui of stom ben maar dat mijn brein gewoon anders werkt. Dat is zo fijn om te weten en vooral liever te zijn voor jezelf.
[verwijderd]
Trees ik ben zowaar bezig met vouwen! En! Zoals je ziet heb ik het bed van grote R ook al afgehaald
Opmaken zal waarschijnlijk vlak voor bedtijd gebeuren. Het staat wel op mijn lijstje van dingen die even snel tussendoor moeten mja… hé.
Zelf verzorging is ook goed. Lekker op de bank hangen! Zou ik ook willen doen maar ik heb aanhangsels (kinders)
[verwijderd]
Marshmallow absoluut
[verwijderd] Zoals je ziet heb ik het bed van grote R ook al afgehaald
![]()
Opmaken zal waarschijnlijk vlak voor bedtijd gebeuren.
Als ik bed verschoon is het mijn truc om die meteen met opstaan in de ochtend af te halen. Daarna laat ik het liggen maar ja dan moet je hem wel opmaken voor er iemand in kan slapen
[verwijderd]
iMoeder dan moet je hem wel opmaken voor er iemand in kan slapen
Nou dat hoeft niet als tiener sliep ik weken zonder lakens, en nu nog wel eens een nacht of 2. Niet vaak, maar het gebeurd wel eens.
De kinderen krijgen wel altijd schone lakens trouwens. ..een mysterie hoe dat werkt.. Net als dat hun kledingkasten altijd netjes zijn en hun kamers schoon. Ik gok externe motivatie. Op school kwam ik altijd te laat maar op mijn werk nooit. Iets met verantwoordelijkheid denk ik ook.
[verwijderd] Opmaken zal waarschijnlijk vlak voor bedtijd gebeuren. Het staat wel op mijn lijstje van dingen die even snel tussendoor moeten mja… hé.
Elke keer vergeet ik dat ik de bedden heb afgehaald en elke keer loop ik naar boven om de kinderen naar bed te brengen en denk ik 'KAK weer de bedden vergeten' en dan niet dat snel snel en ben ik chagrijnig.
- Bijgewerkt
June Elke keer vergeet ik dat ik de bedden heb afgehaald en elke keer loop ik naar boven om de kinderen naar bed te brengen en denk ik 'KAK weer de bedden vergeten' en dan niet dat snel snel en ben ik chagrijnig.
Ik heb dat ook altijd. Gek makend soms.
Hier was ik altijd op maandag het beddengoed en in de zomer 2 keer per week.
[verwijderd]
June oh nee ik doe dat dan juist snel-snel, en klaar. En dan voel ik me een goede moeder haha
[verwijderd] Nou dat hoeft niet
als tiener sliep ik weken zonder lakens, en nu nog wel eens een nacht of 2. Niet vaak, maar het gebeurd wel eens.
Ow nee dat doe ik dan niet. Dat vind ik zo naar aanvoelen aan m’n lijf zeg maar. Die textuur van een deken, iew. Laat staan een kaal matras
[verwijderd] De kinderen krijgen wel altijd schone lakens trouwens. ..een mysterie hoe dat werkt.. Net als dat hun kledingkasten altijd netjes zijn en hun kamers schoon. Ik gok externe motivatie. Op school kwam ik altijd te laat maar op mijn werk nooit. Iets met verantwoordelijkheid denk ik ook.
Ow dat heb ik helaas niet. Kamer van de kinderen is ook wel eens een zootje en te laat kom ik gewoon altijd overal zo’n beetje. Ik ben erg tijd blind.
[verwijderd]
[verwijderd] door jouw verhalen hier heb ik met H toch maar eens een online test gedaan, want jij omschrijft haar hoofd. Dat vermoeden zit er al heeeel lang, maar steeds lopen we er tegenaan dat niemand wil doortesten omdat haar concentratieproblemen ook een andere oorzaak kunnen hebben. Maar uhm.. misschien toch maar even wat meer pushen bij de psycholoog