Trees Het geeft mij echt heel weinig voldoening om mijn voegen te poetsen met een tandenborstel.
Dit π
Ik zie het verband tussen afgekeurd = meer poetsen ook niet, integendeel juist. Ik ben afgekeurd omdat mijn hoofd het gewoon niet aan kan en ik meer tijd nodig heb dan een gemiddeld persoon om het dagelijks leven te verwerken (heel kort door de bocht). Maar dan ga ik de energie die ik wel heb toch niet spenderen aan huishouden? Als ik een dag niet halfdood op de bank lig ga ik liever iets leuks doen met de kinderen en mijn spoons positief besteden..
Ik heb zelf ooit ook schoonmaakwerk gedaan, en het voelt dan ook een beetje als een.. als ik de energie zou hebben om de ganse dag te poetsen was ik wel weer aan het werk gegaan. π€·ββοΈ
Ik heb overigens vanuit de gemeente al 2 keer een aanbod gehad voor een schoonmaakster uit de wmo, ik heb er schijnbaar recht op. Dat hoeft van mij nou ook weer niet (en levert me nog meer stress op, want falen, straks vind ze mijn huis het smerigste wat ze ooit heeft gezien!! Ik was immers mijn gordijnen niet π€£) want het is acceptabel genoeg voor mij. En soms is het een zooi, tja, jammer dan. Dat soort dingen kunnen loslaten is juist ook goed voor mijn psychische gezondheid.
Maar schoonmaken is noodzaak, ik doe wat moet, maar het is geen voldoening.