Deliana
Snoeki
Ik had een aantal weken geleden ook het idee dat ik teveel cortisol aanmaakte. Sliep heel slecht, stress op werk (voor mβn vakantie was dat, ik begin morgen weer dus π€), weinig motivatie en nog een aantal symptomen. Ik heb geen test gedaan. Ben wel begonnen met het slikken van Ashwaganda en Rhodiola. Dit zijn allebei verlagers van cortisol (en de combinatie werkt vaak goed voor allerlei dingen, waaronder ook ADHD symptomen dus ik hoopte zelf dat het daar ook voor hielp). Op de site van orthokennis staat een goeie samenvatting en ook uitgebreide verwijzingen naar wetenschappelijk onderzoek naar de werkzaamheid.
Ik ben er twee weken voor mβn vakantie mee beginnen. Voor mij persoonlijk helpt het echt enorm. Vooral mijn stemming is erg verbeterd en ik slaap stukken beter. Binnenkort las ik een pauze in, want je mag met name Ashwaganda niet te lang achter elkaar gebruiken.
Ik vind het eigenlijk best jammer dat dit soort supplementen, waarvan de werkzaamheid onderzocht en bewezen is, zo taboe nog steeds zijn hier. Je huisarts zal er nooit mee aankomen.