- Bijgewerkt
Nescio En dat je niet als arts weigert iets van een andere taal te spreken, zeker als dan blijkt dat je die taal gewoon prima beheerst. Dat is gewoon raar.
Inderdaad dat is gewoon absurd.
Ik vind van een arts dat deze Engels zou moeten kunnen. Hoe houden ze anders hun wetenschappelijke kennis up to date? Engels is de taal van de wetenschap. Ze kon dus ook gewoon Engels, maar ze weigerde het gewoon.
Hopsatee Het lijkt mij nog altijd lastiger als je patiënt je helemaal niet begrijpt dan dat hij je een beetje begrijpt met Google translate.
Inderdaad. Ze weigerde gewoon naar het scherm te kijken en mijn Frans was te basaal om heel specifiek alle klachten en het verloop hiervan te beschrijven. Dit kon prima met een vertaalprogramma. Los van het feit dat ik behoorlijk in paniek midden in de nacht met een doodziek kind en ook nog eens alleen daar zat (mijn man mocht niet mee naar binnen op de eerste hulp) en mijn Frans daardoor even niet helemaal paraat in mijn hoofd ligt.
[verwijderd] ze zijn er toch ook uit gekomen? Uiteindelijk hebben ze iemand gevonden die (een soort van) Engels sprak. Prima oplossing.
Gaat dit over mijn voorbeeld, zo ja ‘we zijn er niet uitgekomen’. Mijn zelf geregelde tolk werd ook geweigerd door deze arrogante Franse trut. Dit is mijn mening.
Mijn mening is ook dat een arts de plicht heeft om zo goed mogelijke medische zorg te leveren. Dit kan alleen maar als deze de juiste informatie krijgt van de patiënt. Het is dan ook de gezamenlijke verantwoordelijkheid van patiënt en arts om barrières in de communicaties te minimaliseren ipv dat deze door een arts juist wordt opgeworpen.
Schijnbaar vind jij het wel normaal dat een arts de communicatie bemoeilijkt, maar de meeste mensen niet. Ik heb mijn kind op geen enkele ingreep kunnen voorbereiden, omdat ik zelf niet wist wat er ging gebeuren. Het was afschuwelijk en traumatische voor haar en voor mij. Mijn dochter is nog steeds doodsbenauwd voor bloedprikken en ziekenhuizen door deze ervaring. En waarom? Omdat een arts die wel Engels kon het weigerde te spreken door arrogantie.
[verwijderd] Dan kan je volhouden dat het koppig, arrogant of weetikveel is, maar dan denk ik 1) blijf dan lekker weg uit dat land als ze niet aan je standaarden voldoen, en 2) je hebt alleen jezelf ermee.
Loop je nu bewust te trollen of denk je echt zo? Dit kan toch gewoon niet waar zijn. Het wordt steeds absurder en ongeloofwaardiger.