[verwijderd]
Hopsatee ik heb bij een aantal van hier weleens zitten huilen bij het lezen van berichten. Ik vind virtuele vrienden wel een goede benaming. Het kan mij echt raken en dat heb ik bijv. met echte vreemden of op mijn werk niet /minder.
Hopsatee ik heb bij een aantal van hier weleens zitten huilen bij het lezen van berichten. Ik vind virtuele vrienden wel een goede benaming. Het kan mij echt raken en dat heb ik bijv. met echte vreemden of op mijn werk niet /minder.
[verwijderd] Ja erg herkenbaar! Het verhaal van Madeliefje (en meer hoor, maar die schiet mij het eerst te binnen) is echt iets waar ik dan ook van slag van ben. Je ''kent'' elkaar toch een beetje. Of heel grappig ik bedenk wel eens iets en denk dan: dat zou ik eventueel Treez ook kunnen vragen
Ik wilde graag ervaringen lezen van andere vrouwen die zwanger waren en de zelfde chronische ziekte hebben als ik. Ik voelde mij nogal schuldig wat medicatie betreft. Daarna kwam de huilbaby en kma periode en zocht ik tips.
Nu is het vooral een soort van sociaal zijn zonder de deur uit te hoeven. Ik ben verplicht tbm (afgekeurd) en heb dus dagelijks minder contact met anderen en vind het soms fijn hier te kunnen discussiëren en soms lekker onredelijk/tegendraads te zijn als ik mij niet goed voel. Sorry.Maar het onredelijk zijn doe ik vooral op het andere forum, daar is namelijk een groot gedeelte onredelijk en hard en er hangt een totaal andere sfeer als hier.
Ik wil trouwens - als dat mag- de gene bedanken voor een tijdje terug in het biecht topic, ik kon niet meer reageren omdat ik het nogal moeilijk vind, ( door het onderwerp) maar jullie hebben mij echt ontzettend geholpen. Dank je wel daarvoor!
Begonnen op zp om (ongegeneerd) over zwangerschap te kunnen kletsen. Inmiddels hang ik daar al bijna 10 jaar rond.
Avdk... gewoon nieuwsgierigheid en sommige leden niet willen missen
Ik ben ooit lid geworden van t zp forum omdat ik van een vriendin destijds had gehoord dat t leuk was en fijn als je zwanger wilde worden/was. Na de 2e geen behoefte meer, ik wil immers geen kinderen meer. Zit hier voor mijn vermaak, af en toe wat te kunnen delen en hier en daar mijn mening te geven. Vind ik nog steeds lastig.
Zit naast dit forum al bijna 16 jaar op een ander forum. Daar vind ik het zo grappig dat we samen ouder worden. Al zoveel meegemaakt met dat clubje mensen. Net zoiets als wat heel veel hier hebben. Erg waardevol.
Om, als onzekere moeder, advies te vragen zonder dat mensen het schaamrood op mn kaken zien en omdat het achter een schermpje makkelijker communiceren is voor mij. Ik kan nadenken voor ik iets typ.
Maar ook omdat ik er al zoveel van heb geleerd en nog steeds.
Ysabella ik wil jou bedanken dat ik jou mijn digitale / forum vriendin kan noemen! Want ook dat hebben zp en dit forum me gebracht. Digitale vrienden. De 1 dierbaarder dan de ander. Met de 1 om grapjes te maken en plezier te hebben en weer een ander om mijn geheimen / gevoelens neer te leggen en daarna zulke goede adviezen te krijgen (die ik eergisteren weer eenmalige naast me neer heb gelegt maar dat vertel ik je nog wel als ik mijn schaamte te boven ben) . Hoeveel ik ook van mijn real life vriendinnen hou dit soort dingen waren een brug te ver met hun te delen en het heeft me zo goed gedaan het niet voor me te hoeven houden. Een soort gedeelde smart is halve smart. Die gesprekken zijn me dierbaar en deze vriendschappen wil ik koesteren. Vooral die met @Ysabella en @[verwijderd] die hebben echt een speciaal plekje in mijn hart en hoop dat ze daar nog jaren lang zullen blijven. Klinkt lekker emo (en ben ook redelijk instabiel op het moment) maar hou digitaal echt van jullie! Spreek jullie vaker dan sommige real life vriendinnen en familie leden. Die band is gewoon naar heel sterk gegroeid en daar ben ik jullie dankbaar voor.
Vindt het wel fijn en interessant. Ooit begonnen op het Viva forum omdat ik vreselijk liefdesverdriet had en toen ik net een baby had was zp echt een eyeopener voor mij! Veel van geleerd!
Maar vindt het ook heerlijk van die leuke fototopics of maffe plaatjes.
En merk na het ongegeneerd klagen topic ook wel dat het ook bij anderen niet altijd koek en ei is.
En wat sommige leden hier overkomt kan ik gewoon best verdrietig van worden.
Het leven is niet maakbaar en soms echt even niet leuk. Gelukkig kan je hier op dit forum terecht voor raad en steun of gewoon even spuien.
Ook ooit op zp begonnen toen ik zwanger was. Gewoon om wat te lezen over zwangerschap enzo. Ik ben actiever hier dan daar omdat ik hier het gevoel heb dat ik inmiddels wel wat mensen ken. Ik vind het vooral gewoon heel gezellig.
[verwijderd] dat is voor mij ook een goede leer op een forum en hier op avdk een stuk beter dan op zp. In real life floep ik vaak meteen eruit wat ik denk. Daarmee kan ik mensen onbedoelt kwetsen. Op zp deed ik dat ook, soms zelfs bewust als ik iemand in een discussie heel vervelend vond dan ging ik op de man/vrouw persoonlijk discusseren. Verdient geen schoonheidsprijs. @Manque heeft me als mod gevraagt omdat onze mening vaak 180° tegenover elkaar stond en ze een kijk van de andere kant er graag bij wilde. Soms vraag ik me af of ze me niet als mod gevraagt heeft zodat ik een beetje tammer hier zou zijn als op zp? Hoe dan ook dat heeft geholpen. Ik reageer nog steeds als Dasty maar denk nu goed na voor ik reageer. Ik denk vaak zeg alleen iets als je iets aardigs kan zeggen hou anders je mond, ga niet op de man discuseren en daardoor ben ik een leuker forum lid geworden hier (denk ik) ben benieuwd naar jullie mening daarover? Op zp ging ik een relletje nooit uit de weg maar zat ik op de eerste rij. Hier denk ik wel 3x na omdat ik als mod geen verkeerd voorbeeld wil geven.
Tantetil ik denk dat ik hier ook actiever ben omdat het een kleinere gemeenschap is. Wat ik hier deel voelt wat vertrouwder / beslotener. En ik vind het fijn dat het hier niet zo extreem groot is als op zp.
[verwijderd] ik word gewoon emotioneel van je, wat ontzettend lief van je! Jij bent mij ook erg dierbaar en als jij je schaamte te boven bent ( je hoeft je in de eerste plaats niet eens te schamen) ben ik gewoon je digitale luisteroor en dat doe ik met alle liefde om het simpele feit dat jij belangrijk voor mij bent geworden. En zoals jij er ook altijd voor mij bent, ben ik er ook altijd voor jou, punt. En dat geldt ook voor @[verwijderd]. Wereld vrouwen!
Ik schiet gewoon vol van jullie berichtjes
Allemaal zo lief voor elkaar. Dat is dus ook gelijk de reden waarom ik hier ben!
Ik wilde destijds álles weten over zwanger zijn en baby's en opvoeding en ontwikkeling etc. Ik kon er in mijn omgeving niet echt met mensen over praten dat ik zwanger was. Geen van mijn vrienden of kennissen was ermee bezig. Sommigen vonden het maar raar, dat ik zwanger was. Of irritant als ik er iets over zei. Ik had een vriendin die zei: "Gadver, begint dat babygedoe nu al?" toen ik een broodje leverworst afsloeg. Ik voelde me bezwaard om het met anderen te delen, dus ik ging online lezen en meepraten op ZP.
Ik hield sowieso altijd al van fora. Ik ben iemand die heel sociaal kan zijn irl, altijd wel met van alles bezig is, mensen om me heen etc. Maar ik praat niet zoveel over de dingen die me dwars zitten. Ik laat sowieso zo min mogelijk merken dat ik me ergens niet goed over voel, wat ik online veel makkelijker doe. Hier heb ik het vaak over mijn worstelingen met de opvoeding van mijn zoon, of de onvervulde wens voor een tweede kind, of het gedoe om mijn eigen gezondheid, maar irl heb ik het daar bijna niet over. Of ik haal een beetje mijn schouders op en verander snel van onderwerp. Ik ben blij dat ik hier toch woorden kan geven aan de dingen die ik in het dagelijkse contact liever uit de weg ga.
Daarnaast vind ik het soms héérlijk om echt inhoudelijk te kunnen discussiëren. Vroeger meer dan nu, maar ik wil er nog wel eens aan gaan staan. Ik doe dat op dit forum wat minder, omdat ik "als beheer" niemand het gevoel wil geven dat die ander stom is, of een dom standpunt inneemt, of iets niet mag zeggen. Ik blijf wat vaker op mijn handen zitten. Ik bedoel het zelden of nooit persoonlijk, maar men kan het wel zo oppakken. Maar Ik heb nog accounts op allerlei andere fora waar ik wat discussiëren betreft beter mijn ei kwijt kan
Hopsatee Ja erg herkenbaar! Het verhaal van Madeliefje (en meer hoor, maar die schiet mij het eerst te binnen) is echt iets waar ik dan ook van slag van ben. Je ''kent'' elkaar toch een beetje.
Destijds op zp lid geworden om informatie te lezen. Later ook om te geven. Daarna steeds meer in de lounge te vinden en daarom vind ik het hier op avdk ook fijner denk ik: het voelt een beetje als 1 grote lounge. Dus ik zit hier als introverte ook wel voor het sociale. Discussies en meningen vind ik leuk om te lezen.
Daarnaast heb ik onwijs veel steun aan dit forum. Ik voel me ook een stuk closer met bepaalde leden, al weten zij daar niet van haha. Ik lees vaak ‘mijn’ topic terug en dat voelt goed. Dankbaar.
Maar de laatste tijd ben ik wat afweziger en daardoor mis ik dingen. En daardoor ben ik dan nog afweziger omdat ik denk: ik reageer maar niet want ik weet niet exact waarover het gaat en ik vraag me soms ook wel af wat mijn posts bijdragen. Daarom ben ik momenteel meer een lezer. Misschien zal ik ooit weer wat actiever zijn, maar ik denk het niet.
Tantetil gelukkig ben ik pas begonnen op zp toen ik bevallen was...
Door zp kwam ik erachter wat er tijdens de zwangerschap/ bevalling allemaal wel niet mis kon gaan....
Madeliefje06 mijn posts dragen ook niet zoveel bij hoor...maar daarvoor zit ik hier ook niet.
Maar in jouw geval snap ik best dat je wat afwezig bent. ( je bent niks verplicht)
Wil je nog wel een knuffel doen!
Oh ja meer dan 16 jaar geleden zat op het yes forum, maar dat verdween toen. Vreselijk vond ik dat
Blad bestaat ondertussen ook al jaren niet meer.
Op zp (2013) voor de zwangerschap geregistreerd. Toen kreeg ik een miskraam en uit het miskraam groepje wat vriendinnen gemaakt waar ik nu nog mee app. Daarna gewoon blijven hangen. Hier op avdk omdat ik veel te nieuwsgierig ben om niet te weten wat hier gebeurt in ieder geval ben ik veel minder actief op zp. Of mijn bijdrage ook wat met mensen doet en of iemand mij zal missen weet ik natuurlijk niet maar ik vind het heel fijn om mijn ontspanning hier te krijgen en herkenning dat ik niet de enige onzekere moeder/vriendin/vrouw ben.