June Insta/ sm van mijn telefoon halen.

Sm? 😬 Ken ik alleen als schoonmoeder🤣🤭

• June hebben hierop gereageerd.

June ooh jemig 🤦🏼‍♀️ natuurlijk. Ik zat te denken omdat er insta stond aan iets van Snapchat maar ik kon die m niet plaatsen 🤭

Ik heb vandaag vooral heel weinig gegeten 😬 heb t maar niet ingevuld, kop in t zand..

Ik ga ook gezondere keuzes maken. In principe eet ik wel gezond, het zit meer in te veel koffie, te weinig (onregelmatig) slapen, te veel hooi op mijn vork en goed voor mezelf zorgen 😊

Weet nog niet helemaal hoe ik dit ga aanpakken. Minderen met koffie is denk ik nog het makkelijkste 🤣 De rest komt voort uit stress, te weinig tijd voor mezelf (nemen), over mijn grenzen gaan....soort van eeuwig circeltje.

Deliana Weet nog niet helemaal hoe ik dit ga aanpakken.

Begin met een klein stapje. Bijv 1 koffie vervangen door thee of water. Niet alles tegelijk willen, want dan is de kans dat het mislukt veel groter. Onze hersenen houden niet van veranderingen en hoe meer je verandert in een keer hoe groter de weerstand van ons brein. Dan komen de gedachtes ‘wat maakt het uit voor een keer’ etc. En krijg je zelfsabbotage.

Trees vorige keer ben ik inderdaad cold turkey gestopt. Na 5 dagen knallende hoofdpijn trok ik het niet meer 🙈 Eén kopie koffie en 10 min later was de hoofdpijn weg.

Ik drink alleen in de ochtend koffie: 3-6 kopjes (afgelopen maanden best opgelope). Hangt dan weer samen met slecht slapen: korte nacht = meer koffie.

Denk dat ik begin met een max van 3.

Deliana Ben al 1,5 jaar geblesseerd (peesontsteking) en begin te vermoeden dat het allemaal met elkaar samen hangt....

• Trees hebben hierop gereageerd.

Deliana Denk dat ik begin met een max van 3.

Mooi begin! Eerst dat maar even een tijd volhouden.

Deliana een lijf vol met cortisol en/ adrenaline herstelt slecht of is vaker ziek. Zou dus best kunnen. Koffie stimuleert ook nog eens de afgifte van adrenaline.

Het is een vicieuze cirkel. Weinig tijd voor jezelf nemen, veel stress etc verhoogt deze stresshormonen weer. Hierdoor ga je minder en/ of slechter slapen. Vervolgens meer koffie. Zorgt weer voor meer stress etc. Ergens wil je deze cirkel doorbreken en minderen met koffie is een prachtig begin.

Deliana Dan zou ik inderdaad eerst afbouwen. Eerst minder kopjes per dag langzaam aan. En daarna eens een dagje overslaan. Ik heb zelf ook best een flinke koffie verslaving gehad maar kan nu best wat dagen overslaan zonder dat ik hoofdpijn etc krijg. Ik drink nog maximaal 4 koppen per dag, maar de meeste dagen drink ik 1 a 2 koppen koffie.

Trees ik denk dat je hier echt de spijker op zijn kop slaat. Stomme is dat je het allemaal wel weet maar dat dan in de praktijk brengen.... 😊

Hardgelopen vanochtend. Lunch magere kwark, blauwe bessen en wat amandelen, zonnebloempitten en pompoenpitten. Zo gaan vriend en dochter op stap, zodat ik even tijd voor mezelf heb. Even aan toe.

Hier gaat t niet zo lekker 😒 met heel veel moeite in 6 keer m'n huel shake opgedronken, vanmorgen een stukje brood met hagelslag, zoon wilde broodje uit de oven.. straks nog maar een flesje fresubin proberen te drinken.

Van 2-3 koffie ben ik naar 1 gegaan. Het lukt prima. Nu nog minderen met zoet en beter voor mezelf leren zorgen.