Hier gaat t niet zo lekker 😒 met heel veel moeite in 6 keer m'n huel shake opgedronken, vanmorgen een stukje brood met hagelslag, zoon wilde broodje uit de oven.. straks nog maar een flesje fresubin proberen te drinken.

Van 2-3 koffie ben ik naar 1 gegaan. Het lukt prima. Nu nog minderen met zoet en beter voor mezelf leren zorgen.

June hahaha dat valt niet onder gezond voor t lijf maar mss wel voor de geest 🙈

Deliana veranderingen activeert het angstcentrum. Hierdoor voel je weerstand en verval je snel terug in oude gewoontes. Wat ik zelf een helpende ‘methode’ vind, is om de stapjes van veranderingen zo belachelijk klein te maken dat je brein niet door heeft dat er een verandering plaats vindt. Hiermee omzeil of fop je het angstcentrum. Bijv door ipv 6 bakken koffie, 5 1/2 te drinken of wel 6 en dan 1 slok erin laten zitten. Of een net iets kleinere kop gebruiken etc. De stapjes moeten dan echt zo klein zijn, dat het echt absurd voelt.

Zo had ik ooit als doel om elke werkdag te starten met 5 a 10 minuten meditatie of ademhalingsoefeningen op mijn werkplek. Na 10 mislukte pogingen ben ik gestart met 30 seconden. Voelde echt belachelijk, maar dat lukte wel. Vanuit daar verder opgebouwd.

Trees ja precies! Hele kleine stapjes en ik las ooit, als het na 21 dagen nog moeite en bewust nadenken kost, is je stap te groot en moet je kleiner, dan hou je het niet vol. Als.je na 21 dagen het geautomatiseerd hebt, dan was de stap perfect.

Vandaag was echt heel slecht 🙈 ik heb over de hele dag tot avondeten 1 flesje fresubin op 1 blokje chocola. Toen maar frietjes besteld met t idee dat als er dan wat van eet dat je dan dooreet, en dat lukte ook wel. En toen dronk ik thee en die smaakte anders en toen bleek t dus corona 🙄
          Als ik hersteld ben weer een poging.

Pimpelmeesje maar waarom eet je zo weinig dan? Ook door Corona?
            O balen zeg! Hopelijk niet al te ziek van. Beterschap!

Nescio beter voor mezelf leren zorgen.

Enig idee hoe je dat gaat aanpakken? Is het vooral meer tijd voor jezelf nemen?

Liekje81 ik vind eten vaak moeilijk, staat mij tegen. En als ik stress heb helemaal. Maar ik denk ook corona nu.

Trees een lijf vol met cortisol en/ adrenaline herstelt slecht of is vaker ziek.

Ben even gaan googlen en tik alle symptomen aan (behalve laag libido dan 😊). Zojuist een cortisol thuistest besteld, die ik naar een lab kan sturen voor analyse. Toch wel benieuwd wat daar uit gaat komen!

Deliana

Oh dat klinkt wel als een test die voor mij ook wel nuttig zou zijn? Ik denk ook dat stress een achterliggend probleem is hier. Krijg je er ook een actie plan bij hoe het op te lossen 😅.

Hier is laag libido de nieuwste klacht in het rijtje😏

Edit: heb even gegoogeld en ze zijn niet zo goedkoop er zit veel verschil in kwa prijs ook…. Welke heb jij besteld?

Snoeki ze zijn inderdaad niet heel goedkoop. Ik heb hem hier besteld:

https://yourshealthtest.nl/cortisol-test/

Is inclusief versturen naar lab, analyse en online testresultaat. Het kan eventueel ook gratis via de huisarts. Die van mij is niet zo makkelijk met dit soort dingen, dus ik dacht dit bespaart me weer energie.

Snoeki Krijg je er ook een actie plan bij hoe het op te lossen

Nee helaas niet. Er staan wel tips op de site en er is een blog met veel informatie. Heb online ook al best wat informatie gevonden, maar wilde eerst wat meer zekerheid.

Deliana wist ik het maar 😄 Ik denk vooral tijd nemen voor mezelf, meer sporten (en dan iets doen wat ik echt leuk vind ipv alleen maar zweten en vloeken) en eens tijd nemen voor mani/pedicure enzo.

Het lukt eigenlijk best goed met koffie minderen! Voor de 3e dag op een rij 2 kopjes in de ochtend, dus het begin is er. Nu de rest nog 😉

Heb trouwens ook sinds begin juni geen alcohol meer gedronken (1 glas wijn op vakantie). Niet dat ik nou zo enorm veel dronk hoor 🤣 In het weekend een wijntje, op een terras, met een vriendin… Ik merkte dat ik er echt enorm slecht van ging slapen. Mis het totaal niet en het heeft ook nog eens een positief effect op mijn huid 😁