[verwijderd]
Pietje1987 ik denk dat het dat ook wel gewoon is hoor. Het biseksualele an sich vind ik ook prima, het is meer dat ik de laatste maanden veel meer aan het kijken ben naar wie ik ben. Ik heb me eigenlijk altijd aangepast aan wat anderen vonden wie ik was, en daar nu vanuit los aan het breken. Dit is maar een onderwerp van velen, maar daardoor zit er wel wat meer behoefte om het ook 'goed' te doen. Beetje lastig te omschrijven wat ik daarmee bedoel, want er is natuurlijk geen goed of slecht in, maar vooral een.. ben ik dit echt, kan ik me hiermee identificeren, en is dat wie ik de rest van mijn leven wil zijn?
Ik geloof namelijk ook wat @Vulpen zegt, dat de meeste mensen niet 100% heteroseksueel zijn, maar waar ligt die grens tussen niet 100% heteroseksueel of biseksueel. Ik denk dat dat zo persoonlijk is dat daar geen pasklaar antwoord voor is, en ik zal voor mezelf moeten uitzoeken waar die grens voor mij ligt. Maar het 'switchen' van labels brengt ook nogal wat met zich mee, dus ik wil niet de ene week aan de ene kant zitten en de andere week aan de andere kant. Dat wil ik voor mezelf even goed uitzoeken, maar ja, hoe?
Vulpen ik heb momenteel even het gevoel dat ik al die tijd Buffy heb geheten en er nu achterkom dat ik gewoon.. Xena heet ofzo
Terwijl ik altijd zo geweest ben, daar is niks in verandert. Ik ben en blijf mij, maar ik wil dan ook wel écht mij kunnen zijn en niet identificeren als iets wat ik eigenlijk ook niet ben.. Ik hecht veel waarde aan eerlijkheid en authenticiteit, dus dat speelt voor mij een hele grote rol. Ik wil me niet identificeren met een label wat niet past..
Vriend is er overigens heel relaxed onder, dus die polyamorie is niet uitgesloten.
Ik krijg van hem alle ruimte om te verkennen op de manier waarop ik dat wil, dus daar zou hij zelfs voor open staan. Alleen heb ik die behoefte nu zelf nog niet omdat dat niet strookt met mijn kijk op monogamie, maar dat ligt open voor de toekomst.
Sevenof9 dat herken ik ook heel goed. Ik heb heel lang gedacht dat de gevoelens die ik voor dat meisje had infatuation (Ik kan niet op het nederlandse woord komen) was en dus niet telde, omdat het geen echte verliefdheid was, maarja, toen ik verliefd werd op mijn vriend bleek dat ook pas de eerste keer te zijn geweest dat ik écht verliefd werd. Alle mannen daarvoor bleken als ik er op terug kijk ook eerder onder infatuation te vallen dan verliefdheid. Dat is iets waar ik me al wel langer bewust van was, maar ik heb nooit de link gelegd dat het dus eigenlijk wél hetzelfde was.
Dat het nu meer geaccepteerd is en meer informatie over is speelt ook zeker een rol. Ik ben opgegroeid met vast omlijnde hokjes van grof gezegd je hebt 100%hetero, 100%homo en biseksualiteit is 50/50
En juist daarom speelt het nu een veel grotere rol, omdat ik steeds meer begin te zien dat er veel meer mogelijkheden zijn, die hokjes gewoon best kortzichtig zijn en het vooral persoonlijk is. Dat geef ook ruimte voor mij om daar zelf een weg in te mogen vinden, want ik voel me eerder 70% aangetrokken tot mannen, en 30% tot vrouwen. Maar waar dat al die tijd een meerderheid heteroseksueel is geweest en ik me daar dus automatisch maar mee geïdentificeerd heb, biedt de huidige kennis over gender en seksualiteit veel meer ruimte voor mensen die er tussenin vallen, en dus ook voor mij.
Op tv heb ik het trouwens precies andersom en voel ik me veel sterker aangetrokken tot vrouwen dan tot mannen. Maar dat is omdat ik de leukste man van de wereld al heb gevonden dus daar hoef ik niet naar verder te kijken, maar ik heb nog alle ruimte heb om te beslissen over de vrouwen en daar maak ik flink gebruik van