• [verwijderd]

Ysabella Ik vind het van de gekke dat je hier geen discussie mag voeren omdat mensen anders hun account opzeggen. Nou en. 🤦🏼‍♀️

Nou zeg. Je mag doen wat je wil hoor, i was just saying.. 🙄
Maar als jij een discussie wil dan open je toch lekker een topic?

[verwijderd]

Nee hoor ik ben helemaal niet zielig.

Maar ik zou het wel fijn vinden als je specificeert inderdaad, want dat jij begrijpt wat jij bedoeld betekend niet dat elke andere persoon , je kinderen of het puber neefje bijvoorbeeld dat ook vanzelf snappen en die dan dus van mening zijn dat iedereen die een uitkering krijgt die niet verdiend of dat het een rare regeling is.

Daarbij is het verdomd irritant om over een kam geschoren te worden met mensen die niet willen of er niets willen proberen te werken. Want ja alle uitkering" trekkers " zijn hetzelfde, dus niet.

Dus ja erbij zetten ik vind dat een ww uitkering max een jaar moet duren , zou voor mij logischer geweest zijn. Die 2 letters meer is het werk niet denk ik.

• [verwijderd]

Famofthree Ik heb het bijna nooit over dit soort onderwerpen met de mensen waarmee ik omga in mijn dagelijks leven. Die twee letters meer zijn het werk inderdaad niet, maar gelukkig ben ik ook maar een mens en kan ook ik dingen vergeten 😉 Ik vind een uitkering trouwens wel een rare regeling.

En daarbij vind ik ook dat er te snel Wajong uitkeringen worden gegeven. Laatst weer een artikel over gelezen. Maargoed.

• [verwijderd]

Ysabella duh, omdat je hier dan off topic gaat. Dat zijn gewoon algemene forumregels.

• [verwijderd]

Ik vind dat voetballers teveel verdienen met simpel achter een balletje aan lopen.

Ik ben de hele rasicme discussie zo ontzettend zat, je kunt tegenwoordig niks meer zeggen of je word als rascist weg gezet.

[verwijderd] off topic? Maar oké, @[verwijderd] zou jij even een nieuw topic willen openen om je meningsverschil en typ fout op te lossen?😂

[verwijderd]

Gelukkig dat je begrijpt dat het wel in spreektaal verschil maakt.

Te snel gegeven hmm op psychische gronden misschien.. lichamelijk zeker niet, heb ik aan den lijve ondervonden. Maar bij deze ga ik uit van let's agree tot disagree. Want heel eerlijk ik heb geen zin in een welles nietes spelletje op zondag.. daar ben ik dan wel weer te lui voor. 😋

[verwijderd]

Gezien je felle mening over de huishoudbeurs al jaren vraag ik mij af; ben je er uberhaupt ooit geweest?

Theezeefje
                Of je komt de bocht door knallen met 80 en rijdt er zo'n waardeloos geval.

Ik vind ook echt dat dat de weg af mag. Blijkbaar ben je dan niet geschikt voor het verkeer, dus neem de bus maar.

• [verwijderd]

Bubblez uiteraard. Anders kan ik er toch geen mening over hebben?

Famofthree Ook op lichamelijke gronden hoor! Zo kreeg ik ooit op mijn (volgens mij) 18e verjaardag een brief of ik een WA jong uitkering wilde. Ik moest alleen nog het formulier ondertekenen en het werd geregeld. Dat vind ik dus echt belachelijk, want ondanks het feit dat ik chronisch ziek ben, wil ik nog wel volledig deel uit maken van de maatschappij. Maar ik kan mijzelf goed voorstellen dat er een hoop jongeren zijn die zoiets hebben van dat is makkelijk kassa!
                  En dan heb ik het nog niet eens over het aantal patiënten dat wij hebben dat een uitkering heeft op basis van chronische rugklachten, waarbij in het dossier daar niets over bekend is...
                  Dus ja, uitkeringen op lichamelijke gronden worden ook te makkelijk gegeven.
                  En ja, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen die een uitkering heeft op lichamelijke gronden, onterecht is.

De bio-industrie is een walgelijke vlek op onze geschiedenis en moet onmiddellijk afgeschaft worden.

Iedereen moet minder vlees gaan eten.

Mensen die vinden dat racisme allemaal maar onzin is, moeten zich eens proffesioneel laten schminken en een week als een gekleurd iemand door het leven gaan. Voor de dames; een week met een hoofddoek en evt kleurlenzen werkt ook.

Mensen zijn veel te laks en ongeïnteresseerd in onze privacy en digitale veiligheid en daar gaan we in de toekomst een hoge prijs voor betalen.

Niet digitaal vaardig zijn en niet bij blijven word het nieuwe analfabeet zijn en gaat zorgen voor een grote groep mensen die niet meer mee kan komen in de samenleving.

Alle kinderen zouden op de basisschool het vak informatica moeten krijgen waar ze een brede basiskennis opdoen over de werking van ICT en de grondbeginselen van programmeren.

Zwarte Piet is racisme.

Gezonde thuisblijfouders van gezonde schoolgaande kinderen die geen vrijwilligers werk of mantelzorg bieden, nemen te weinig sociale verantwoordelijkheid. En ja, er zijn allerlei uitzonderingen waardoor het echt niet anders kan, maar soms moet je naar het grotere plaatje kijken.

Mijn impopulaire mening: Iedereen neemt alles veel te persoonlijk op.
                      Zowel hier op het forum als in het echte leven.

Om het even te houden bij hier op het forum:
                      Ik lees voornamelijk mee en volg dus regelmatig alle discussies. Maar eigenlijk zijn het geen discussies. Het is een heen en weer geroep van meningen waarbij iemand met een afwijkende mening afgebrand wordt want dat is kwetsend, discriminerend enz.. Als iedereen de zaken niet direct op zichzelf zou betrekken, zou een discussie wel mogelijk zijn.
                      Jij kan vinden dat de mening van persoon A discriminerend of fout is en daarom er eigenlijk niet mag zijn, maar door direct in de aanval te gaan zorg je ervoor dat jouw mening boven deze van persoon A gezet wordt en is jouw mening dus eigenlijk weer kwetsend voor persoon A. En zo kom je dus in een straatje zonder einde.

Ja er worden meningen gegeven en over zaken gediscussieerd die kwetsend, confronterend, discriminerend enz kunnen zijn. Maar als je zou beginnen met die mening niet direct als persoonlijke aanval te zien (zelfs al gaat het over iets dat jou nauw aangaat) dan zou er ruimte zijn om te discussiëren. Het zou de sfeer hier ten goede komen en mogelijks mooie inzichten kunnen geven.

Maar dat is mijn mening.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

oke daar ga ik 🙈😂
                        ik vind dat:

witte leggings zouden verboden moeten worden

bakfietsen zouden in Amsterdam verboden moeten worden

Crocs zouden buitens huis verboden moeten worden

... ik ben toch nog niet zo lekker op dreef als ik dacht, word vervolgt ...

[verwijderd] En bedankt, ik denk in beelden... nu zie ik dus een vrouw in een witte legging, met spijkerrokje en paarse crocs eronder op een bakfiets. 😭

Mary

Ok. Prima, jouw mening. Iets met ooit en tegenwoordig..
                            Ik ga hier niet meer verder op reageren, want dit is te persoonlijk en precies de reden waarom ik met de nek aangekeken word als ik zeg dat ik afgekeurd ben. Fijne zondag mensen, ik ga me even met real life bemoeien.

• Mary hebben hierop gereageerd.