Mijn kinderen vind ik verwend, ze gedragen naar mijn weten niet verwend maar wij zijn dus gestopt met spullen kopen. (Alsmaar speelgoed krijgen vind ik echt vreselijk verwend en niet nodig en schaar ik zonder hun gedrag onder verwend)

Een voorbeeld van vandaag: N wilde citroen limonade en ik gaf water. (Kind krijgt altijd water/thee en één keer per dag limonade) gooide hij de volle Dopper met water over de tafel heen. Toen kreeg hij dus helemaal niks en mocht hij het zelf opruimen.

Ik vind je topic wel interessant en ga er eens over na denken of ik vind dat wij hun als verwende kinderen laten opgroeien of niet en hoe dat eventueel anders kan. Hij zegt wel altijd alsjeblieft en dankjewel.
Als hier trouwens stiekem snoep word gepakt of na een nee toch snoep word gepakt beland het per direct in de prullenbak.

Ik denk overigens helemaal niet dat jouw kinderen verwend zijn, het ligt echt aan de leeftijd en bepaalde omgangsnormen (aan)leren. Het is toch ook veel leuker om 2 snoepjes te krijgen ipv 1? Voor elke hand 1 zegt mijn oudste zoon dan.🙃

Marshmallow Ik weet niet wat een monkey platter is. Is dat iets nieuws?😅 Anyway ik noem alles wat buiten de reguliere maaltijden om gegeten wordt een tussendoortje.

Sevenof9 haha nee maar ik vond het even makkelijker. Gewoon een bord met verschillende rauwkost en/of fruit 😅

[verwijderd] Ze eten naar hun honger, qua tussendoortjes hebben we hier bepaalde regels en uiteraard werkt het enkel en alleen als je zelf het goede voorbeeld geeft. Daar begint het eigenlijk mee.

Ja daar begint het mee, maar vervolgens komen ze in de buitenwereld waar blijkt dat kinderen meerdere ijsjes mogen op een dag, plus snoep, plus koek, en dan vind je kind dát het voorbeeld waar ze zich aan moeten spiegelen en hebben ze ineens precies daar ook voldoende honger voor 😉

Hopsatee Was je in de Flint? Ik wel! Wij waren naar ik zou wel een kindje lusten!

Ja! Maar wij waren naar Gonnie en Gijsje, heb Ik zou wel een kindje lusten wel overwogen maar was bang dat ze 'm te eng zou vinden. Als ze niet zo uit haar plaat was gegaan hadden we elkaar misschien gezien! Of misschien heb je wel een jankend kind door een woeste huilende moeder afgevoerd zien worden, dat was ik dan 😎

Thanks allemaal voor de geruststellende reacties!

Marshmallow aaaah oké. Dat woord gebruikten wij 10 jaar geleden niet toen ze klein waren. Nu voel ik me oud, terwijl die kinderen gewoon oud zijn en ik jong. Maar ja ik dwaal af😛😅

Vulpen Ja! Maar wij waren naar Gonnie en Gijsje, heb Ik zou wel een kindje lusten wel overwogen maar was bang dat ze 'm te eng zou vinden. Als ze niet zo uit haar plaat was gegaan hadden we elkaar misschien gezien! Of misschien heb je wel een jankend kind door een woeste huilende moeder afgevoerd zien worden, dat was ik dan 😎

Wij waren gisterochtend om 11.15. Ze vonden het heel leuk. Was inderdaad 4+ maar voor onze boys dus precies goed (aangezien ze bijna 4 en 6 zijn) Leuk weer eens theater vond ik!

En haha je wil niet weten hoe vaak ik met een driftige peuter over m’n schouder heb gelopen🤣🤣

Hopsatee Leuk weer eens theater vond ik!

Ja nou eeeh🙈 Maar dan hadden we elkaar sowieso niet gezien want onze begon om 10.45.

Hopsatee En haha je wil niet weten hoe vaak ik met een driftige peuter over m’n schouder heb gelopen

Yup, hier nog één 😒 En dan met het zweet op je rug omdat je ook nog een zware tas oid bij je hebt....
              Ik werd er wel snel makkelijker in wat gênant voelen betreft.

Jules Ja of een loopfiets op m’n nek ofzo 🤣 Het boeit mij ook nog weinig. En andere moeders die ik het zie hebben glimlach ui bemoedigend toe…

Onze kinderen zijn best verwend. (Hebben veel spullen in elk geval)
                Maar als ik merk dat ze iets standaard vinden krijgen ze het voorlopig niet meer. Ze moeten als ze iets willen het vragen met alsjeblieft erbij anders krijgen ze het sowieso niet en dankjewel zeggen hoort er ook bij.
                Zeuren hoort er wel een beetje bij. Onze oudste heeft nu wel goed door dat onze nee nee betekend dus die is vaak snel klaar maar de jongste probeert het nog wel eens (maar die is pas 2.5)
                Qua eten ze krijgen hier redelijk onbeperkt fruit behalve een half uur voor het eten. Dus kan best gebeuren dat onze zoon tussen middagdut en avondeten nog een appel een mandarijn een bakje blauwe bessen en wat paprika op heeft. Snoep krijgen ze niet vaak alleen in de vakantie heb ik dat meestal wel in huis anders meestal niet. En in de vakantie krijgen ze dus ook wel meerdere snoepjes per dag als we een uitje hebben.

Lastig dat soort dingen hè. Ik denk dat het karakter van je kind ook meespeelt. Oudste had laatst een nieuwe rugtas nodig, dus die hebben we gekocht. Middelste hoor ik nergens over. Ik zei later tegen mijn man, als het andersom was geweest en middelste had een nieuwe tas gemoeten dan had je de oudste eens moeten horen. Want zij wil dan ook wat nieuws, anders is het niet eerlijk.
                In de winkel zag ze ook allerlei andere leuke tasjes die ze ook graag wou, maar niet mocht van mij. Was ook heel gemeen.

Het zijn dingen die ze moeten leren. Vaak probeer ik te wijzen op wat ze al wel hebben, zodat ze (hoop ik) leren zien dat ze het heus zo slecht nog niet hebben.

Ik denk ook dat het de leeftijd is, een leuke dag (prikkels!) en dan een mevrouw die plots mooie knuffeltjes uitstalt. Dat alles heeft even kortsluiting veroorzaakt in haar hoofd. Het zegt niets over jou of over je opvoeding 🙂
                  Met de oudste was ik daar ook heel gevoelig en beducht voor (in het openbaar), maar de jongste is 100 x 'veeleisender' dan zij en de middelste waren, en nu doet het me precies niet zo veel. Ze kan gillen wat ze wil, ik heb haar al meerdere keren als een strijkplank afgevoerd. Dat hoort erbij en niemand kijkt daar echt raar van op en anders zie ik die blikken niet eens meer.

Ze weten nu goed (de jongste nog niet altijd, maar ze is ook nog geen 4) dat ze niet moeten zeuren om iets. Ik heb nog nooit iets gekocht voor ze als we in een winkel waren, dus weten ze dat dat niet 'standaard' is als we boodschappen doen of iets dergelijks. Qua tussendoortjes hetzelfde, we hebben onze eigen regels en de oudste zegt nu zelf dat ze eerst fruit pakt voor ze een koekje mag. Dit zegt ze ook tegen de middelste, die de grootste zoetekauw is. Tegelijkertijd wil ik wel graag dat het ze aan niets ontbreekt.

Mamabeertje zodat ze (hoop ik) leren zien dat ze het heus zo slecht nog niet hebben

Hier kwam ik zelf pas achter toen ik uit huis ging. Dus ja, geef het tijd dames… 🤭

Ik heb ook nog wat toe te voegen aan dit topic hoor 😬

We vierden mijn verjaardag in een hotel midden in het groen. Toen we rond 18 uur wilden gaan eten was E. (de middelste) al aardig moe. Deels van alle opwinding, maar ook van het zwemmen. Ook had ze niet genoeg gegeten tijdens de lunch en had ze gewoon honger.

We zaten amper en ze begon al te zeuren dat ze brood wilde. De ober kon niet snel genoeg komen. Ze mochten drinken wat ze wilden (Fanta) en we hadden op de kaart een BBQ-schotel gezien voor de hele tafel. Dat leek ons ideaal, er zaten ook groenten en aardappeltjes/frieten bij maar mevrouw had het in haar hoofd dat ze een hamburger wilde met een broodje en frietjes.

Dus dat ging zo:
                  Man: "ik zie hier de BBQ-schotel, vanaf hoe laat is dat?"
                  Ober: "Vanaf 18 uur."
                  E.: "maar ik wil een hamburger met mayonaise!!"
                  Man: "ja E., maar er liggen op die BBQ-schotel ook hamburgers.
                  E: "ik wil geen schotel, ik wil een hamburger met mayonaise!!"
                  Man: ".."
                  E: (volume 10): "ik wil een HAM-BUR-GER met BROOD en NIKS NIKS NIKS daarbij!!"

Vervolgens stootte ze haar flesje drinken om omdat ze te haastig naar het brood graaide, ze begon te gillen omdat A. 'haar' broodje pakte en ze heeft tot het eten kwam dikke tranen gehuild.

Mijn man schaamde zich kapot en heeft haar flink gecorrigeerd. Hij bleef ook nog lang boos op haar, zo lang dat ik maar gevraagd heb of hij nu gezellig kon doen want de verjaardagssfeer was wel weg.

Dus. Als ze bijna 7 zijn, zetten ze je ook nog te kakken alsof ze 3 zijn 😆 Gelukkig dat S. en A. zich bijna voorbeeldig gedroegen, de opvoeding is dus niet helemaal mislukt 😉 🤣

Nescio Ohhhhh ik heb meteen een levendige flashback naar mijn jongste. Die midden in de Albert Heijn een hysterische melt down kreeg. En schreeuwde op volume standje luchtalarm dat hij naar de MacDonalds wilde. Daar komen we nooit, want ik ben niet zo fan. Maar hij had dat van een klasgenootje gehoord die er met een kinderfeestje geweest was. En nu leek het net of we daar elke week eten of zo. 😬

Meer ervaringsverhalen please 😅

Maar wel rot dat dat nu zo moest lopen Nescio! Was het voor 17:30 wel een fijne dag?

Vulpen midi die door de Lidl schreeuwt dat hij whiskey wil! Hij bedoelde Fristi, maar sprak nogal onduidelijk.
                      Ook midi, zelfde Lidl: ik wil aan mijn piemel zitten! Omdat we hem probeerden aan te leren dat hij niet in het openbaar aan zijn piemel mocht zitten.
                      Mini die van de week riep dat het de vreselijkste dag ooit was, want ze moest naar bed. Standje luchtalarm, door de speeltuin achter ons huis.

Dat soort verhalen?

Vulpen ja heel fijn, en daarna ook nog! Ik was de dag daarna wel helemaal gesloopt 😅