[verwijderd]

Ik geef deze opmerking omdat ik dit niet aan den lijve ondervonden heb en dus in mijn ogen geen mening kan hebben over hoe dat proces gaat.

En absoluut niet over of iets wel of niet gegrond is. Dat had ik in emotie beter kunnen verduidelijken inderdaad. Sorry.

Famofthree ik herken de gevoeligheid. Ik heb dab voor een deel een wagjong en werk 12 uur maar daar baal ik natuurlijk vreselijk van! Ik zou er alles aan geven om meer te kunnen werken en geen uitkering nodig te hebben. Lastige is nog t is van de buiten kant niet te zien dus ik zal genoeg scheve ogen krijgen denken van mensen die mij en mn situatie niet kennen.

Herken wel dat mensen een uitkering hebben waarvan ik miss stiekem ook denk hmmm...maar omdat ik zelf weet hoe hard je aangekeken en beoordeelt kan worden doe ik dat andersom ook niet want je ziet t ook niet altijd aan de buitenkant.

En dat ik hem makkelijk gekregen heb daar herken ik helemaal niks in...het was echt geen makkie

[verwijderd]

En zich niet zo moeten aanstellen als ze onderuit geschoffeld worden... Als ik dat zou verdien hoor je mij niet als ik onderuit getrapt word 😇

En dit is een impopulaire meningen topic.
Laten we geen ruzie maken dames!

[verwijderd] eens eens en eens! Bakfietsen sws afgeschaft behalve voor gastouderd dan dan snap ik t. Maar sochtends is t hier op fietspad file en ellende door alle bakfietsen

[verwijderd] heeft ook iets te maken met ‘werk moet lonen’.
    Mijn buurman heeft een Wajong. Kam best werken bepaalde dingen. Fulltime ook. Heeft hij ook wel gedaan.
    Maar zegt hij; minimumloon + reiskosten. Qua inkomen schiet ik er niets mee op, en moet dan wel allerlei oppas enzo gaan regelen.

Natuurlijk heb ik ook daar een mening over, maar ik begrijp m ergens ook wel

• [verwijderd]

Rozepanda ik begrijp dat echt niet want hij vangt dus onterecht een uitkering. Elk werkende persoon levert geld in zodat de mensen die niet kunnen werken niet in armoede hoeven te leven. Dat is het idee. En imo een heel goed idee.
      Maar een uitkering houden want minimum loon is niet goed genoeg? Sorry maar die mag een flinke boete krijgen. Verwend gedrag is het.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Mary ik herken mij helemaal niet in wat jij beschrijft sinds de nieuwe regels uit 2017. Af en toe een uitzondering daargelaten. 30% van mijn werk bestaat uit behandeling op verwijzing van de bedrijfsarts en ik durf te beweren dat bij 98% van mijn patiënten er absoluut niet te makkelijk /onterecht een uitkering wordt toegekend. Ik vind dat veel mensen hier een mening over formuleren op basis van verhalen van voor mei 2017 of omdat ze een paar losse verhalen (vaak ook nog via via) kennen van mensen die onterecht thuis zitten zonder dat ze uberhaupt een beeld hebben van het grotere plaatje en vaak niet eens weet hebben van het feit dat de afgelopen twee jaar de eisen enorm zijn aangescherpt.

Toch6 dit waren letterlijk de woorden van een bedrijfsarts. Mevrouw was herstellende van kanker, had een chronische hartaandoening, was een kind verloren en ernstig depressief met suïcidale uitingen, maar volgens de bedrijfsarts kon ze prima een brug bedienen. Haar wijsvinger functioneerde namelijk nog prima 😳

[verwijderd] Dat laatste ben ik helemaal met je eens. En helemaal onterecht is t niet hoor. Hij heeft echt wel begeleiding nodig, kan maar bepaalde functies enzo. Maar inderdaad, ik hoop stiekem dat als hij herkeurd gaat worden dat hij dan niet weer de uitkering krijgt.
          Hij stamt nog uit de tijd dat een Wajong krijgen nog niet bepaald moeilijk was.
          Maar goed, als werken zou lonen was t ook al anders.

Idem met WW. Ik krijg nu een ww, ga voor 12 uur aan het werk. Ik schiet er alleen financieel niets mee op. Ik ga dus werken omdat ik dat zelf graag wil. Maar voor t inkomen zou ik net zo goed thuis kunnen blijven zitten.
          Niet echt een goede prikkel om mensen (deels) weer aan het werk te krijgen

Eerste stuk werken ga je erop achteruit, geen kinderopvang toeslag zonder er voor te vechten en meestal een keer bellen..en en sowieosn een maand voor dat het verwerkt is en je krijgt de opvangkosten vaak de eerste keer achteraf. Vaak eerst proefplaatsing dus 2 a 3 maanden of langer werk je voor je uitkering en betaal je je reiskosten ook van diezelfde uitkering.

Ik heb mijn toen werkgever gevraagd om de tweede maand de kinderopvangkosten die we zelf moesten betalen op zich te nemen omdat we dat gewoon niet rondgingen boxen. En 140,- reiskosten en 100 euro opvang extra.

Als je wel verdiend trekken ze dat eerst van en uitkering af, maar loon komt een maand later, dus je moet altijd eerste een maand op zien te vangen, daar kunnen nog wel wat dingen aan verbeterd.

On topic:: ander onpopulaire opmerking ;

regen overdag is stom.
          Weggewaaide tuinstoelen nog stommer

[verwijderd]

Nouja dat vind ik wel 😛 maar ik heb geen idee of jij dat ook vond en er dus geweest was.
          Ik ga zelf elk jaar, en beschrijf mezelf die dag echt niet op die manier die jij omschrijft 🙂

Wie weet ben jij ooit de verkeerde mensen tegen gekomen 🙂

• [verwijderd]

[verwijderd] Ik vind dat veel mensen hier een mening over formuleren op basis van verhalen van voor mei 2017 of omdat ze een paar losse verhalen (vaak ook nog via via) kennen van mensen die onterecht thuis zitten zonder dat ze uberhaupt een beeld hebben van het grotere plaatje en vaak niet eens weet hebben van het feit dat de afgelopen twee jaar de eisen enorm zijn aangescherpt

Ik denk dat er vooral veel geoordeeld wordt op basis wat er van buitenaf zichtbaar is. Veel ziektes, of ze nou fysiek of psychisch zijn, zijn wisselend per dag. Er zijn goede dagen, er zijn slechte dagen. Het is alleen maar logisch dat er op goede dagen meer mogelijk is en iemand daar gebruik van maakt om iets te ondernemen, maar niemand ziet wat de gevolgen kunnen zijn daarvan, of hoe een slechte dag eruit ziet. Het is dan heel makkelijk om te beoordelen dat iemand kan werken omdat hij of zij op een zeldzame goede dag iets kan ondernemen wat niet in het verwachte 'ziek zijn' plaatje past.

Vaak zijn het dan ook de oppervlakkige contacten, die alleen het social media imago meekrijgen, die het hardste oordelen. Want oh wee als je een foto op Facebook durft te plaatsen dat je als zieke een middag naar de Efteling gaat...

RAppel Maar als je zou beginnen met die mening niet direct als persoonlijke aanval te zien (zelfs al gaat het over iets dat jou nauw aangaat) dan zou er ruimte zijn om te discussiëren.

Dat klinkt mooi in theorie maar hoe doe je dat concreet, hoe zorg je ervoor dat je een discussie over een persoonlijk onderwerp zo voert dat je niet geraakt wordt, dat je haar losmaakt van jezelf? Ik zie nu 'de discussie niet voeren en je omringen met mensen met dezelfde mening' als de enige alternatieven.

• RAppel hebben hierop gereageerd.
              • [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] je hebt gelijk. Ook dat komt veel voor. Veel mensen willen niet te koop lopen met hun beperkingen, maar zodra je niet al je ledematen bent verloren, geen kaal hoofd hebt of letterlijk met een strop om je nek rondloopt vanwege een zware depressie, dan zal het allemaal wel meevallen. Een kleins groep zal misbruik maken, maar het is triest dat als gevolg van hun misbruik andere mensen onterecht veroordeeld worden en zichzelf continue moeten verantwoorden.

• [verwijderd]

IS'ers met dubbele nationaliteit, die na een paar jaar toch 'opeens' terug willen naar Nederland of land van herkomst.
                Nee hoor, je bent zo'n grote man (of vrouw) die wilde dienen voor de IS. Dan mag je daar ook lekker blijven!
                Heel sneu voor de daar geboren kinderen, maar anders zitten wij over een aantal jaar met allemaal kinderen die 'gevlucht' zijn uit hun land van herkomst, die een kinderpardon willen in NL en door familiehereninging alsnog andere IS familieleden deze kant opkomen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] helemaal mee eens. Ik maakte grote kant op een 80-100 % WIA uitkering. Ik heb er zelf voor gekozen het hele traject uit te stappen zodat ik geen kostenpost voor mijn werkgever was en telkens bij het UWV verantwoording af moest leggen over hoe het met me ging ondanks dat je aan de buitenkant vrij weinig aan me ziet. Zelfs mensen die dichtbij staan zeggen wel eens goh je zal je wel goed voelen je ziet er zo goed uit (en dan heb ik alleen make up op) terwijl ik me voel alsof ik onder een sneltrein heb gelegen. Moet je nagaan hoe makkelijk mensen oordelen over mensen die ze persoonlijk niet kennen.

Edit. Wat ik wel belachelijk vind is dat mensen in de bijstand pas sollicitatieplicht hebben op het moment dat hun kinderen naar school gaan. Ik vind dat als je in de bijstand zit werk zoeken je baan moet zijn.

[verwijderd] Ik vind dus dat kinderen die daar geboren zijn of de pech hebben gehad door hun ouders meegenomen te zijn naar de hel, als de bliksem teruggehaald moeten worden. In veel gevallen hebben ze grootouders of andere familieleden die met smart op ze wachten.

Hun ouders moeten verantwoording afleggen voor wat ze gedaan hebben, of dat beter daar of hier georganiseerd kan worden, laat ik me niet over uit.

En een kinderpardon? Het gaat in dit geval om Nederlandse kinderen. Die zijn gewoon burgers van dit land. En die zijn ergens in meegesleept tegen hun wil. Nee hoor, hier moeten wij gewoon verantwoordelijkheid opnemen.

[verwijderd] In navolging van mijn reactie, ik ken een schrijnend geval hier uit Brussel. Een vader had het in zijn kop gekregen dat hij naar het kalifaat wilde en ontvoerde zijn toen 2-jarige dochtertje. De moeder was radeloos en werd afgeperst door een 14-jarige meid die met die man was meegegaan als zijn 'bruid' (haar zus zat ook al bij IS). Die moeder betaalde dat kind omdat ze beloofde haar dochter terug te brengen. Niet dus.

Intussen stierf de vader, keerde de bruid terug zonder kind en bleef dat kind moederziel alleen achter in een kamp. Het heeft nog een jaar geduurd voor er een uitwisseling was, een rechtbank daar besliste immers dat ze terug moest naar haar moeder. Het meisje is nu 4, kende haar moeder niet meer en was totaal vervreemd. Van dit soort zaken breekt mijn hart.

• [verwijderd]

Nescio ik lees dit met tranen in mijn ogen.

• Nescio hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] Toen ik er voor het eerst van hoorde zat ik ook te janken. Vooral omdat er een foto van het meisje bij stond. Zo'n onschuldige blik, zo'n lekkere bolle toet... mijn middelste had toen dezelfde leeftijd en dan kwam het nog harder binnen.

Nee, we moeten die kinderen redden. Stuk voor stuk. Ouders kunnen hier ook uit de ouderlijke macht gezet worden, laten we het dan ook doen met die 'strijders'.