[verwijderd] Ik heb hier zelf ook vaak over nagedacht. Ik vind het eigenlijk nog steeds wel een beetje ingewikkeld. Ik word niet snel verliefd en voel me ook niet snel aangetrokken tot iemand. Als ik films of series kijk met een heteroseksueel stel merk ik dat ik de man hiervan aantrekkelijk kan vinden en dat ik mezelf meer in de vrouw in die relatie kan verplaatsen, maar haar niet echt aantrekkelijk vind. Maar soms vraag ik me af of ik niet meer richting demiseksueel ga omdat ik sowieso niet echt snel verliefd ben en ook geen behoefte heb aan seks met mensen die ik niet ken of waar ik geen emotionele band mee heb. Dus ik sluit ook niet uit dat ik wel ooit verliefd zou kunnen worden op een niet-man. Verder is het niet iets waar ik heel erg mee bezig ben, het maakt voor mij in de praktijk niet zoveel uit geloof ik. Ik hoor wel van meerdere vrouwen dat ze bi-curious zijn en dan relaties/seks met vrouwen uitproberen en ontdekken dat ze toch hetero zijn. Misschien dat veel vrouwen van onze leeftijd hier nu mee bezig gaan omdat er meer informatie over beschikbaar is en het meer geaccepteerd is? Ik bedoel trouwens niet te zeggen dat jij toch hetero bent voor de duidelijkheid.
Ik vind seksuele geaardheid net als gender ingewikkelde dingen. Ik noem mezelf voor het gemak maar cis-hetero vrouw. Maar ook dat cis-gender vind ik best complex, want ik voel me niet heel vrouwelijk, ik voel me behoorlijk androgyn, wat valt onder het non-binaire spectrum. Maar ik denk dat dit ook komt doordat er een strak gedefinieerd hokje is waar je als vrouw aan moet voldoen, ik voldoe daar niet aan. Maar ben ik dan geen vrouw, of is het hokje te klein? Voor nu hou ik het erop dat het hokje te klein is en dat ik óók gewoon een vrouw ben en mag zijn, zonder me typisch vrouwelijk te gedragen.