Ik heb ook nog wat toe te voegen aan dit topic hoor ๐ฌ
We vierden mijn verjaardag in een hotel midden in het groen. Toen we rond 18 uur wilden gaan eten was E. (de middelste) al aardig moe. Deels van alle opwinding, maar ook van het zwemmen. Ook had ze niet genoeg gegeten tijdens de lunch en had ze gewoon honger.
We zaten amper en ze begon al te zeuren dat ze brood wilde. De ober kon niet snel genoeg komen. Ze mochten drinken wat ze wilden (Fanta) en we hadden op de kaart een BBQ-schotel gezien voor de hele tafel. Dat leek ons ideaal, er zaten ook groenten en aardappeltjes/frieten bij maar mevrouw had het in haar hoofd dat ze een hamburger wilde met een broodje en frietjes.
Dus dat ging zo:
Man: "ik zie hier de BBQ-schotel, vanaf hoe laat is dat?"
Ober: "Vanaf 18 uur."
E.: "maar ik wil een hamburger met mayonaise!!"
Man: "ja E., maar er liggen op die BBQ-schotel ook hamburgers.
E: "ik wil geen schotel, ik wil een hamburger met mayonaise!!"
Man: ".."
E: (volume 10): "ik wil een HAM-BUR-GER met BROOD en NIKS NIKS NIKS daarbij!!"
Vervolgens stootte ze haar flesje drinken om omdat ze te haastig naar het brood graaide, ze begon te gillen omdat A. 'haar' broodje pakte en ze heeft tot het eten kwam dikke tranen gehuild.
Mijn man schaamde zich kapot en heeft haar flink gecorrigeerd. Hij bleef ook nog lang boos op haar, zo lang dat ik maar gevraagd heb of hij nu gezellig kon doen want de verjaardagssfeer was wel weg.
Dus. Als ze bijna 7 zijn, zetten ze je ook nog te kakken alsof ze 3 zijn ๐ Gelukkig dat S. en A. zich bijna voorbeeldig gedroegen, de opvoeding is dus niet helemaal mislukt ๐ ๐คฃ