[verwijderd] Ik ben blij dat je mod bent
Waarom zit je op een/dit forum?
Ik ben destijds lid geworden op zp ivm zwangerschap. Heb er best wel wat aan gehad maar vond het minder leuk worden. Dus hier naartoe verhuisd. Vind het hier veel fijner
Nu gebruik ik het om ideeรซn op te doen, meer actief mee schrijven en soms om te klagen
Afleiding, advies, het sociale zonder verplichting, dat iedereen hier opener is/kan zijn dan irl, dus je krijgt meer een beeld van wat er in mensen speelt.
Neem bijvoorbeeld die gekke tikjes die mensen hebben die hier wel eens besproken worden, zou op een verjaardag niet allemaal gezegd worden want dan vind men je misschien raar..
En jullie zijn gewoon lief
Hopsatee (ik zeg best vaak tegen mijn man: iemand van het forum, forumnaam, heeft echt iets heftigs, blabla
)
Ik doe dit ook (maar mijn vrouw leest hier ook mee), maar het was eigenlijk nooit in me opgekomen dat anderen thuis tegen hun partner zouden zeggen: nou op het forum hรจ, daar heb je dus Vulpen en die blablabla
[verwijderd]
Vulpen Dat roep ik hier de hele dag! (geintje he)
[verwijderd]
iMoeder
Precies dit. Ooit op mijn ongeveer 14e gestart op het scholieren.com forum. Dat vrij lang volgehouden, gok rond 7 jaar. Toen een jaar of 6 niks en 4,5 jaar geleden op ZP aangemeld na een halfjaar meelezen.
Theezeefje Lief Dankjewel
Veel herkenning!
Ook ik ben in 2006 begonnen op ZP met vragen over zwangerschap e.d. Later veel in 'lounge' rondgehangen, soms actief, soms tijden heel passief.
Dit forum is wel belangrijk voor me om verschillende redenen. Allereerst vind ik het geweldig dat zo veel verschillende vrouwen samen een geheel kunnen vormen, zonder elkaar รฉรฉn moment in het echt te hebben gezien of te hebben gesproken. Bijzonder dat er een 'wij' gevoel is gecreรซerd en dat karaktereigenschappen zichtbaar worden op een digitaal platform. Fascinerend vind ik het!
Verder ben ik een sociaal dier, ik hou van contact met mensen op alle vlakken. Ik leer echt keer op keer weer, ik blijf scherp door de sommige discussies. En ja, het is zo clichรฉ als wat, maar wel waar. En we lachen! Er hebben al vele glimlachen en tranen mijn gezicht gepasseerd Maar ook zeker de intens verdrietige of moeilijke onderwerpen raken me soms heel erg. Ik ben dan wel dankbaar dat we elkaar kunnen steunen, al is het alleen met geschreven woorden.
Ik heb het niet lang geleden nog in een ander bericht geplaatst, maar het voelt hier als een familie en dat is heel bijzonder.
Om sociaal te kunnen zijn zonder de deur uit hoeven. Ik ben de meeste mensen a een paar uur wel zat (behalve een paar heel goede vrienden), maar ik kan hier posts blijven lezen ik probeer ook wel te reageren maar soms komt het er gewoon niet van. Ik lees jullie allemaal ontzettend graag.
[verwijderd]
Toen dit forum gestart is wilde ik graag mee, iets trok mij en ben blij dat ik het hier een kans heb gegeven. Ik voel mij hier meer op mijn plek/welkom dan elders. Toch ben ik een van die mensen die twijfelde of ik wilde blijven of niet.
Reden dat ik hier ben:
Ervaringen delen, gezelligheid, vertrouwd gevoel en stukje sociale contacten zonder te dicht in elkaars letterlijke space te komen. Ik ben heb het nodig om van tijd tot tijd een echte kluizenaar te zijn en dan is een forum ideaal. Daarnaast kan ik bepaalde dingen niet of moeilijk delen in mijn omgeving.
Toch durf ik niet helemaal open te gaan ivm herkenbaarheid, gezien mijn verhaal toch erg specifiek is, ik deel daarom maar weinig/ een klein deel. En praten over liflafjes kan ik niet (goed), juist diepgang daar houd ik van.
Ik zou graag deelnemen aan bepaalde discussies, maar gezien de invloed van afgelopen jaar op mij heb ik de puf er niet voor. Discussies gaan soms ook (voor mijn gevoel) zo snel en waar ik normaal schriftelijk op mijn best ben, lijk ik momenteel 'te stotteren' en niet uit mijn woorden te komen. En daarom reageer ik vaak maar niet of kort.
Ergens een stukje 'dat zou ik ook wel willen' als ik zie bepaalde contacten onderling op het forum. Anderzijds heb ik de puf ook niet om 'zoveel' energie in de ander te steken waarvan ik denk dat ik die erin zou moeten steken. En stukje onzekerheid nu (wat ik normaal niet heb) of men mij wel leuk genoeg vind.
Ik heb overigens besloten dat ik wel blijf op het forum, wat ik hier heb vind ik niet ergens anders weer. En zou het daarom zonde vinden om het contact hier op te geven. Hoe ik vorm ga geven aan het hier zijn weet ik nog niet helemaal.
Ik ben vele van jullie iig dankbaar voor de lach, de traan. Jullie verhalen, foto's en weet niet wat nog meer. Het voelt hier als een soort tweede thuis.
[verwijderd]
[verwijderd] wat je schrijft had ik in delen ook kunnen schrijven.
En daarnaast ben ik blij dat je blijft.
Marshmallow Zit naast dit forum al bijna 16 jaar op een ander forum. Daar vind ik het zo grappig dat we samen ouder worden. Al zoveel meegemaakt met dat clubje mensen. Net zoiets als wat heel veel hier hebben. Erg waardevol.
Daar begonnen de meesten natuurlijk heel jong. De meesten zijn daar echt volwassen geworden, zo vreemd dan om te zien dat de meesten nu getrouwd zijn en kinderen hebben enzo, sommigen blijven in gedachten altijd de jonkies, maar zijn ook gewoon heel volwassen.
Vulpen Haha nou het is ook niet op dagelijkse basis of om onzinnige dingen maar wel als iets mij oprecht raakt of verbaasd of ik het van toegevoegde waarde vindt om te bespreken. Of ik moet vet hard lachen ofzo en dan vraagt mijn man wat er is (op die zwangerschapsvagina, oh zit je daar niet meer? Waar dan?)
[verwijderd]
Manque en toch blijf ik nieuwsgierig. Wilde je echt iemand erbij die 180 graden tegen over je stond of dacht je als mod zal ze wat minder rellen en tegendraads zijn? antwoord maakt niets uit, snap beide kanten namelijk!
[verwijderd]
[verwijderd] Ik heb overigens besloten dat ik wel blijf op het forum, wat ik hier heb vind ik niet ergens anders weer. En zou het daarom zonde vinden om het contact hier op te geven. Hoe ik vorm ga geven aan het hier zijn weet ik nog niet helemaal.
je maakt me hier echt blij mee. Voor mij hoor jij hier echt erbij en zou het zonder jou een stukje minder leuk zijn op het forum!
[verwijderd]
[verwijderd] haha en jij maakt mij hier weer heel blij mee.
[verwijderd]
[verwijderd] Fijn dat je blijft!!
Ik ben ooit begonnen op scholieren.com,daar heb ik zo'n 4 jaar gezeten denk ik. Daarna overgegaan op zp maar daar las ik vooral mee. Toen dit forum werd opgezet ben ik zonder twijfel meegegaan en ik vind het hier echt heel fijn. Iedereen reageert met respect op elkaar,wil elkaar helpen en er ontstaan vriendschappen. Ik vind dat mooi om te zien.
Ik probeer wat meer mee te kletsen maar ja,lastig
[verwijderd]
Lumihiutale
Had je daar dezelfde nick toevallig?