• [verwijderd]

[verwijderd] hehe, misschien goed idee ja πŸ˜†

• [verwijderd]

June dan snap ik dat het irritant is dat het niet gedaan is, ja! 😩

Ik ben heel goed in plannen, ook heel goed aan planning volgen.

Maar mijn huishouden plan ik dan niet. Of nou ja eigenlijk wel maar niet een vaste dag. Week van tevoren kijk ik in m’n agenda naar de week en wanneer ik tijd heb om schoon te maken. Dan ga ik vervolgens aan mijn man vragen wat hij wil doen en wanneer hij dat gaat doen. En bedden verschonen net zo. Over het algemeen gebeurd wel het meeste op woensdag en vrijdag want dat zijn onze vrije dagen (woensdag ik en vrijdag mijn man) Boodschappen komen ook altijd op vrijdag. Op zaterdagochtend gaat man meestal voetballen met oudste en ik naar het dorp met de twee kleintjes. Wassen elke dag of om de dag. Zo pokke veel was hebben we zeg. Ik word er soms niet goed van πŸ˜‚

Nou ja ik ben thuis ook niet te doen. Als ik thuis ben en ik werk niet zie ik altijd wel dingen die ik kan doen en wat er op mijn to list kan.

Vandaag had jk nog zo’n bizarre dag. Om
7 uur appte de schoonmaakster af (instant sjacho want wanneer en hoe gaan we dit doen/fiksen)
715 iedereen uit bed en school brengen (man jongste ik jongens) Ondertussen 3 bedden afgehaald en in wasmachine gedaan.
835 eerst call werk en dat ging door tot 13.00
13.05 alles in droger en volgende wasmachine aan. Lunch maken.
13.00-16.00 werken aan presentaties en allerlei werkzaamheden (man kwam thuis en gevraagd droger en was te doen πŸ˜…)
16.00 -1730 rondje huis omdat de schoonmaakster dus niet kwam. Alles een snelle poetsbeurt. Man doet morgen rest
1730 man gaat kinderen halen ik regel wat school dingen en kook ondertussen. Bel nog met een collega. Man kookt mee
18.00 eten, opruimen, jongste kids voorlezen en naar bed
1925 bloed geven.
2015 nog wat mails wegwerken (ik was tenslotte uur eerder gestopt)
2130 date night met man plannen/wat spullen opruimen
22.00 even op mijn telefoon.

Maar goed. Onder druk dus wel veel gedaan. Was zeer productief. Maar ik zet er morgen wel een chill dag tegenover. Ik vond het maar een stomme dag 🀣😬

• [verwijderd]

Hopsatee een volle dag ja!
    Ik vergeet dat β€˜iedereen’ (niet iedereen, maar vele) schoonmakers heeft.
    Dan denk ik altijd: hoe doen ze dat toch? Zo’n druk leven en dan toch een schoon huis? πŸ€”
    Oja.. schoonmaker πŸ˜†

Wel heel irritant als je er gewoon op rekent en ze belt af 😠

[verwijderd] Ja haha zonder hulp red je dat soort dingen niet. Tenminste niet met alles eromheen. Dus ik betaal haar met liefde. Al ben ik heel gestructureerd en schoon van mezelf, schoonmaakster maakt er altijd grapjes over. Maar het geeft wel verlichting dat ik niet de badkamer enzo grondig hoef te doen, ramen zemen doe ik zelden (binnen doet de hulp, buiten de glazenwasser) en ze doet ook keukenkastjes etc. Al heb ik soms van die schoonmaak aanvallen en dan doe ik zelf de koelkast, mijn man pasgeleden de afzuigkap, onlangs zo’n stomer geleend en alle stoffen gedaan.. dagelijkse dingen. Dus we doen wel zaken maar ze is mijn rots in huis. Ja wel balen dat ze niet kwam nu korte tijd 2 keer maar daarvoor 5 jaar 1 of 2 keer dus ik heb an sich geen klagen hoor.

Maar gordijnen alleen als ik zwanger ben hoor. Ik moet altijd denken aan die forum topics van vrouwen die elke 4 weken hun gordijnen wassen. Vergeleken met hen is het echt vies bij mij denk ik. Wie zijn die mensen. Elke 4 weken je gordijnen wassen 😳

• [verwijderd]

Hopsatee hahaha, ik kies ervoor om die mensen gewoon niet te geloven πŸ˜†

Ik kan me voorstellen dat een schoonmaker echt een uitkomst is! Het is anders gewoon niet te doen volgens mij ja..

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Hopsatee Elke 4 weken je gordijnen wassen

Dit is het biecht topic toch? Ik was mijn gordijnen nooit. Als ze echt vies zijn koop ik nieuwe. Sorry milieu.. πŸ™ˆ

Maar ook... hoe worden gordijnen vies? Ik douche voordat ik ga slapen dus mijn handen zijn schoon wanneer ik ze dicht doe, en zo veel gekke dingen doe ik nou 's nachts ook niet dat mijn handen vies zouden zijn als ik ze in de ochtend weer open doe. Verder raak ik ze niet aan..
          Daarnaast, ze zitten bij het raam of de balkondeur nota bene, dus van alle items die ik in huis heb krijgen die het vaakst frisse lucht om ze stofvrij en fris te houden.. Alleen de bovenranden moet ik af en toe even met de stofzuiger afnemen.
          Dus wat zie ik dan over het hoofd, ben ik nou gek of gewoon heel smerig? Wat doen die mensen met hun gordijnen dat ze iedere maand vies zijn? Toga party's houden??

Edit: ik sta gewoon te snuffelen aan mijn gordijnen nu om te testen of ze raar ruiken ofzo. Ik heb wel een pluisje gevonden 🀣

[verwijderd] Ja dat heb ik dus ook. Of dan ben ik bezig met iets, bijv me klaar maken om weg te gaan. Dan kijk ik regelmatig op m’n horloge omdat ik weet bijv schoenen aan doen duurt zo lang, make-up 10 minuten etc. En dan ineens ben ik zomaar 10 minuten of een kwartier verder. En denk ik, huhhh, hoe kan dat nou, wat heb ik gedaan in die tijd..? Een glitch in m’n matrix denk ik 🫣🀫

[verwijderd] op de slaapkamer was ik soms, 1 keer per aantal jaar of zo, misschien1 keer per jaar. Dat is vooral omdat het bovenin stoffig wordt. Beneden was ik wat vaker, daar vind ik etensgeur erin trekken. En in dit huis heb ik een gordijn (of eigenlijk in between) die voor de schuifpui hangt. Daar loopt iedereen veel langs, zeker in de zomer. En die is gebroken wit, dus wordt echt vies. Die was ik wel, ik denk wel 2 keer per jaar. Maar goed, dat is nog iets anders dan elke maand.
              Schone gordijnen ruikt trouwens wel heel lekker, dat vind ik stiekem wel heel fijn.

• [verwijderd]

iMoeder Een glitch in m’n matrix denk ik 🫣🀫

Dat zeg ik ook altijd πŸ˜† haha

Hopsatee r. Ik moet altijd denken aan die forum topics van vrouwen die elke 4 weken hun gordijnen wassen. Vergeleken met hen is het echt vies bij mij denk ik. Wie zijn die mensen. Elke 4 weken je gordijnen wassen 😳

Serieus bestaan die mensen? Sommigen van mijn gordijnen passen er niet eens in. Ik las ook weleens topics van vrouwen die wekelijks de voegen van hun badkamer met een tandenborstel schoonpoetste of elke tegel in de badkamer wekelijks afsopte. Hoe vies worden die tegels in een week tijd?! De douchehoek begrijp ik, maar er hoeft toch niet gegeten te worden van de wandtegels boven bijv de deur.

[verwijderd] wij hadden afgelopen jaren geen schoonmaakster en wel een schoon en opgeruimd huis hoor. Kan prima hoor, zolang je niet met tandenborstels je voegen wekelijks poetst 😝.

• [verwijderd]

Femkes Ah dan snap ik het wel ja! Wij hebben een dichte keuken en daar hangen jaloezieen..
                  En de balkondeur vanaf de woonkamer gebruikt niemand want dan heb je een eng randje..

Elsie89 dat vind ik inderdaad ook wel een goede reden! H heeft een een keer verf overheen gegooid, toen was het ook wel einde oefening πŸ˜…

• [verwijderd]

Trees ik heb ook een schoon en opgeruimd huis, ik weet dat het niet onmogelijk is πŸ˜†
                  Maar bijvoorbeeld mijn broertje: Hij werkt voltijd, mijn schoonzusje meer dan voltijd. Beide 1 dag vanuit huis. Dan hebben ze een groot huis, 2 kleine kinderen (bijna 2 en 4 jaar) de jongste krijgt geen borstvoeding meer geloof ik maar beide slapen snachts nog niet door. Ze doen redelijk wat activiteiten in de weekenden en avonden. Èn dan hebben ze altijd een schoon huis! Hoe? Maar dan vergeet ik dus .. oh ja , schoonmaker 😁

Hopsatee Elke 4 weken je gordijnen wassen 😳

Ik doe het elke 6 weken. 🫣 Als de gordijnen dan weer hangen geniet ik zo van de wasmiddel geur.😢
                  Ook maak ik 2 keer per dag de wc schoon en elke dag de buitenkant van de keuken.

Ieder zijn eigen ding toch?

En ook wij hebben een schoonmaakster, ik doe eigenlijk niks boven. Ik weiger dat echt zolang de jongste nog niet naar school is, ik ben afgekeurd voor een reden.

Zonnebloem Zeker ieder zijn ding maar ik werd altijd helemaal gestresst van die topics omdat ik dan altijd denk: omg zijn wij heel vies ofzo, ik doe dat allemaal niet 🀣

Ik vind het overigens ook lekker ruiken maar zo’n gedoe. Alles eraf, alles er weer op. Nou hebben wij niet eens zoveel gordijnen dus ik doe het wel 1x per jaar. Toen ik zwanger was heb ik dus alle rolgordijnen eraf gehaald en gepoetst. Dat doe ik dus NOOIT meer: wat een rot werk. Die dingen wil ik ook in een nieuw huis niet meer.

Trees e. Hoe vies worden die tegels in een week tijd?! De douchehoek begrijp ik, maar er hoeft toch niet gegeten te worden van de wandtegels boven bijv de deur.

Doe ik ook niet inderdaad. Vandaar ook altijd de verschillen hoelang je met je huishouden bezig bent. Als je de hele badkamer elke week tegel voor tegel doet ben je ook snel veel tijd kwijt natuurlijk.

Overigens: ik zou waarschijnlijk dat soort dingen wel doen als ik niet werkte. Dat weet ik omdat ik als ik zwanger ben of zoals nu langdurig thuis ik constant aan het poetsen ben en steeds dingen zie. Maar ik blijf dan bezig en sla dan door. Brengt me ook niks πŸ˜…

• Trees hebben hierop gereageerd.

Femkes ik was ze ook. Thuis denk 2x per jaar. Maar ik had er maar 3 die in de wasmachine konden πŸ˜‰ inmiddels meer.

Aan boord doe ik ze vaker, denk 3/4x per jaar. Maar dat zijn hele dunne, dus kan alles tegelijk. Daar moet het wel vaker omdat er nogal eens vergeten wordt om ee ramen dicht te doen, zit er weer kolenstof ofzo op πŸ˜‘

Zonnebloem als ik mijn gordijnen eens was (2de keer sinds we hier wonen) krimpen ze direct.

Ik haat gordijnen wassen.

Biecht, er zat wel een soort spinnenbolletje in de gordijn plooien. Ik heb me voorgenomen om ze vaker te wassen. πŸ™ˆ