Huggybird
Trees
Nou, ik baal dus wel een beetje, want ze komt gewoon in mijn favoriete restaurant te staan en nu wil ik weer een abonnement 🤣🤣

Maar ik ben echt trots op haar. Ze was vreselijk zenuwachtig en H kan ook best verlegen zijn bij nieuwe mensen. Maar ze heeft schijnbaar heel veel zitten kletsen (haar toekomstige manager heeft ook een kat, instant bonding 😂), en haar motivatie goed toe kunnen lichten.
En enorm toevallig: ik had gisteren even gesproken met haar over mogelijke 'hoe goed ken je het bedrijf?' vragen, en er een als voorbeeld genomen. En uitgerekend díe vraag werd haar gesteld, dus ze kon hem tot in detail beantwoorden.
De aankomende weken al het papierwerk in orde maken, bedrijfskleding passen en uiteraard een personeelspasje laten maken, en dan begint ze officieel op 22 maart.

CrazyCatLady echt zo leuk! 🤗 zo leerzaam dit, en fijn dat het zo’n goede ervaring was.
    T kijkt ook heel erg de kat uit de boom in het begin. Het werken heeft haar echt flink geholpen om daar wat overheen te komen.
    Grappig dat precies jouw voorbeeld vraag gesteld werd 😂 dat gaf vast ook wat zekerheid.
    Ik ‘oefen’ met T ook altijd dat soort dingen zodat ze een beetje weet wat ze kan verwachten, dat is fijn.
    En nu moet jij weer een abonnement 😂 krijg je geen korting nu?

Huggybird ja ze heeft natuurlijk ook al wat ervaring op kunnen doen met stages, dat helpt! Maar haar vorige bijbaantje was een verlengde van haar stage, dus ze heeft nog nooit een echt sollicitatiegesprek gehad. En ik moet eerlijk zeggen dat ik deze procedure toch best pittig vond voor een 16 jarige. Toen ik daar (nu voel ik me echt een dinosaurus hoor) solliciteerde was het een formuliertje invullen, en in groepen van 25 kregen we een voorlichtingspraatje met een "jullie zijn allemaal aangenomen".
      Nu is het dus het website-formulier + motivatiebrief + cv, een telefonisch gesprek van een half uur, en nu nog 20 minuten persoonlijk. Voor een bijbaantje, ik vind het nogal wat 🙈
      Ik snap hun redenatie wel hoor, maar het was wel zenuwslopend voor H. Maar dat ze dus alle rondes heeft doorstaan is wel heel fijn, ben echt trots!!

Huggybird krijg je geen korting nu?

Helaas.. maar ik hoef er nu maar 2 te kopen in plaats van 3? 😅
      Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik het ga doen. De vorige keer viel het me echt tegen hoeveel kosten er nog bovenop kwamen. Zo'n abonnement is al duur, maar ik was ook 25 euro aan ov kwijt per bezoek, en daar bovenop nog eten en drinken, daardoor zijn we veel minder gegaan dan mijn bedoeling was. Ik denk dat we gewoon lekker met Albert heijn korting een dagje gaan.

CrazyCatLady Nu is het dus het website-formulier + motivatiebrief + cv, een telefonisch gesprek van een half uur, en nu nog 20 minuten persoonlijk. Voor een bijbaantje, ik vind het nogal wat 🙈

Nou dat is ook heel wat ja…. Klinkt wel of ze iemand willen hebben die echt graag wil, en ze diegene ook willen leren kennen. Dan voel je je geen nummertje in zo’n groot bedrijf, dat is wel fijn.

CrazyCatLady Helaas.. maar ik hoef er nu maar 2 te kopen in plaats van 3? 😅
        Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik het ga doen. De vorige keer viel het me echt tegen hoeveel kosten er nog bovenop kwamen. Zo'n abonnement is al duur, maar ik was ook 25 euro aan ov kwijt per bezoek, en daar bovenop nog eten en drinken, daardoor zijn we veel minder gegaan dan mijn bedoeling was. Ik denk dat we gewoon lekker met Albert heijn korting een dagje gaan.

Alleen een kaartje is al mega duur. Een abonnement en met alle kosten die jij dan nog opnoemt erbij, maakt het inderdaad niet makkelijk om zo maar ff langs te gaan om H aan het werk te zien…. 😬

Huggybird Nou dat is ook heel wat ja…. Klinkt wel of ze iemand willen hebben die echt graag wil, en ze diegene ook willen leren kennen. Dan voel je je geen nummertje in zo’n groot bedrijf, dat is wel fijn.

Ja mijn ervaring van toen waren ze echt top! Veel mogelijkheden om te leren/groeien, veel afwisseling en echt de allerbeste personeelsfeesten!! 😅
          Ik hoop voor H dat het nog steeds zo is, ik heb zo veel gave dingen meegemaakt daar.. in het publiek gezeten van de generale repetitie van een bekende musical, figurant in een reclame, lego gebouwd voor een evenement, gedanst tussen de buikdansers.. het was zo veel meer dan alleen de normale werkzaamheden. Ze waren -en hopelijk nog steeds zijn- echt goed voor hun personeel.
          H vertelde ook dat die vrouw had gezegd dat de motivatie heel belangrijk was, omdat ze veel sollicitanten krijgen die 3 keer komen werken omdat ze een gratis abonnement willen, dus het is voor hun ook wel echt belangrijk om daar goed op te filteren. Maar H wil kijken of ze na haar studie daar aan de slag kan binnen het vormgeving team, dus die blijft daar tot haar pensioen 😅

Huggybird Alleen een kaartje is al mega duur. Een abonnement en met alle kosten die jij dan nog opnoemt erbij, maakt het inderdaad niet makkelijk om zo maar ff langs te gaan om H aan het werk te zien….

I heeft nu besloten dat die ook wil als die 16 is, dus als ik nog een jaartje wacht hoef ik er alleen een voor mezelf te kopen.. 😂

Liekje81 ah helemaal aan de andere kant dan! H zal straks wel lekker ruikend thuis komen, naar poffertjes 😋😋

CrazyCatLady met die motivatie zit het wel goed denk ik 😃 zou gaaf zijn als ze daar uiteindelijk terecht komt zeg!
              Haha nou dat scheelt dan weer als I daar over een jaar ook werkt 😂👍 beterrrrr!!!

Huggybird nou dat zou wel een droombaan zijn zeg, die wil ik ook wel 😁
                Maar er zijn ook dagen bij dat ze zegt dat ze die studie alleen maar gaat doen omdat ze leerplichtig is, omdat ze eigenlijk gewoon fulltime gastvrouw wil worden daar. Dus we zullen zien 😉

• Bijgewerkt

Mijn oudste moest voor geschiedenis met haar klas een musical schrijven en opvoeren. Zij had zichzelf ingedeeld bij het groepje grimeurs, kostuums en als speler. Vanavond is de voorstelling. Ze zijn maanden bezig geweest met het voorbereiden, maar ze waren een ding vergeten, namelijk ‘het repeteren’. Klein detail maar 🤣

Kostuums, techniek, de teksten, decor etc is tot in de puntjes geregeld, maar ze hebben voor de vakantie pas voor het eerst geoefend. Ik ben heel erg benieuwd vanavond. Het is echt in een theater en er zijn iets van 125 kaartjes verkocht. Ik hoop maar dat het goed komt 🫣.

Trees ik ben heel benieuwd naar je verslag na afloop! 🤣

• Bijgewerkt

Trees het was eigenlijk hartstikke leuk. Oké ze waren niet zo tekstvast en de meesten konden echt niet toneelspelen, maar het zat verder echt goed in elkaar. De leerling(en) die het script hebben geschreven, heeft/ hebben echt talent. Het was een mix van multimedia, heden, vroeger etc. De opbrengst ging naar het goede doel en de leerlingen hadden zelf de sponsoring geregeld voor het decor, kleding, hapjes, drankjes enz. Wel heel leuk dat heel veel winkels en bedrijven wilden meewerken en spullen beschikbaar hadden gesteld. Sowieso een super leuke schoolopdracht, omdat ze echt heel veel vaardigheden konden oefenen en daarnaast ook nog van alles leren over de eerste wereldoorlog.

Het was wel de eerste musical die ik heb gezien zonder zang en muziek 😂

H heeft vandaag haar laatste stagedag, en de leuke mensen zijn er al een paar dagen niet. Ze werkt nu samen met de grootste bitch ter wereld (niet alleen tegen H, ook naar mij als klant) en een stuk chagrijn. Ik vind het zo sneu voor haar, ze heeft een half jaar lang álles gedaan wat ze vroegen, continu door haar pijn heen gebeten, iedereen met respect behandeld, ze was altijd netjes op tijd en beleefd en ze krijgt nu al 3 dagen continu de ene snauw na de andere. 200 uur gratis gewerkt, en nu wordt ze zo behandeld.
                  Als ze iets niet goed doet, dat kan, maar léér het haar dan, daar is een stage voor bedoeld. Ga niet tegen haar lopen schreeuwen omdat ze het goed bedoeld anders heeft gedaan dan dat je zelf niet duidelijk hebt gezegd. Ze staat op het punt om in tranen uit te barsten nu.
                  H had zelfs nog een bedankje gekocht met een kaart om te bedanken voor alles wat ze geleerd heeft, maar haar leidinggevende is er dus niet. Ik heb haar gezegd dat ze die maar lekker in zijn kantoor moet leggen hoor, niet in de kantine, want die 2 verdienen geen chocolade.
                  Ik vind het echt zo sneu 😔

Liekje81 ja vind ik ook.. gelukkig zit ze in haar laatste uur nu, ze is er bijna vanaf!
                    Werkkleding inleveren doet ze wel als de leuke mensen er weer zijn, kan ze daar op een goede manier afscheid van nemen.