Trees Dat was toen al niet zoveel in vergelijking met anderen, maar ben er behoorlijk creatief van geworden en kocht vaak tweedehands bij een kledingbeurs van een kerk
Wat goed! Ik werd er creatief van op een andere manier en haalde de alarmlabeltjes weg 🙈🙈
Ik weet overigens nog zo goed dat ik van mijn eerste kleedgeld een broek had gekocht die Buffy ook had. Trots dat ik was, hij was wel duur en mijn hele maand kleedgeld was in een klap weg, maar ik had wél dezelfde broek als Buffy! Dat hij er niet in mijn maat was en dus te groot was, tja, een riem loste dat wel op toch... 😆
Wat dat betreft gaan mijn kinderen echt een stuk beter met hun kleedgeld om dan ik, als ze spijt krijgen van een 5 euro shirt knippen ze hem gewoon een beetje bij zodat het weer aesthetic is 😅
Ik denk overigens dat 75 euro per maand een prima bedrag is!
Deliana Beiden zijn lang en superslank en die merken zijn al snel wijd.... Veel kleding is van dunne kwaliteit en daar zit bij zoon zo een gat in
Dit is weer precies wat mijn kinderen zoeken.. Ik hou er ook niet van, maar zij willen juist wijde kleding. Is een stijl blijkbaar. En scheuren horen. 🤦♀️
Ik vind de kwaliteit van de Bershka trouwens nog best goed voor dat geld overigens. Bij ons is de winkel weg (huilen) maar via Zalando is het nog wel leverbaar, en je merkt wel echt verschil met shirts van de H&M. Die blijven ook na tig keer wassen mooi.
Zonnebloem ik heb natuurlijk 2 kinderen die nogal flexibel zijn qua genderexpressie, dus wij doen niks met de constructie van dames/herenafdelingen. Maar als je dan naar de bordjes kijkt, slagen mijn kinderen over het algemeen een stuk beter op de herenafdeling dan bij de dames. Is vooral smaakgebonden, want mijn kinderen houden gewoon niet van pastel en bloemetjes etc, maar die willen ook gewoon een zwart shirt met de serie van dat moment. Want dat is de trend bij jongens hè, het ene moment is het Squid game en nu is alles Stranger things. (of Nirvana, waar I heel boos om is want straks denkt iedereen dat mijn Nirvana shirt gewoon een trend is maar ik hou écht van hun muziek!!)
Kleding doorschuiven valt daarmee ook gewoon af, want de trend is na een paar maanden gewoon voorbij. Dus dan zijn fast fashion prijzen en mindere kwaliteit gewoon prima.
Overigens ben je voor meisjes écht wel veel meer geld kwijt dan voor jongens, zeker in de puberteit. Er is hierboven al gesproken over de kosten van bh's, maar wat dacht je van de pink tax? En bij een meisjesoutfit ben je niet klaar met tshirt/broek/schoenen/ondergoed, want het aanbod is veel breder, dus je moet ook jurken, rokjes, en 20.000 panty's hebben.
En daar hoort dan ook nog een tas bij, een ketting, een weet ik veel accessoire van het moment, de kapper is 80 keer zo duur, en schoenen, zo belachelijk veel verschillende soorten schoenen..
Het aanbod bij de meisjes lijkt groter (hier heeft de Primark bijvoorbeeld 2 vrouwen etages en 1 voor mannen), maar daarvan is er maar 1 etage ook kleding, en die andere volledig gericht op accessoires.. tegenover 1 rek met een paar riemen en petten voor de mannen 😏
Softbasegaming toch typisch, die van mij lopen continu te miepen dat 30 euro voor een spijkerbroek belachelijk duur is, maar geven zonder een kik te geven daar wel hetzelfde bedrag uit aan een t-shirt 🤔🤣