Ik wilde destijds álles weten over zwanger zijn en baby's en opvoeding en ontwikkeling etc. Ik kon er in mijn omgeving niet echt met mensen over praten dat ik zwanger was. Geen van mijn vrienden of kennissen was ermee bezig. Sommigen vonden het maar raar, dat ik zwanger was. Of irritant als ik er iets over zei. Ik had een vriendin die zei: "Gadver, begint dat babygedoe nu al?" toen ik een broodje leverworst afsloeg. Ik voelde me bezwaard om het met anderen te delen, dus ik ging online lezen en meepraten op ZP.
Ik hield sowieso altijd al van fora. Ik ben iemand die heel sociaal kan zijn irl, altijd wel met van alles bezig is, mensen om me heen etc. Maar ik praat niet zoveel over de dingen die me dwars zitten. Ik laat sowieso zo min mogelijk merken dat ik me ergens niet goed over voel, wat ik online veel makkelijker doe. Hier heb ik het vaak over mijn worstelingen met de opvoeding van mijn zoon, of de onvervulde wens voor een tweede kind, of het gedoe om mijn eigen gezondheid, maar irl heb ik het daar bijna niet over. Of ik haal een beetje mijn schouders op en verander snel van onderwerp. Ik ben blij dat ik hier toch woorden kan geven aan de dingen die ik in het dagelijkse contact liever uit de weg ga.
Daarnaast vind ik het soms héérlijk om echt inhoudelijk te kunnen discussiëren. Vroeger meer dan nu, maar ik wil er nog wel eens aan gaan staan. Ik doe dat op dit forum wat minder, omdat ik "als beheer" niemand het gevoel wil geven dat die ander stom is, of een dom standpunt inneemt, of iets niet mag zeggen. Ik blijf wat vaker op mijn handen zitten. Ik bedoel het zelden of nooit persoonlijk, maar men kan het wel zo oppakken. Maar Ik heb nog accounts op allerlei andere fora waar ik wat discussiëren betreft beter mijn ei kwijt kan 😉