Trees ik zag vroeger de noodzaak ook niet. Achteraf denk ik wel, arme ouders. We woonde met 4 pubers daar en we zagen allemaal de noodzaak niet 😅.

Hier gaat het ook niet vanzelf. En ga ervanuit naar mate de pubertijd meer in zicht komt hier het ook moeilijker gaat. Maar hoop dat als het er nu ingebakken wordt als gewoonte, dat dat zo blijft. (Maar ja ik heb geen ervaring met pubers dus ja, mijn oudste is pas 5 🤣)

• Trees hebben hierop gereageerd.

Nescio hoe vaak ik wel niet hoor: mama waar ligt….

Uhm op de plek waar het hoort te liggen. Oh ja hoor je dan. Kijk eerst voordat je vraagt 😖. Schijnbaar is het de bedoeling dat ik dan kijk?

Mijn man klust op dezelfde manier als jouw man. Ik ben inmiddels bezig met tong nummer 60. De eerste 59 heb ik al kapot gebeten. Ik snap ook niet hoe iemand kan werken in zo chaos. Ik zou dan als een kip zonder kop rond rennen in mijn klusproject.

Sterkte met de troep!

Trees laat me maar in mijn illusie 😅🤣🤣🤣 misschien alvast sparen voor een eigen puber huis in de tuin 🤣

• Trees hebben hierop gereageerd.

Honkeytonk sorry, bij deze de illusie 😇

Ik weet zeker dat jullie pubers straks een schone en opgeruimde kamer hoog op hun prioriteitenlijstje hebben staan. Op nummer twee staat ‘ouders ontlasten en zoveel mogelijk huishoudelijke taken van ze overnemen’. Dit klinkt vast beter 😄.

Trees ja veel beter dit. 😅 (Gewoon kop in het zand en we zien tegen die tijd wel).

Überhaupt niet te geloven dat mn schattige terror dreumes ooit gaat puberen als ik hem nu heel dapper achter zn broers aan zie rennen.

Trees mama waar ligt….

Yup, van de kinderen of van mijn man. En weet je wat het meest irritante is? Meestal WEET ik het ook nog. Of in elk geval weet ik waar ze vaak dingen laten liggen en waar je dus het best kunt zoeken. En zo hou ik ook zelf het hele gezeur in stand, ook als ik eerst zelf laat zoeken.

Trees
          Precies die laatste alinea. Maar soms, echt heel soms, ben ik ook maar mens en flip ik ‘m vanwege de laksheid.

Oudste heeft dit topic gelezen denk ik want ze wilde vandaag per se helpen met de vaatwasser 🤔

Trees precies, echt dat. Het is makkelijker om het aan mij te vragen dan zelf initiatief te nemen...

Jouw man is dus ook zo.. Ik zal het nooit begrijpen. Als ik ga koken bijv moet het kookeiland nagenoeg leeg zijn voordat ik kan beginnen. Hij schuift gewoon kopjes en vaat opzij en legt de snijplank ertussen.. Ik zou gek worden in zo'n chaos.

[verwijderd] Op deze manier ben ik dus een keer wekenlang een broek kwijt geweest. Dochter jat namelijk al mijn kleding, had een broek van mij gedragen. Vervolgens met ‘opruimen’ had ze wat was (waar mijn broek tussen zat), in een tas gepropt en ergens in een hoekje gestouwd. Totdat ik weken later die tas vond en ging kijken wat er in zat.

Elsie89 Als je een vaste dag hebt is dat wellicht een optie?

Ja dat neem ik mezelf dus voor. Maar realiteit is, ik heb geen vaste bedden verschonen dag. Dat is wat ik bedoel met dat ik zelf al geen structuur er in heb.

Jute ik ook hoor 😬. Overal ligt wat en hij stopt ook zijn broekzakken vol met spijkers en schroeven. Ik heb er gisteren weer 3 uit de wasmachine gevist.

Nescio gereedschap is dus ook zo drama. Als er geklust moet worden, dan is hij continue naar de bouwmarkt aan het rijden om kruiskopschroevendraaier nummer 23 te kopen, want de andere 22 kruiskopschroevendraaiers kan hij niet vinden in de chaos. Ik heb dus mijn eigen gereedschapskoffertje en daar mag hij niet aankomen. Wat hij uiteraard stiekem wel doet en vervolgens niet terug legt. Woest word ik daarvan, want dan wil ik iets repareren en dan is het weer weg 😖. Het alternatief is een schuurtje vol met zijn ongesorteerde chaos door te werken op zoek naar dat ene stuk gereedschap.

• Nescio hebben hierop gereageerd.

iMoeder Ja dat neem ik mezelf dus voor. Maar realiteit is, ik heb geen vaste bedden verschonen dag.

Die krijg ik er ook niet in. De rest wel. Was ook vrij simpel, want vrijdag was mijn vrije dag en ik ging ik samen met mijn man ‘s ochtends het huis schoonmaken. Andere dag was geen optie, maar dit soort tussendoor klusjes zijn lastig (en ik ben dus ook niet het type dat elke 2 dagen zijn bed verschoond, eerder 1x in de 2 weken).

• [verwijderd]

iMoeder dat soort situaties krijg je dan ja. Ik ben ook zooooveel kwijtgeraakt op die manier 🙃

Sommige klusjes krijg ik er ook niet in, zoals bedden verschonen inderdaad. Dat doe ik als ik eraan denk.
                    Zo hangt zo goed als heel mijn huishouden aan elkaar hoor trouwens. Ik probeer niet eens meer een planning want ik frustreer mezelf alleen maar. ‘waaaaarom kan ik niet gewoon zoiets simpels doen als een huishoud planning volgen!? Hoe moeilijk is dat nou?!’ .. nou zo’n beetje onmogelijk want adhd en zo.

[verwijderd] Maar uh.. ja, biecht.. de laatste keer dat ik verantwoordelijk was voor het avondeten hebben we Chinees gehaald

Ik zeg goed bezig! Overigens doe jij waarschijnlijk de boodschappen? Dus ben je eigenlijk alsnog verantwoordelijk haha

Toch6 ik ook niet. Ik ben sws niet van de vastigheid kan ik niet zo goed tegen vind het al erg dat er vaste sportdagen zijn 🫣

• [verwijderd]

Softbasegaming dat wel! Maar ik ga nog maar zelden alleen want dat vind ik niet gezellig, meestal gaat H mee om te kletsen 🙈
                        Maar ik betaal wel, telt dat ook? 🤣

Hier ook geen vaste dagen voor bedden verschonen. Of voor huishouden. Als er watvgedaan moet worden doe ik het wanneer ik tijd heb. Of een dag later als ik geen zin heb 🤭