• Bijgewerkt

Mijn oudste moest voor geschiedenis met haar klas een musical schrijven en opvoeren. Zij had zichzelf ingedeeld bij het groepje grimeurs, kostuums en als speler. Vanavond is de voorstelling. Ze zijn maanden bezig geweest met het voorbereiden, maar ze waren een ding vergeten, namelijk ‘het repeteren’. Klein detail maar 🤣

Kostuums, techniek, de teksten, decor etc is tot in de puntjes geregeld, maar ze hebben voor de vakantie pas voor het eerst geoefend. Ik ben heel erg benieuwd vanavond. Het is echt in een theater en er zijn iets van 125 kaartjes verkocht. Ik hoop maar dat het goed komt 🫣.

Trees ik ben heel benieuwd naar je verslag na afloop! 🤣

• Bijgewerkt

Trees het was eigenlijk hartstikke leuk. Oké ze waren niet zo tekstvast en de meesten konden echt niet toneelspelen, maar het zat verder echt goed in elkaar. De leerling(en) die het script hebben geschreven, heeft/ hebben echt talent. Het was een mix van multimedia, heden, vroeger etc. De opbrengst ging naar het goede doel en de leerlingen hadden zelf de sponsoring geregeld voor het decor, kleding, hapjes, drankjes enz. Wel heel leuk dat heel veel winkels en bedrijven wilden meewerken en spullen beschikbaar hadden gesteld. Sowieso een super leuke schoolopdracht, omdat ze echt heel veel vaardigheden konden oefenen en daarnaast ook nog van alles leren over de eerste wereldoorlog.

Het was wel de eerste musical die ik heb gezien zonder zang en muziek 😂

H heeft vandaag haar laatste stagedag, en de leuke mensen zijn er al een paar dagen niet. Ze werkt nu samen met de grootste bitch ter wereld (niet alleen tegen H, ook naar mij als klant) en een stuk chagrijn. Ik vind het zo sneu voor haar, ze heeft een half jaar lang álles gedaan wat ze vroegen, continu door haar pijn heen gebeten, iedereen met respect behandeld, ze was altijd netjes op tijd en beleefd en ze krijgt nu al 3 dagen continu de ene snauw na de andere. 200 uur gratis gewerkt, en nu wordt ze zo behandeld.
    Als ze iets niet goed doet, dat kan, maar léér het haar dan, daar is een stage voor bedoeld. Ga niet tegen haar lopen schreeuwen omdat ze het goed bedoeld anders heeft gedaan dan dat je zelf niet duidelijk hebt gezegd. Ze staat op het punt om in tranen uit te barsten nu.
    H had zelfs nog een bedankje gekocht met een kaart om te bedanken voor alles wat ze geleerd heeft, maar haar leidinggevende is er dus niet. Ik heb haar gezegd dat ze die maar lekker in zijn kantoor moet leggen hoor, niet in de kantine, want die 2 verdienen geen chocolade.
    Ik vind het echt zo sneu 😔

Liekje81 ja vind ik ook.. gelukkig zit ze in haar laatste uur nu, ze is er bijna vanaf!
      Werkkleding inleveren doet ze wel als de leuke mensen er weer zijn, kan ze daar op een goede manier afscheid van nemen.

• Bijgewerkt

CrazyCatLady want die 2 verdienen geen chocolade.

Ik vind dat ze wel chocola verdienen (met iets laxerends erin uiteraard 😜).

Wat een complete bitches zeg. Vertel maar tegen H dat wij haar super stoer vinden, dat ze ondanks deze bitches wel weet hoe je je moet gedragen. Ze is meer volwassen dan deze verzuurde pruimen, die waarschijnlijk een ongelooflijk kutleven hebben als opper Karins en zich daarom af reageren op een puber die 100x beter is dan hen. Zo.

Gisteren voortgangsgesprek gehad van de jongste op school en ze doet het echt super. Wisten we al, maar leuk om bevestigd te krijgen. Ze is goed gemotiveerd en doet echt haar best.

Ze is nu officieel overgezet van havo naar vwo in het systeem. We hebben haar bewust laten instromen op havo, omdat ze de laatste twee jaar op de basisschool niet lekker in haar vel zat. We vinden lekker in je vel zitten 100x belangrijker dan schoolniveau en we hadden liever dat daar haar energie naar zou gaan. Het gaat echter hartstikke goed met haar en tot nu toe had ze alles afgerond op vwo niveau (gaat automatisch binnen haar onderwijssysteem), dus we hebben gisteren besloten om haar officieel op vwo te zetten. Lukt het niet dan kan ze altijd weer terug naar havo. Er verandert praktisch gezien weinig, omdat het toch gepersonaliseerd onderwijs is en ze gewoon in dezelfde klas blijft. We willen haar geen extra druk op leggen en aangegeven dat als het toch niet lukt, het echt niks uit maakt.

Trees ze heeft een orchidee gehad als bedankje. Verder kon er amper een doei vanaf. Komen we buiten, zegt H: dit is dezelfde orchidee als die ik vanmiddag moest .... (behandeling iets) om te redden omdat hij bijna dood ging en hij anders weggegooid moest worden. Dus... 🙈
          Voor mijn leek-ogen ziet hij er nog levend uit hoor, dus ze heeft hem schijnbaar toch goed kunnen reanimeren 🤣

Maar ze is klaar, verlost, bevrijd, en heeft nu een welverdiende vakantie 🥳

• Bijgewerkt

Rietjesbeker
            Noordeling

Echt zo opluchting dat ze nu veel beter in haar vel zit. Ze heeft nog wel haar momenten, maar dat duurt meestal maar een paar dagen. Dat schoolniveau vind ik niet belangrijk, maar het geeft wel aan dat het veel beter met haar gaat. De laatste twee jaar op de basisschool had ze echt geen motivatie voor school. Ze gaat er nu ook echt weer voor.

Trees Wat fijn dat het zo goed gaat, zoals jullie erin staan ervaart ze geen druk, dat zie je bij sommige ouders toch wel eens anders…🫣

CrazyCatLady Ben er inderdaad heel blij mee! Ik had dit nooit kunnen doen in m’n eentje, maar zo gezamenlijk kan het wel! Ik heb ook een dochter die over een paar jaar bij de Efteling wil gaan werken 😏

Ansji dat is echt wel heel fijn ja, hopelijk gaan jullie er veel plezier van hebben!