Tullip denk een combinatie van ouder worden + goede juffen gehad. Er is niet echt een plan voor gemaakt.
Grappige vind ik dat hij de strenge juffen juist het fijnste vindt en de zachte juffen helemaal niks vindt in tegenstelling tot veel van z'n klasgenootjes "Die strenge zijn tenminste lekker duidelijk"
ik snap wel wat hij bedoelt. Categorie "zou je alsjeblieft als je zin hebt willen gaan..." kan hij niks mee. Hij wil "het is nu tijd om te gaan...". En als hij de juf mag werkt hij stuk beter mee en daar hebben we ook geluk mee gehad al die jaren. Ook zonder diagnose zagen ze hem en konden de kleine aanpassingen die het verschil maken. Zo mocht hij vaak van 2* (de norm) vaak de helft laten zitten zodat hij ook nog 3* (moeilijker) kon doen. 2* was vaak nodig voor automatiseren etc dus wel belangrijk maar niet nodig om alles te doen. En de 3* had hij dan weer nodig voor de uitdaging. Zo keek de juf vaak per les wat hij moest doen. En ook mondeling uitleg vragen hoe hij bij een antwoord kwam omdat het zo afweek van het antwoordenboek. Maar met zijn beredenering was zijn antwoord veel logischer. Gewoon andere manier van denken