Cactusje
Kleine meid blijkt toch blaasontsteking te hebben. Dat plasje voor de zekerheid is toch maar goed geweest. Ze krijgt een ab en het wordt nog weer opgestuurd om te onderzoeken waar ze gevoelig voor is.

• [verwijderd]

Hier de aandachtsspanne van een pantoffeldiertje. Ik ga SelfControl aanzetten....

Cactusje
Net even met de school gebeld. De kinderen stromen elke 1e van de maand in die dan de maand ervoor 4 zijn geworden. Dochter wordt dus vanaf 1 oktober op school verwacht. Ze krijgt voor de tijd nog wel een kaart van school met de uitnodiging en de wendagen. Die zal dan snel in de brievenbus zitten.

Jaaa een brand alarm testen is herrie maken.
    Nee, ik kan er ook niets aan doen. U kunt nog naar buiten , ik moet binnen blijven.

Cactusje ok. Zou wel handig zijn als ze dit van te voren even hadden laten weten.

Sinds gisteren weer wat strenger met letten op eten, maar manmanman: ik heb HONGER!!!!

Ik heb een vrijdag gevoel, komt omdat ik echt nooit thuiswerk op donderdag, maar wel eens op vrijdag. Dat gaat tegenvallen morgen 😐

Pffff dat lijstje met dingen die de kinderen nog nodig hebben. De regenlaarzen zijn te klein, ze moeten allebei nog wel een paar winterschoenen, dochter nog een winterjas. Het is geen ding qua geld maar heb gewoon zo geen zin steeds om te shoppen. Pffffff

Ons huis gaat volgende week in de verkoop, heb het idee dat er geen einde komt aan het to do lijstje en ben zo moe!😩

• [verwijderd]

iMoeder Hoe oud zijn ze? Misschien wat websites doorsturen zodat ze zelf kunnen kijken?

• Vulpen hebben hierop gereageerd.
          • [verwijderd]

• Bijgewerkt

...

Mijn bénen! 😫

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Getverderrie... Morgen bedrijfsfeestje.
          We hebben tich feestjes en ik vind dat ik 1x per jaar mee moet. Morgen is het weer zo ver..

Okee, als dit het ergste is waar je over te klagen hebt, ben je supergelukkig... maar ik doe het toch, want dat mag hier. Ongegeneerd.

Ik erger me aan het foutieve gebruik van "wier" in het NRC. "Oude mannen [...] wier..."
          Nee, NRC, "wiens"!
          Wiens verwijst naar mannen. Wier naar vrouwen. Lijkt wel of ze het expres fout doen. Ze doen het namelijk altijd.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

fafa Dit lees ik op Taaladvies.net:

Wier wordt gebruikt om te verwijzen naar een vrouwelijke persoon enkelvoud: de vrouw wier auto gestolen werd. Wier kan ook gebruikt worden voor meerdere personen: de mensen wier auto's zo mooi blinken.

Nog even een check op een andere site:

wiens = 'van wie' als naar een man verwezen wordt
            wier = 'van wie' als naar een vrouw of meerdere personen verwezen wordt.
            • fafa hebben hierop gereageerd.
            • Vulpen vindt dit leuk

[verwijderd]

Oh, okee. Oeps, sorry. I stand corrected dan. Ik ken het van vroeger van Nederlands alleen als wiens=mannelijk, wier=vrouwelijk. Die meervoudsvorm kende ik niet. Dan hebben ze toch gelijk bij het NRC 🙈

• [verwijderd]

fafa Ik wist het ook niet hoor, was nieuwsgierig en zocht het op 😛

• fafa hebben hierop gereageerd.

[verwijderd]

Misschien moet ik dat de volgende keer ook doen, voor ik mn grote mond opentrek 😬

fafa Ik vind 'welke' in plaats van 'die' zo erg 😬

Ik wist het wier/wiens/wier-verhaal wel, maar zal er ook meteen bij zeggen dat ik laatst de mist in ging bij 'een aantal die' terwijl ik daar tegen collega's heel wijs over aan het doen was🙈