En verder. Ik weet niet of we streng zijn. Bepaalde dingen wel zoals met eten, dankjewel zeggen, etc. Boterham is altijd eerst met iets gezonds en dan iets zoets, we eten geen witbrood en ze moeten groente altijd proeven. 1 beker limo (dan heb ik het over thuisdagen want opvang krijgen ze dat sowieso niet maar in het weekend als we bij anderen zijn is het
Prima als het er 2 worden) 1 snoepje op een dag (idem als bij drinken) altijd fruit eten.
Maar als het vakanties/feestjes zijn dan ga ik als de gastvrouw ze eerst een zakje chips en daarna een ijsje geeft niet zeggen dat het niet mag: dan is het goed en is het feest. Ik drink ook wel eens wijn met bittergarnituur. Ik leer ze juist graag de balans. Ik ben wel streng op zeuren om snoep of schermen. Ik ben duidelijk en dat is het. Dat weten ze ook.
En verder. Als ik met de jongste op woensdag boodschapjes doe mag hij altijd een toetje uitkiezen. Maar ze krijgen niet bij elk uitje een cadeautje (zeker geen knuffel zooi haha) maar zoals vorige week was ik met de oudste in Madurodam en toen kreeg hij wel van die klompjes die zo’n autootje kwam brengen. Ik
Bekijk het per situatie.
Ik denk niet dat ze snel verwend zijn hoor. Mijn oudste in elk geval niet. Die zeurt vrij weinig. Eigenlijk de jongste ook niet nu ik er goed over nadenk…terwijl ze dus toch echt geen slecht leven hebben 🤣