Nimue ik heb even gemist waarvoor je al die onderzoeken nodig hebt...Ik dacht dat je alleen psychische klachten had

Ik lig onder m'n plaidje op de bankπŸ™Š

[verwijderd] Gewoon vragen joh. Vinden ze misschien wel geweldig, alone time met de kleinkinderen. En ze kunnen het toch zelf zeggen als het niet kan.

• [verwijderd]

Bloem Ik heb even een appje gestuurd. Nee heb je, ja kun je krijgen...

• [verwijderd]

[verwijderd] ik doe hetzelfde. Resultaat is dat mijn vriend en ik al ruim 2 jaar niet meer samen weg zijn geweest. Ik ben ook nooit een nacht zonder Robbie geweest.
      En om eerlijk te zijn heb ik daar ontzettende behoefde aan. Ik begin mezelf kwijt te raken in het moederschap. Ik ben 24-7 actief moeder, zelfs als Robbie slaapt sta ik altijd voor mijn gevoel op stand-by. Ik heb geen hobbies meer, ook moeite met (een goede) partner zijn naar vriend. Het is zeg maar Robbie voor, na en tijdens.

Hm.. Dat is een heftigere biecht dan gepland, maar goed, het is wat het is.

[verwijderd] goed dat je het hebt gevraagd!

[verwijderd] het is ook pittig. heb je mensen in de buurt waar Robbie een dagje of evt nachtje heen kan gaan? Of hebben ze in Frankrijk iets van een peuterschool? Dat je helemaal geen hobbies meer hebt, is wel lastig voor je zeg.

Ik ben ook nog nooit 's nachts zonder zoontje geweest, heb er ook weinig behoefte aan, maar ik werk nog 4 dagen, dus zie voor mijn gevoel mijn zoontje al weinig. Hoewel ik wel uitkijk om gewoon overdag wat vaker alleen te zijn en een keer uitgebreid naar de kapper te gaan. Misschien moet ik als kadootje voor mezelf een zwangerschaps spa achtig iets uitzoeken voor eerste dag na verlof! Ga ook naar de kapper dan haha.

• [verwijderd]

[verwijderd] knuffel terug.

Honkeytonk zeker doen. En ik herken het schuldgevoel zo! Ik werk al 4 dagen waarom dump ik ze in het weekend dan ook bij oma?

• [verwijderd]

Honkeytonk niet echt. Mijn schoonmoeder past fulltime op mijn neefje en die kan geen 2e 2jarige erbij hebben. S avonds heeft zij dan rust (neefje is een intensief kind) dus dan wil ik ook Robbie daar niet brengen.
          Verder werkt iedereen voltijd.
          Natuurlijk kan ik altijd iemand vragen voor een halve zaterdag of zo, maar dat voelt voor mij verkeerd. Dan geniet ik van een vrije dag terwijl ik al nooit werk, en iemand anders 'werkt' dan op zijn wel terechte vrije dag voor mij.

We zijn nu aan het kijken naar iets van opvang voor 2x in de week maar het is allemaal erg duur en wachttijden enz. En omdat ik niet werk krijgen er niets vergoed.

Ik zit een beetje vast.
          Straks komt ook baby nr 2 natuurlijk dus ik wil voor zijn/haar komst al een betere balans vinden.

[verwijderd] bestaat er niet iets als peuterspeelzaal in fr? Bij ons kun je via de peuterspeelzaal vergoeding aanvragen via de gemeente. Ook voor niet werkende moeders.

• [verwijderd]

Sweetl Ja, bestaat maar lange wachtlijsten (jaar of zo). Vergoeding weet ik niet of dat bestaat. Ik denk het niet want op papier verdienen we genoeg.

• [verwijderd]

Onze donderstenen gaan uit logeren!!
              Oh. 2 dagen slapen πŸ˜‰

• [verwijderd]

[verwijderd] Ik hoop dat je een oplossing kan vinden. Full time voor een peuter zorgen is echt zwaar.

[verwijderd] maar jij verdient ook een vrije dag he, hele dag zorgen voor een 2 jarige is ook heel pittig. Iemand die werkt heeft niet meer rechten ofzo. Plus ik vond het altijd super leuk als mijn nichtjes kwamen in het weekend, als je niet fulltime zorgt, is een dagje vaak echt leuk!

Wel lastig dat er weinig mogelijkheden van opvang zijn. vanaf hoe oud begint school in Frankrijk?

• [verwijderd]

Honkeytonk Ja kweenie, ik vond het nooit leuk om op andermans kinderen te passen dus dat denk ik dan ook van anderen. Dan zullen ze ja zeggen uit beleefdheid en dan kan ik nog niet genieten van mijn vrije uurtjes.

Vriend en ik hebben afgesproken dat ik 1 avond per week vrij krijg (lol, klinkt raar) en dan iets voor mezelf kan doen. Mja, dat is probleem nummer 2; ik heb niets voor mijzelf. Geen hobbies of sport, ik heb ook nergens echt zin in. Dus die avond wissel ik nooit in. Vriend zijn avond wel want die heeft 10.000 vrienden en hobbies, die is altijd actief haha.

Met 3 jaar gaan ze naar school.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] dat is ook altijd mijn probleem πŸ™ˆ
                    Al ben ik nu 3 maanden 1x pw wezen sporten, dat voelde wel lekker. Maar dat wil ik alleen smorgens zodat er vooral vrouwen zijn πŸ˜†

• [verwijderd]

Toch6 ik zou zo graag willen dat ik zou willen sporten 🀣 . Maar om nou op mijn ene vrije avond moedwillig te gaan zitten zweten en spierpijn kweken? Nee πŸ˜›
                      Ik heb ook aan yoga gedacht? Maar dan ga ik liever slapen, dan vind ik ook inner peace πŸ˜›

Ik denk dat ik meer op zoek ben naar iets 'moeilijks' , schaken of zo.. Maar dan niet schaken πŸ˜†
                      Of iets van korte 1 avond intro workshops/lessen in dingen als astronomie, genetica, biologie, sociologie, psychologie.. dat soort dingen. En dan cheap want ik ben arm πŸ˜› En dus maar 1 of 2 avonden want ik heb ADD dus ben zo de interesse (hyperfocus) weer verloren πŸ€“ . Ik ben erg van de informatie verzamelen dus als ik dat zou kunnen vormen naar een hobbie.. ?

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] ik herken het wel dit had ook zo mijn biecht geweest kunnen zijn. Stom heh dat je jezelf dan helemaal verliest? En weet je zelf ben ik nog niet op het punt dat ik denk laten we het eens gaan veranderen. πŸ™ˆ

Dit zijn de tropen jaren zolang jij blijft communiceren met je vriend dat hij door Robbie even op plek 2 staat en hij accepteert dat, is er in mijn ogen niets aan de hand. Hier is dat ook en mijn man vind dat prima en is juist ontzettend trots. Misschien eens erover hebben met je vriend? Misschien ziet hij het wel totaal anders(?)😊

• [verwijderd]

Ysabella we hebben het er wel eens over maar hebben de oplossing nog niet gevonden. Sinds de verhuizing (in april) moeten we beide een nieuwe balans vinden. Het leven is opeens een stuk drukker geworden en daardoor hebben we minder tijd en energie voor elkaar en onszelf. Nu is vriend een stuk beter in tijd vrijmaken voor zichzelf dan ik ben. Ik zet mezelf al gauw onderaan omdat ik toch niets heb zeg maar. Tijd voor elkaar is gewoon heel moeilijk vanwege Robbie.

Vriend weet dat en probeert me het huis uit te krijgen (haha), of dingen over te nemen. Maar het werkt niet want ik heb niets te doen 😐 , dus gaat hij (in overleg en met goedkeuring natuurlijk) en zo is het cirkeltje weer rond.