[verwijderd] mijn dochter heeft gelukkig weinig met merkkleding en ik merk inderdaad ook dat dragen van merkkleding minder belangrijk is dan bij ons vroeger. Het is inderdaad veel fast fashion (kende de term niet, maar omschrijft het inderdaad goed) en kwaliteit /duurzaamheid is niet belangrijk. Tegenwoordig kost een gemiddeld t-shirt van haar 5 euro of nog minder. Ik vind het haar keus en ik bepaal niet wat ze aantrekt.
Ik kreeg zelf als puber 50 gulden en daar moest ik alles van kopen, inclusief schoenen, jas. Ook cadeautjes moest ik ervan kopen en verder geen zakgeld. Dat was toen al niet zoveel in vergelijking met anderen, maar ben er behoorlijk creatief van geworden en kocht vaak tweedehands bij een kledingbeurs van een kerk. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik daarin tekort ben gekomen.
Ik ben daarom zeker niet van plan om mijn dochter nu een groot bedrag te geven. Ze mag hierin zeker tegen grenzen aan lopen en leren sparen. Ik zit nav jullie antwoorden te denken aan 75 euro per maand, maar dan krijgt ze geen zakgeld meer.