• [verwijderd]

Trees ik ben zowaar bezig met vouwen! En! Zoals je ziet heb ik het bed van grote R ook al afgehaald 😱
Opmaken zal waarschijnlijk vlak voor bedtijd gebeuren. Het staat wel op mijn lijstje van dingen die even snel tussendoor moeten mja… hé.

Zelf verzorging is ook goed. Lekker op de bank hangen! Zou ik ook willen doen maar ik heb aanhangsels (kinders) 😆

[verwijderd] Zoals je ziet heb ik het bed van grote R ook al afgehaald 😱
    Opmaken zal waarschijnlijk vlak voor bedtijd gebeuren.

Als ik bed verschoon is het mijn truc om die meteen met opstaan in de ochtend af te halen. Daarna laat ik het liggen maar ja dan moet je hem wel opmaken voor er iemand in kan slapen

• [verwijderd]

iMoeder dan moet je hem wel opmaken voor er iemand in kan slapen

Nou dat hoeft niet 🤓 als tiener sliep ik weken zonder lakens, en nu nog wel eens een nacht of 2. Niet vaak, maar het gebeurd wel eens.
      De kinderen krijgen wel altijd schone lakens trouwens. ..een mysterie hoe dat werkt.. Net als dat hun kledingkasten altijd netjes zijn en hun kamers schoon. Ik gok externe motivatie. Op school kwam ik altijd te laat maar op mijn werk nooit. Iets met verantwoordelijkheid denk ik ook.

[verwijderd] Opmaken zal waarschijnlijk vlak voor bedtijd gebeuren. Het staat wel op mijn lijstje van dingen die even snel tussendoor moeten mja… hé.

Elke keer vergeet ik dat ik de bedden heb afgehaald en elke keer loop ik naar boven om de kinderen naar bed te brengen en denk ik 'KAK weer de bedden vergeten' en dan niet dat snel snel en ben ik chagrijnig.

June Elke keer vergeet ik dat ik de bedden heb afgehaald en elke keer loop ik naar boven om de kinderen naar bed te brengen en denk ik 'KAK weer de bedden vergeten' en dan niet dat snel snel en ben ik chagrijnig.

Ik heb dat ook altijd.🤣 Gek makend soms.

Hier was ik altijd op maandag het beddengoed en in de zomer 2 keer per week.

• [verwijderd]

June oh nee ik doe dat dan juist snel-snel, en klaar. En dan voel ik me een goede moeder 🤓🤓 haha

[verwijderd] Nou dat hoeft niet 🤓 als tiener sliep ik weken zonder lakens, en nu nog wel eens een nacht of 2. Niet vaak, maar het gebeurd wel eens.

Ow nee dat doe ik dan niet. Dat vind ik zo naar aanvoelen aan m’n lijf zeg maar. Die textuur van een deken, iew. Laat staan een kaal matras

[verwijderd] De kinderen krijgen wel altijd schone lakens trouwens. ..een mysterie hoe dat werkt.. Net als dat hun kledingkasten altijd netjes zijn en hun kamers schoon. Ik gok externe motivatie. Op school kwam ik altijd te laat maar op mijn werk nooit. Iets met verantwoordelijkheid denk ik ook.

Ow dat heb ik helaas niet. Kamer van de kinderen is ook wel eens een zootje en te laat kom ik gewoon altijd overal zo’n beetje. Ik ben erg tijd blind.

• [verwijderd]

[verwijderd] door jouw verhalen hier heb ik met H toch maar eens een online test gedaan, want jij omschrijft haar hoofd. Dat vermoeden zit er al heeeel lang, maar steeds lopen we er tegenaan dat niemand wil doortesten omdat haar concentratieproblemen ook een andere oorzaak kunnen hebben. Maar uhm.. misschien toch maar even wat meer pushen bij de psycholoog 🙈

• [verwijderd]

iMoeder herkenbaar ja. ik ben of super gefocust op tijd (echt op de minuut) of compleet blind. Dat ik geen idee heb hoeveel tijd er voorbij is gegaan. Hoelang sta ik al in de keuken? 5 minuten? 15? 30? een uur? ik heb werkelijk geen idee dan.

[verwijderd] mijn kinderen slaan ondertussen elkaars hoofd in zodat ik weet tussenbeide moet komen en dan weer uit mijn ding word gehaald.

• [verwijderd]

[verwijderd] hehe, misschien goed idee ja 😆

• [verwijderd]

June dan snap ik dat het irritant is dat het niet gedaan is, ja! 😩

Ik ben heel goed in plannen, ook heel goed aan planning volgen.

Maar mijn huishouden plan ik dan niet. Of nou ja eigenlijk wel maar niet een vaste dag. Week van tevoren kijk ik in m’n agenda naar de week en wanneer ik tijd heb om schoon te maken. Dan ga ik vervolgens aan mijn man vragen wat hij wil doen en wanneer hij dat gaat doen. En bedden verschonen net zo. Over het algemeen gebeurd wel het meeste op woensdag en vrijdag want dat zijn onze vrije dagen (woensdag ik en vrijdag mijn man) Boodschappen komen ook altijd op vrijdag. Op zaterdagochtend gaat man meestal voetballen met oudste en ik naar het dorp met de twee kleintjes. Wassen elke dag of om de dag. Zo pokke veel was hebben we zeg. Ik word er soms niet goed van 😂

Nou ja ik ben thuis ook niet te doen. Als ik thuis ben en ik werk niet zie ik altijd wel dingen die ik kan doen en wat er op mijn to list kan.

Vandaag had jk nog zo’n bizarre dag. Om
                    7 uur appte de schoonmaakster af (instant sjacho want wanneer en hoe gaan we dit doen/fiksen)
                    715 iedereen uit bed en school brengen (man jongste ik jongens) Ondertussen 3 bedden afgehaald en in wasmachine gedaan.
                    835 eerst call werk en dat ging door tot 13.00
                    13.05 alles in droger en volgende wasmachine aan. Lunch maken.
                    13.00-16.00 werken aan presentaties en allerlei werkzaamheden (man kwam thuis en gevraagd droger en was te doen 😅)
                    16.00 -1730 rondje huis omdat de schoonmaakster dus niet kwam. Alles een snelle poetsbeurt. Man doet morgen rest
                    1730 man gaat kinderen halen ik regel wat school dingen en kook ondertussen. Bel nog met een collega. Man kookt mee
                    18.00 eten, opruimen, jongste kids voorlezen en naar bed
                    1925 bloed geven.
                    2015 nog wat mails wegwerken (ik was tenslotte uur eerder gestopt)
                    2130 date night met man plannen/wat spullen opruimen
                    22.00 even op mijn telefoon.

Maar goed. Onder druk dus wel veel gedaan. Was zeer productief. Maar ik zet er morgen wel een chill dag tegenover. Ik vond het maar een stomme dag 🤣😬

• [verwijderd]

Hopsatee een volle dag ja!
                      Ik vergeet dat ‘iedereen’ (niet iedereen, maar vele) schoonmakers heeft.
                      Dan denk ik altijd: hoe doen ze dat toch? Zo’n druk leven en dan toch een schoon huis? 🤔
                      Oja.. schoonmaker 😆

Wel heel irritant als je er gewoon op rekent en ze belt af 😠

[verwijderd] Ja haha zonder hulp red je dat soort dingen niet. Tenminste niet met alles eromheen. Dus ik betaal haar met liefde. Al ben ik heel gestructureerd en schoon van mezelf, schoonmaakster maakt er altijd grapjes over. Maar het geeft wel verlichting dat ik niet de badkamer enzo grondig hoef te doen, ramen zemen doe ik zelden (binnen doet de hulp, buiten de glazenwasser) en ze doet ook keukenkastjes etc. Al heb ik soms van die schoonmaak aanvallen en dan doe ik zelf de koelkast, mijn man pasgeleden de afzuigkap, onlangs zo’n stomer geleend en alle stoffen gedaan.. dagelijkse dingen. Dus we doen wel zaken maar ze is mijn rots in huis. Ja wel balen dat ze niet kwam nu korte tijd 2 keer maar daarvoor 5 jaar 1 of 2 keer dus ik heb an sich geen klagen hoor.

Maar gordijnen alleen als ik zwanger ben hoor. Ik moet altijd denken aan die forum topics van vrouwen die elke 4 weken hun gordijnen wassen. Vergeleken met hen is het echt vies bij mij denk ik. Wie zijn die mensen. Elke 4 weken je gordijnen wassen 😳

• [verwijderd]

Hopsatee hahaha, ik kies ervoor om die mensen gewoon niet te geloven 😆

Ik kan me voorstellen dat een schoonmaker echt een uitkomst is! Het is anders gewoon niet te doen volgens mij ja..

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Hopsatee Elke 4 weken je gordijnen wassen

Dit is het biecht topic toch? Ik was mijn gordijnen nooit. Als ze echt vies zijn koop ik nieuwe. Sorry milieu.. 🙈

Maar ook... hoe worden gordijnen vies? Ik douche voordat ik ga slapen dus mijn handen zijn schoon wanneer ik ze dicht doe, en zo veel gekke dingen doe ik nou 's nachts ook niet dat mijn handen vies zouden zijn als ik ze in de ochtend weer open doe. Verder raak ik ze niet aan..
                            Daarnaast, ze zitten bij het raam of de balkondeur nota bene, dus van alle items die ik in huis heb krijgen die het vaakst frisse lucht om ze stofvrij en fris te houden.. Alleen de bovenranden moet ik af en toe even met de stofzuiger afnemen.
                            Dus wat zie ik dan over het hoofd, ben ik nou gek of gewoon heel smerig? Wat doen die mensen met hun gordijnen dat ze iedere maand vies zijn? Toga party's houden??

Edit: ik sta gewoon te snuffelen aan mijn gordijnen nu om te testen of ze raar ruiken ofzo. Ik heb wel een pluisje gevonden 🤣