- Bijgewerkt
Ik merkte wel toen het wat beter met mij ging, ik veel minder die negatieve punten in het leven zag en veel meer de mooie dingen. Dat is niet bewust gedaan, maar lekkerder in je vel zitten helpt en andersom werkt het ook.
Ik heb vorige zomer een artikel gelezen waarin onze crisissen vergeleken werden met de jaren 80. Toen ging ook het klimaat eraan, inflatie, geen olie, koude oorlog, heel veel hetzelfde. Dat is goedgekomen, met allerlei maatregelen zoals het verbieden van drijfgassen en verplichten van filters. Hoewel het nu vanuit het huidige perspectief lijkt alsof dit erger/uitzichtlozer is, denk ik dat het op dat moment net zo leek. En zo heeft elke generatie de neiging zijn crisissen als het ergst te zien. Dat probeer ik mij voor te houden qua "einde van de wereld wanhoop" en dat helpt om het wat makkelijker weg te drukken.
Dan heb ik nog genoeg over te stressen voor mijn persoonlijke situatie nu en de toekomst voor mij persoonlijk (geen zorg enzo..) dus het scheelt dat ik de planeet meestal wat makkelijker rkan vergeten.