Snoeki vriendin van dochter is gepakt op zwart werken (waarschijnlijk verlinkt door een droeftoeter). De boete was 50-50 voor ouders en werkgever en was echt fors. Weet het niet meer precies, maar boven de 1000 euro.
Blue het ook verboden om te werken op die leeftijd, en is ze dus niet verzekerd. Mocht er een ongelukje gebeuren of ze verwond zichzelf, wie is er dan verantwoordelijk?
De werkgever is in dit geval verantwoordelijk. Alsnog zou ik het dan nog niet doen. Ik vind het te jong.
CrazyCatLady Ze zou dus alleen met de hand mogen afwassen als ik dit goed begrijp.
Het is heel krom maar ze mogen wel helpen bij het afwassen mbv een geïndustrialiseerde vaatwasser. Dochter werkt ook in de afwas en op papier is er dus ook een zogenaamde hoofdafwasser. In de praktijk doet zij gewoon de afwas en helpt mee met andere keuken klusjes. Ik snap trouwens niet waarom het niet alleen zou mogen. Zo vaatwasser is ongeveer even spannend als een koelkast. Ik heb er vroeger ook mee gewerkt en het kan weinig kunstjes. Het is een kwestie van deurtje open en deurtje dicht doen.
@Snoeki mijn dochter begon op haar 14e met haar eerste baantje. Ik vond dat zelf een mooie leeftijd. Ik vind dat ze er enorm door gegroeid is als het gaat om zelfstandigheid en verantwoordelijkheid nemen, maar ik denk dat ze er jonger nog niet aan toe was. Eerste jaar vo was al spannend genoeg met alle veranderingen.