[verwijderd]
- Bijgewerkt
Ik schiet gewoon vol van jullie berichtjes
Allemaal zo lief voor elkaar. Dat is dus ook gelijk de reden waarom ik hier ben!
Ik schiet gewoon vol van jullie berichtjes
Allemaal zo lief voor elkaar. Dat is dus ook gelijk de reden waarom ik hier ben!
Ik wilde destijds álles weten over zwanger zijn en baby's en opvoeding en ontwikkeling etc. Ik kon er in mijn omgeving niet echt met mensen over praten dat ik zwanger was. Geen van mijn vrienden of kennissen was ermee bezig. Sommigen vonden het maar raar, dat ik zwanger was. Of irritant als ik er iets over zei. Ik had een vriendin die zei: "Gadver, begint dat babygedoe nu al?" toen ik een broodje leverworst afsloeg. Ik voelde me bezwaard om het met anderen te delen, dus ik ging online lezen en meepraten op ZP.
Ik hield sowieso altijd al van fora. Ik ben iemand die heel sociaal kan zijn irl, altijd wel met van alles bezig is, mensen om me heen etc. Maar ik praat niet zoveel over de dingen die me dwars zitten. Ik laat sowieso zo min mogelijk merken dat ik me ergens niet goed over voel, wat ik online veel makkelijker doe. Hier heb ik het vaak over mijn worstelingen met de opvoeding van mijn zoon, of de onvervulde wens voor een tweede kind, of het gedoe om mijn eigen gezondheid, maar irl heb ik het daar bijna niet over. Of ik haal een beetje mijn schouders op en verander snel van onderwerp. Ik ben blij dat ik hier toch woorden kan geven aan de dingen die ik in het dagelijkse contact liever uit de weg ga.
Daarnaast vind ik het soms héérlijk om echt inhoudelijk te kunnen discussiëren. Vroeger meer dan nu, maar ik wil er nog wel eens aan gaan staan. Ik doe dat op dit forum wat minder, omdat ik "als beheer" niemand het gevoel wil geven dat die ander stom is, of een dom standpunt inneemt, of iets niet mag zeggen. Ik blijf wat vaker op mijn handen zitten. Ik bedoel het zelden of nooit persoonlijk, maar men kan het wel zo oppakken. Maar Ik heb nog accounts op allerlei andere fora waar ik wat discussiëren betreft beter mijn ei kwijt kan
Hopsatee Ja erg herkenbaar! Het verhaal van Madeliefje (en meer hoor, maar die schiet mij het eerst te binnen) is echt iets waar ik dan ook van slag van ben. Je ''kent'' elkaar toch een beetje.
Destijds op zp lid geworden om informatie te lezen. Later ook om te geven. Daarna steeds meer in de lounge te vinden en daarom vind ik het hier op avdk ook fijner denk ik: het voelt een beetje als 1 grote lounge. Dus ik zit hier als introverte ook wel voor het sociale. Discussies en meningen vind ik leuk om te lezen.
Daarnaast heb ik onwijs veel steun aan dit forum. Ik voel me ook een stuk closer met bepaalde leden, al weten zij daar niet van haha. Ik lees vaak ‘mijn’ topic terug en dat voelt goed. Dankbaar.
Maar de laatste tijd ben ik wat afweziger en daardoor mis ik dingen. En daardoor ben ik dan nog afweziger omdat ik denk: ik reageer maar niet want ik weet niet exact waarover het gaat en ik vraag me soms ook wel af wat mijn posts bijdragen. Daarom ben ik momenteel meer een lezer. Misschien zal ik ooit weer wat actiever zijn, maar ik denk het niet.
Tantetil gelukkig ben ik pas begonnen op zp toen ik bevallen was...
Door zp kwam ik erachter wat er tijdens de zwangerschap/ bevalling allemaal wel niet mis kon gaan....
Madeliefje06 mijn posts dragen ook niet zoveel bij hoor...maar daarvoor zit ik hier ook niet.
Maar in jouw geval snap ik best dat je wat afwezig bent. ( je bent niks verplicht)
Wil je nog wel een knuffel doen!
Oh ja meer dan 16 jaar geleden zat op het yes forum, maar dat verdween toen. Vreselijk vond ik dat
Blad bestaat ondertussen ook al jaren niet meer.
Op zp (2013) voor de zwangerschap geregistreerd. Toen kreeg ik een miskraam en uit het miskraam groepje wat vriendinnen gemaakt waar ik nu nog mee app. Daarna gewoon blijven hangen. Hier op avdk omdat ik veel te nieuwsgierig ben om niet te weten wat hier gebeurt in ieder geval ben ik veel minder actief op zp. Of mijn bijdrage ook wat met mensen doet en of iemand mij zal missen weet ik natuurlijk niet maar ik vind het heel fijn om mijn ontspanning hier te krijgen en herkenning dat ik niet de enige onzekere moeder/vriendin/vrouw ben.
Ik ben destijds lid geworden van zp omdat ik meer informatie wilde vinden over vruchtbaarheidsbehandelingen. En aangezien ik toch ook altijd wel een forum-mens ben geweest, was het makkelijk daar weer in te komen (na een tijd forum-loos te zijn geweest).
Daarna hiernaartoe verhuisd en ik vind het fijn hier. Lekker om te ouwehoeren, te klagen, blije dingen te delen, vragen te stellen over dreumessen, soms antwoorden, een spelletje te spelen (uit welke film komt dit plaatje). Ik ben na een incident voorzichtiger geworden met bijv. het ontmoeten van mensen van een forum of om vriendschappen te maken, dus dat is verder ook niet mijn doel van een forum
[verwijderd] Ik ben blij dat je mod bent
Ik ben destijds lid geworden op zp ivm zwangerschap. Heb er best wel wat aan gehad maar vond het minder leuk worden. Dus hier naartoe verhuisd. Vind het hier veel fijner
Nu gebruik ik het om ideeën op te doen, meer actief mee schrijven en soms om te klagen
Afleiding, advies, het sociale zonder verplichting, dat iedereen hier opener is/kan zijn dan irl, dus je krijgt meer een beeld van wat er in mensen speelt.
Neem bijvoorbeeld die gekke tikjes die mensen hebben die hier wel eens besproken worden, zou op een verjaardag niet allemaal gezegd worden want dan vind men je misschien raar..
En jullie zijn gewoon lief
Hopsatee (ik zeg best vaak tegen mijn man: iemand van het forum, forumnaam, heeft echt iets heftigs, blabla
)
Ik doe dit ook (maar mijn vrouw leest hier ook mee), maar het was eigenlijk nooit in me opgekomen dat anderen thuis tegen hun partner zouden zeggen: nou op het forum hè, daar heb je dus Vulpen en die blablabla
Vulpen Dat roep ik hier de hele dag! (geintje he)
iMoeder
Precies dit. Ooit op mijn ongeveer 14e gestart op het scholieren.com forum. Dat vrij lang volgehouden, gok rond 7 jaar. Toen een jaar of 6 niks en 4,5 jaar geleden op ZP aangemeld na een halfjaar meelezen.
Theezeefje Lief Dankjewel
Veel herkenning!
Ook ik ben in 2006 begonnen op ZP met vragen over zwangerschap e.d. Later veel in 'lounge' rondgehangen, soms actief, soms tijden heel passief.
Dit forum is wel belangrijk voor me om verschillende redenen. Allereerst vind ik het geweldig dat zo veel verschillende vrouwen samen een geheel kunnen vormen, zonder elkaar één moment in het echt te hebben gezien of te hebben gesproken. Bijzonder dat er een 'wij' gevoel is gecreëerd en dat karaktereigenschappen zichtbaar worden op een digitaal platform. Fascinerend vind ik het!
Verder ben ik een sociaal dier, ik hou van contact met mensen op alle vlakken. Ik leer echt keer op keer weer, ik blijf scherp door de sommige discussies. En ja, het is zo cliché als wat, maar wel waar. En we lachen! Er hebben al vele glimlachen en tranen mijn gezicht gepasseerd Maar ook zeker de intens verdrietige of moeilijke onderwerpen raken me soms heel erg. Ik ben dan wel dankbaar dat we elkaar kunnen steunen, al is het alleen met geschreven woorden.
Ik heb het niet lang geleden nog in een ander bericht geplaatst, maar het voelt hier als een familie en dat is heel bijzonder.
Om sociaal te kunnen zijn zonder de deur uit hoeven. Ik ben de meeste mensen a een paar uur wel zat (behalve een paar heel goede vrienden), maar ik kan hier posts blijven lezen ik probeer ook wel te reageren maar soms komt het er gewoon niet van. Ik lees jullie allemaal ontzettend graag.
Toen dit forum gestart is wilde ik graag mee, iets trok mij en ben blij dat ik het hier een kans heb gegeven. Ik voel mij hier meer op mijn plek/welkom dan elders. Toch ben ik een van die mensen die twijfelde of ik wilde blijven of niet.
Reden dat ik hier ben:
Ervaringen delen, gezelligheid, vertrouwd gevoel en stukje sociale contacten zonder te dicht in elkaars letterlijke space te komen. Ik ben heb het nodig om van tijd tot tijd een echte kluizenaar te zijn en dan is een forum ideaal. Daarnaast kan ik bepaalde dingen niet of moeilijk delen in mijn omgeving.
Toch durf ik niet helemaal open te gaan ivm herkenbaarheid, gezien mijn verhaal toch erg specifiek is, ik deel daarom maar weinig/ een klein deel. En praten over liflafjes kan ik niet (goed), juist diepgang daar houd ik van.
Ik zou graag deelnemen aan bepaalde discussies, maar gezien de invloed van afgelopen jaar op mij heb ik de puf er niet voor. Discussies gaan soms ook (voor mijn gevoel) zo snel en waar ik normaal schriftelijk op mijn best ben, lijk ik momenteel 'te stotteren' en niet uit mijn woorden te komen. En daarom reageer ik vaak maar niet of kort.
Ergens een stukje 'dat zou ik ook wel willen' als ik zie bepaalde contacten onderling op het forum. Anderzijds heb ik de puf ook niet om 'zoveel' energie in de ander te steken waarvan ik denk dat ik die erin zou moeten steken. En stukje onzekerheid nu (wat ik normaal niet heb) of men mij wel leuk genoeg vind.
Ik heb overigens besloten dat ik wel blijf op het forum, wat ik hier heb vind ik niet ergens anders weer. En zou het daarom zonde vinden om het contact hier op te geven. Hoe ik vorm ga geven aan het hier zijn weet ik nog niet helemaal.
Ik ben vele van jullie iig dankbaar voor de lach, de traan. Jullie verhalen, foto's en weet niet wat nog meer. Het voelt hier als een soort tweede thuis.
[verwijderd] wat je schrijft had ik in delen ook kunnen schrijven.
En daarnaast ben ik blij dat je blijft.