Huggybird ja echt hoor . Hij gaat haar nog missen in de vakantie, maar gelukkig zitten ze volgend jaar in dezelfde klas.
Puber topic
Weten jullie kinderen al bij wie ze in de klas komen volgend jaar? T heeft net haar rapport opgehaald maar weet van niets….
Huggybird De klas van maxi (gaat nu van 2 naar 3) verandert niet op zittenblijvers na. Normaal gesproken hanteert deze school dat de klassen de eerste 3 jaar dezelfde samenstelling en mentor houden, maar afgelopen jaar hebben ze de NPO gelden deels gebruikt om de klassen kleiner te kunnen maken, dus zijn ze daar eenmalig vanaf gestapt, maar wel met de belofte dat het een eenmalige wijziging was.
Vanaf jaar 4 worden de vakkenpakketten verschillend en dan moet je natuurlijk wel wat schuiven, maar ik weet niet zo goed hoe daar dan precies mee wordt omgegaan.
Cactusje T hoopt ook dat ze bij haar vriendin in de klas komt.
Ik zie nu in de nieuwsbrief dat we worden uitgenodigd voor een info avond in september, daar staan alle eerste en tweede klassen apart genoemd en vanaf het derde leerjaar alleen het niveau.
Het zal dus wel normaal zijn dat ze nog van niets weet….
We zien het wel, boeken zijn al besteld voor volgend jaar.
[verwijderd]
Huggybird H krijgt het in de laatste week van de vakantie te horen.
Maar we weten eigenlijk nu al vrij zeker dat ze niemand gaat kennen, zowel de niveau's als de richtingen worden gesplitst. H en nog een meisje zijn volgens mij de enige van deze groep die voor deze richting hebben gekozen, maar het andere meisje heeft een ander niveau. Wordt een grote verrassing dus!
[verwijderd] dan is dat dus niet zo gek… kennelijk weten de eerste en tweede jaars het voor de vakantie allen de rest niet.
Bij ons weten de leerlingen het volgens mij ook nog niet. Derde en vierde klas heeft veel clusters, dus je klas is veel minder vast.
[verwijderd]
Huggybird ja bij ons dus alleen de (aankomende) eerstejaars, omdat ze aan het einde van het eerste jaar moeten kiezen. H gaat naar de 2e. Kan best zijn dat de 3e en 4e jaars het dus wel weten, die opsplitsing is bij ons gewoon eerder.
I gaat naar de eerste, maar die weet het wel.
Vandaag met puber de stad in geweest.. we hebben 1,5 uur in de kiko doorgebracht voor dé juiste lipgloss….
Dochter wil graag kleedgeld. Het idee is dat wij 2x per jaar jas en schoenen betalen plus sokken en ondergoed plus sportkleding. Verder mag ze het zelf betalen. Wat is een normaal maandbedrag? Wat geven jullie en wat moet je kind daarvan betalen?
[verwijderd]
Trees hier krijgen ze 50 euro per maand, en daar betalen ze alles van, dus ook jassen en schoenen. Soms betekent dat dat ze per maand dus maar een ding kunnen kopen, maar dat wordt ook weer ruimschoots gecompenseerd met andere maanden waarin ze koopjesjagen. Al moet ik eerlijk gezegd toegeven dat het afgelopen halfjaar bijna alles naar Large is gegaan
En ze krijgen hetzelfde bedrag ook nog aan zakgeld (voordeel van ouders die niet samen zijn natuurlijk) dus als er een keer een duurdere aankoop is kan dat prima.
- Bijgewerkt
Huggybird krijgt ze dan ook nog zakgeld?
[verwijderd] als ik het goed begrijp dus 50 euro kleedgeld en 50 euro zakgeld per maand? Maar dan wel alles zelf betalen toch?
Ik was van plan om zakgeld af te schaffen. En het kopen van verjaardagscadeautjes voor vrienden betalen ze dat zelf of doen jullie dat voor ze? Ik zat te denken aan tussen de 50 - 75 euro per maand. Dat is dus niet heel raar. Ik ga dan denk ik meer richting de 50 zitten als ik jullie bedragen zo lees.