Trees ze heeft een orchidee gehad als bedankje. Verder kon er amper een doei vanaf. Komen we buiten, zegt H: dit is dezelfde orchidee als die ik vanmiddag moest .... (behandeling iets) om te redden omdat hij bijna dood ging en hij anders weggegooid moest worden. Dus... 🙈
Voor mijn leek-ogen ziet hij er nog levend uit hoor, dus ze heeft hem schijnbaar toch goed kunnen reanimeren 🤣

Maar ze is klaar, verlost, bevrijd, en heeft nu een welverdiende vakantie 🥳

• Bijgewerkt

Rietjesbeker
    Noordeling

Echt zo opluchting dat ze nu veel beter in haar vel zit. Ze heeft nog wel haar momenten, maar dat duurt meestal maar een paar dagen. Dat schoolniveau vind ik niet belangrijk, maar het geeft wel aan dat het veel beter met haar gaat. De laatste twee jaar op de basisschool had ze echt geen motivatie voor school. Ze gaat er nu ook echt weer voor.

Trees Wat fijn dat het zo goed gaat, zoals jullie erin staan ervaart ze geen druk, dat zie je bij sommige ouders toch wel eens anders…🫣

CrazyCatLady Ben er inderdaad heel blij mee! Ik had dit nooit kunnen doen in m’n eentje, maar zo gezamenlijk kan het wel! Ik heb ook een dochter die over een paar jaar bij de Efteling wil gaan werken 😏

Ansji dat is echt wel heel fijn ja, hopelijk gaan jullie er veel plezier van hebben!

Mijn oudste gaat ‘solliciteren’ voor de cultuur plus klas. Ipv een profielwerkstuk, kan je ook een culturele meesterproef (ja zo heet het echt) doen.

Ik ben jaloers, want het lijkt mij zo leuk. Ze krijgt ook elke week les, waarbij ze musea en voorstellingen gaan bezoeken. Dochter wil iets met dans gaan doen voor haar meesterproef. Ik hoop dat ze door de toelating komt 🤞🏻

We zijn met T naar de kick off van het EK atletiek, ze heeft een hele mooie tas, een shirt en jasje gekregen en een pas aan een koord zodat ze zien dat ze vrijwilliger is.
        Daphne schippers heeft net gesproken 🤗 T zit in de zaal met alle vrijwilligers en wij kunnen vanaf de grote hal meeluisteren omdat de grote deuren open staan. Er is zo’n 300 man en dat is nog minder dan de helft van alle vrijwilligers die er zijn.

Noordeling het is zo leuk om T zo te zien. Zit ze daar tussen allemaal vreemde mensen, maar praat gezellig met de mensen naast haar terwijl ze best verlegen/kat uit de boom kijkend kan zijn.
          Helemaal blij met de kleding en tas die ze gekregen heeft.
          Zo stoer van haar dat ze dit helemaal zelf heeft aangepakt, en zo leuk hoe ze er naar uit kijkt en de hele weg bewandeld heeft.

Trees heel leuk zoiets. De scholen waar ik afgelopen periode met de oudste ben wezen kijken hebben ook dit soort initiatieven (ook bijv voor creatief of juist sport) dat is toch juist wat het ontzettend leuk maakt!

11 dagen later

H krijgt inmiddels zo'n 5 berichtjes per dag van haar nieuwe werkgever. Vog aanvraag, afspraak kleding passen, talen doorgeven voor haar badge, pasfoto personeelspas etc.
            Maar vandaag ook: we gaan je even inplannen voor wat certificaten!

• allergenenbeheersing
            • basisvoorwaarden hygiëne
            • voedselveiligheid
            • diefstalpreventie

Het grappige is, voor haar opleiding twijfelde ze tussen vormgeving of verder met horeca/gastheerschap. Toen zei ik nog tegen haar, dat als ze bij E wil werken, ze daar ook horeca certificaten kan behalen en in verder kan groeien.
            Maar ik ging er vanuit dat dit gedurende een paar jaar was, gewoon groeien in je functie etc, gaandeweg meer verantwoordelijkheden krijgen. Niet allemaal al voordat ze überhaupt haar eerste werkdag heeft 🤣

CrazyCatLady T moest ook een aantal cursussen doen voor ze kon beginnen bij jumbo, zij ging ook op de vers afdeling weken. Ik vond het ook nogal overdreven voor een vakken vuller. 😂 maar als ik zie wat ze nu doek snap ik het wel.