- Bijgewerkt
Mijn kinderen vind ik verwend, ze gedragen naar mijn weten niet verwend maar wij zijn dus gestopt met spullen kopen. (Alsmaar speelgoed krijgen vind ik echt vreselijk verwend en niet nodig en schaar ik zonder hun gedrag onder verwend)
Een voorbeeld van vandaag: N wilde citroen limonade en ik gaf water. (Kind krijgt altijd water/thee en één keer per dag limonade) gooide hij de volle Dopper met water over de tafel heen. Toen kreeg hij dus helemaal niks en mocht hij het zelf opruimen.
Ik vind je topic wel interessant en ga er eens over na denken of ik vind dat wij hun als verwende kinderen laten opgroeien of niet en hoe dat eventueel anders kan. Hij zegt wel altijd alsjeblieft en dankjewel.
Als hier trouwens stiekem snoep word gepakt of na een nee toch snoep word gepakt beland het per direct in de prullenbak.
Ik denk overigens helemaal niet dat jouw kinderen verwend zijn, het ligt echt aan de leeftijd en bepaalde omgangsnormen (aan)leren. Het is toch ook veel leuker om 2 snoepjes te krijgen ipv 1? Voor elke hand 1 zegt mijn oudste zoon dan.