Hier ook 2 zkh bevallingen, ingeleid wegens hoge bloeddruk. En ik heb toch inderdaad wel het gevoel gehad dat ik een nummer was, overgeleverd aan de protocollen.
Bevalling 1 was idd verplicht op mn rug met schedelelectrode en bouwlamp.. goede beschrijving. En het infuus werd even vol open gedraaid zodat “de baby er was voor het einde van de dienst”... wat vervolgens toch niet lukte en ik mn persweeen moest opvangen tijdens de overdracht.
Snachts werd ik wakker van een verpleegster die ongevraagd mijn kind de fles zat te geven, want ja hij was boven de 4kg dus dan moet hij bijgevoed...🙄
Bij bevalling 2 heb ik enorm mijn best gedaan de regie te houden, maar het me wel wat overtuigingskracht gekost. En baby 2 woog 3990 gram, dus die hoefde natuurlijk niet bijgevoed😂
Ikvind het zo jammer dat het of-of is: met je vertouwde vk in je vertrouwde omgeving... of met een berg wildvreemden die totaal niet in jou geinteresseerd zijn in een heel akelige omgeving. Zo jammer dat er niks tussenin zit in veel ziekenhuizen. En dat er zoveel artsen en verpleegkundigen zijn met beperkte empatische vermogens.
Beetje off topic, maar ik ging met mijn doodzieke kat naar de dierenarts en die man was zo enorm vriendelijk, meelevend en warm... dat ik dacht “goh, ik zou willen dat u in ons ziekenhuis werkte!”