🔒Ongegeneerd klagen
[verwijderd]
Taal kan gewoon fucking moeilijk zijn. Ik merk dat ik vaak de mist in ga vanwege mijn Brabantse roots. "Een aantal die" klinkt mij prima in de oren, net als "groter als" bijv.
[verwijderd] Ja ik ben niet duidelijk, de discussie ging over of je dan het werkwoord in meervoud of enkelvoud moet doen. Ik vind enkelvoud superraar klinken...
[verwijderd]
Ik heb echt geen idee
Zo maakte ik regelmatig de fout "besefte zich dat.."
Het is schijnbaar "besefte dat" of "realiseerde zich dat"
NOOIT geweten
[verwijderd] is beseffen niet wederkerig? Oh help, ik ga dit topic niet meer openen haha
[verwijderd]
Wederkerig? Help!!!
[verwijderd]
Van Wikipedia:
[verwijderd] dus het is echt zo? Maar... Zonder zich/me klinkt het echt heel raar.
Ik hoor in mijn hoofd meteen de zin "hij besefte zich terdege dat dit verkeerd af zou kunnen lopen" en die zin klinkt voor mijn gevoel héél gek zonder 'zich'.
(Of is dat "je er terdege van bewust zijn"? Ik raak de weg kwijt)
[verwijderd]
Ik heb het in mijn boek uiteindelijk ook meerdere malen aangepast naar "realiseert zich" omdat ik "beseft dat" heel raar vind klinken
[verwijderd]
03:00: M heeft een nachtmerrie
03:15: er zit een zilvervisje op M's kamer en nu is ze hysterisch
03:30: zeer grote brand op industrieterrein, 21 wagens die met loeiende sirenes vlak voor mijn deur voorbij rijden.
Ik heb geen slaap nodig hoor, echt niet.
Robije
Eerste reactie van de directeur was ook dat ze er dan eigenlijk al had moeten zijn. Verder eigenlijk niet verder gevraagd daar over dus ik denk dat hij daarmee bedoelde dat ze al wendagen zou moeten hebben. Het is ook niet dat ik van haar af moet ofzo, ze heeft er zelf heel veel zin in om naar school te gaan.
[verwijderd]
Gelukkig had je wel leuk gedroomd!
[verwijderd] Nu ik bij jou lees over brand, herinner ik me ineens dat rond 4 uur hier ook flink wat sirenes langs kwamen. Dat was gelukkig maar even.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
sjorsje jij geen alert gehad? Staan 4 bedrijven in brand op kraaiven, waaronder een olie-bedrijf. Fikt goed in ieder geval
Bah,waarom heten pitloze druiven pitloze druiven terwijl ze niet pitloos zijn
[verwijderd] Wij hebben ook geen alert gekregen! Maar de wind staat de andere kant op. Jij hebt er goed zicht op!
[verwijderd]
Ansji wij komen er ook goed mee weg hoor, west en Reeshof hebben veel overlast begreep ik. Las op Facebook dat er scholen zijn die sowieso tot 11 uur gesloten zijn en afwachten of ze überhaupt vandaag nog open gaan.
Heb vannacht flink wat vuurballen gezien, best heftig! Maar hier ook uit de wind en niks te merken hoor, dus was een overbodige alert.
Ik had nu in Italië kunnen zitten
Ik wil mijn gordijnen niet open doen
Ik heb geen zin in zwemles vnvd met een schreeuwende peuter die zich daar verveelt
Ik moet een mail uitsturen maar daar heb ik geen zin in
Ik moet ook poepen maar ben te lui om naar de wc te lopen
En mijn peuter is op dit moment tè stil!
Is t al 19.30?
Dahlia oeh sterkte vandaag en Italië is wel veel beter dan Nederland nu.
Marshmallow ja wrijf het er nog maar even in