Ysabella het wordt niet viezer, want ik heb voor 3 uur per week op dinsdag een schoonmaker 😊. Daarnaast op vrijdagochtend, (afhankelijk van hoeveel cliënten ik die ochtend heb in de praktijk, probeer het dan bewust wat leeg te plannen), nog 1 soms 2 uurtjes even voor het zicht een doekje plus wat was wegwerken. Weekend is voor het gezin, sociale contacten en de 1001 sporten van de kinderen en mij. Elke dag laat ik nog even de dweil en zuigrobot uit in de kamer en het is bling bling. Ik vind het er zelf best wel schoon en opgeruimd uitzien. Overigens zit mijn wc echt niet onder de schaamhaar, vastgeklonterde poep en urinespetters na een paar dagen. Er lopen trouwens ook geen schijtende eenden in mijn huis. Ik heb ook wel grenzen hoor 😂.
Ik hoor heel vaak mensen zeggen ‘het kost maar een paar minuten’, maar die paar minuten opgeteld voor elk kort extra klusje kan best oplopen. Als ik in de avond de keus heb tussen sporten, naar een vriendin, met man op de bank een film kijken of in de avond na 20.00 nog staan schoonmaken, is voor mij de keus echt heel makkelijk. Beiden lukt qua tijd niet en dat betekent keuzes maken. Overdag heb ik doordeweeks geen tijd en eerlijk gezegd ben ik ook gewoon moe na een hele dag werk plus koken, kinderen etc. Ik vind dat als de kinderen op bed liggen dat ik dan ontspanning verdien. Ik heb niet echt de behoefte om een burn-out op te lopen door 14 uur per dag aan het werk te zijn 😬.