Zonnebloem Alles is duurder geworden dus ik zou daar zelf boven gaan zitten.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik kon als tiener echt geen spijkerbroeken kopen voor 20 euro, dat bestond toen gewoon niet. Misschien bij de zeeman, maar dat kon natuurlijk écht niet toen.
De komst van bijvoorbeeld de Primark en de mogelijkheden om online te shoppen (shein) heeft voor een hele nieuwe markt gezorgd in fast fashion.
Als volwassene snap ik dat het anders is, maar voor veel pubers zijn de snel wisselende trends belangrijker dan kwaliteit en duurzaamheid.
En ja, sommige pubers zijn gevoeliger voor merkkleding, maar het is niet zo dat ze met minder geld in hun blote kont moeten lopen. Een bepaald merk willen dragen is een keuze, en het leert ze ook om te sparen en prioriteiten te stellen. Dat is natuurlijk ook het doel van kleedgeld 😉
Maar het hele 'als je niet schoenen van merk X draagt hoor je er niet bij' van onze jeugd leeft bij de pubers die ik ken echt helemaal niet meer, die hangen gewoon 6 uur rond in de Primark en de Koopman, en gaan echt niet naar de Zara, die is kaolo duur bro 😅