Trees mama waar ligtโ€ฆ.

Yup, van de kinderen of van mijn man. En weet je wat het meest irritante is? Meestal WEET ik het ook nog. Of in elk geval weet ik waar ze vaak dingen laten liggen en waar je dus het best kunt zoeken. En zo hou ik ook zelf het hele gezeur in stand, ook als ik eerst zelf laat zoeken.

Trees
Precies die laatste alinea. Maar soms, echt heel soms, ben ik ook maar mens en flip ik โ€˜m vanwege de laksheid.

Oudste heeft dit topic gelezen denk ik want ze wilde vandaag per se helpen met de vaatwasser ๐Ÿค”

Trees precies, echt dat. Het is makkelijker om het aan mij te vragen dan zelf initiatief te nemen...

Jouw man is dus ook zo.. Ik zal het nooit begrijpen. Als ik ga koken bijv moet het kookeiland nagenoeg leeg zijn voordat ik kan beginnen. Hij schuift gewoon kopjes en vaat opzij en legt de snijplank ertussen.. Ik zou gek worden in zo'n chaos.

[verwijderd] Op deze manier ben ik dus een keer wekenlang een broek kwijt geweest. Dochter jat namelijk al mijn kleding, had een broek van mij gedragen. Vervolgens met โ€˜opruimenโ€™ had ze wat was (waar mijn broek tussen zat), in een tas gepropt en ergens in een hoekje gestouwd. Totdat ik weken later die tas vond en ging kijken wat er in zat.

Elsie89 Als je een vaste dag hebt is dat wellicht een optie?

Ja dat neem ik mezelf dus voor. Maar realiteit is, ik heb geen vaste bedden verschonen dag. Dat is wat ik bedoel met dat ik zelf al geen structuur er in heb.

Jute ik ook hoor ๐Ÿ˜ฌ. Overal ligt wat en hij stopt ook zijn broekzakken vol met spijkers en schroeven. Ik heb er gisteren weer 3 uit de wasmachine gevist.

Nescio gereedschap is dus ook zo drama. Als er geklust moet worden, dan is hij continue naar de bouwmarkt aan het rijden om kruiskopschroevendraaier nummer 23 te kopen, want de andere 22 kruiskopschroevendraaiers kan hij niet vinden in de chaos. Ik heb dus mijn eigen gereedschapskoffertje en daar mag hij niet aankomen. Wat hij uiteraard stiekem wel doet en vervolgens niet terug legt. Woest word ik daarvan, want dan wil ik iets repareren en dan is het weer weg ๐Ÿ˜–. Het alternatief is een schuurtje vol met zijn ongesorteerde chaos door te werken op zoek naar dat ene stuk gereedschap.

• Nescio hebben hierop gereageerd.

iMoeder Ja dat neem ik mezelf dus voor. Maar realiteit is, ik heb geen vaste bedden verschonen dag.

Die krijg ik er ook niet in. De rest wel. Was ook vrij simpel, want vrijdag was mijn vrije dag en ik ging ik samen met mijn man โ€˜s ochtends het huis schoonmaken. Andere dag was geen optie, maar dit soort tussendoor klusjes zijn lastig (en ik ben dus ook niet het type dat elke 2 dagen zijn bed verschoond, eerder 1x in de 2 weken).

• [verwijderd]

iMoeder dat soort situaties krijg je dan ja. Ik ben ook zooooveel kwijtgeraakt op die manier ๐Ÿ™ƒ

Sommige klusjes krijg ik er ook niet in, zoals bedden verschonen inderdaad. Dat doe ik als ik eraan denk.
            Zo hangt zo goed als heel mijn huishouden aan elkaar hoor trouwens. Ik probeer niet eens meer een planning want ik frustreer mezelf alleen maar. โ€˜waaaaarom kan ik niet gewoon zoiets simpels doen als een huishoud planning volgen!? Hoe moeilijk is dat nou?!โ€™ .. nou zoโ€™n beetje onmogelijk want adhd en zo.

[verwijderd] Maar uh.. ja, biecht.. de laatste keer dat ik verantwoordelijk was voor het avondeten hebben we Chinees gehaald

Ik zeg goed bezig! Overigens doe jij waarschijnlijk de boodschappen? Dus ben je eigenlijk alsnog verantwoordelijk haha

Toch6 ik ook niet. Ik ben sws niet van de vastigheid kan ik niet zo goed tegen vind het al erg dat er vaste sportdagen zijn ๐Ÿซฃ

• [verwijderd]

Softbasegaming dat wel! Maar ik ga nog maar zelden alleen want dat vind ik niet gezellig, meestal gaat H mee om te kletsen ๐Ÿ™ˆ
                Maar ik betaal wel, telt dat ook? ๐Ÿคฃ

Hier ook geen vaste dagen voor bedden verschonen. Of voor huishouden. Als er watvgedaan moet worden doe ik het wanneer ik tijd heb. Of een dag later als ik geen zin heb ๐Ÿคญ

Trees gereedschap is dus ook zo drama. Als er geklust moet worden, dan is hij continue naar de bouwmarkt aan het rijden om kruiskopschroevendraaier nummer 23 te kopen, want de andere 22 kruiskopschroevendraaiers kan hij niet vinden in de chaos. Ik heb dus mijn eigen gereedschapskoffertje en daar mag hij niet aankomen. Wat hij uiteraard stiekem wel doet en vervolgens niet terug legt. Woest word ik daarvan, want dan wil ik iets repareren en dan is het weer weg ๐Ÿ˜–. Het alternatief is een schuurtje vol met zijn ongesorteerde chaos door te werken op zoek naar dat ene stuk gereedschap.

Echt precies dat! Hij heeft drie gereedschapskisten en die zijn allemaal nagenoeg leeg. Leg het gewoon terug als je klaar bent. Ipv vind ik schroevendraaiers en pluggen in de boekenkast ๐Ÿ˜‘

Toch6 hebben wij ook niet. Wanneer het uitkomt, ik er aan denk, ruimte qua wasmachine. Heb ook nog kinderen die perse onder dat ene dekbed willen slapen. Dus ja. haha. Vind beddengoed zo een gedoe altijd.

heb verder ook geen huishoudplanning ofzo. Geloof niet dat dat zou werken bij ons. Ik vind schoolplanning al uitdagend genoeg om te onthouden. Ik denk meestal, dat doe ik straks wel, en soms oh laat ik het meteen doen.

Liekje81 hier ook niet hoor. Ik denk ook niet dat dat in de huidige tijd mogelijk is. Er moet nu zoveel meer in die 24 uur gepropt. 'Vroeger' toen de meeste vrouwen meer thuis waren hadden alle dagen veel meer structuur. Moest ook wel, anders zou je je doodvervelen (denk ik dan he ๐Ÿ˜› ).
                  Mijn moeder had altijd vaste dagen voor boodschappen doen, boven opruimen/stofzuigen... ze draaide sowieso een perfect huishouden. Naast haar ben ik echt een enorme sukkel.

[verwijderd] het is ook veel lastiger als je niet werkt, vind ik. Ik merk nu pas hoeveel structuur werken mij altijd gaf. Nu kan ik het continue uitstellen naar morgen en heb ik geen flauw idee wanneer ik iets voor het laatst gedaan heb. Vroeger was het heel simpel. Ma tot en met donderdag werken, dus vrijdagochtend deden we wat er nodig was in huis. Het was altijd op vrijdag. Uitstellen was geen optie, want dan zou het direct weer een week later worden. Ik merk dat ik het gebrek aan structuur nu echt heel lastig vind. Kost enorm veel energie ook. De hele dag ligt mijn agenda open op het aanrecht met daarin allerlei planningen en afvinklijstjes, maar dat is toch anders dan als je in een structuur โ€˜gedwongenโ€™ wordt.

Nu word je ook de hele tijd door van alles en nog wat afgeleid in huis. Ik deed vroeger ook veel persoonlijke regelzaken in werktijd. In de praktijk had ik veel minder afleiding. Gisteren probeerde ik bijv iets te regelen. Man gaat tegen mij praten, dochter vraagt iets, wasmachine piept, hond bijt in teen, kat zeurt om eten. Missie kansloos ๐Ÿ˜–.

Nescio 'Vroeger' toen de meeste vrouwen meer thuis waren hadden alle dagen veel meer structuur.

Ik schrijf net dat dit voor mij juist andersom werkt ๐Ÿ˜‚. Misschien is het een adhd ding? Ik heb heel veel baat bij externe structuur. Juist omdat ik van mijzelf zo structuurloos ben.

Nescio nou ik ben altijd thuis en zou ook nog veeeeeel kunnen verbeteren ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜…๐Ÿซฃ

Vanmorgen heb ik al bijvoorbeeld de vaatwasser en de tafel gedaan. En 2 bakken koffie en 1 telefoontje gepleegd.