Ysabella omdat het kindje er niets aan kan doen en er niet om vraagt om niet geboren te mogen worden.
Impopulaire meningen topic
Mammielove Maar het kindje vraagt toch ook niet om wel geboren te worden?
Ysabella het kindje is er al en dat leeft al. Ik vind niet dat je het recht hebt om dat leven af te nemen.
[verwijderd]
Zullen we maar geen discussie beginnen over abortus, daar komen we natuurlijk nooit uit, en ik zie mensen alweer vertrekken. Zo houden we niemand over, ja
ik heb zo veel schrijnende gevallen gezien dat ik echt weleens heb gedacht: abortus had in dit geval het kind heel veel ellende bespaart... Sommige mensen kunnen echt geen kinderen opvoeden...
ik ben niet voor afschaffing van abortus.
Het is een topic om je onpopulaire mening te droppen. Tuurlijk mag daar wat over gevraagd worden maar laten we niet teveel off topic gaan en over 1 post een hele discussie gaan hebben.
- Bijgewerkt
Thanks, wat zal ik gaan doen dan met mijn afgekeurde lijf of zal ik maar er gewoon gelijk een eindje aan maken want op straat leven is aardig wat pijnlijker, als je gemiddeld 3 uur ligt overdag en een rolstoel en krukken gebruikt.
?? Een volledige afkeur is ook uitkering zoals Wajong uitkering/Iva/uva uitkering hรฉ .
Mensen zijn tegenwoordig veel te gevoelig en politieke correctheid slaat gruwelijk door.
- Bijgewerkt
Mammielove vond je het vervelend dat ik het je vroeg? (Aangezien we hier geen โdiscussieโ over mogen voeren) ik vind het juist wel interessant, de neuzen hoeven namelijk niet altijd de zelfde kant op te staan.
Ik ben het met je eens, het kindje leeft je maakt een keuze voor beiden, pijnlijk en onomkeerbaar maar vaak wel uit liefde. Bijvoorbeeld geen kans op leven na de geboorte etc. Kinderen die verkracht worden en moeder worden en in jou ideale wereld ( wat betreft afschaffing abortus) moeder worden terwijl ze zelf kind zijn. Allebei de kanten op heel pijnlijk en vooral moeilijk.
Hier zelf nog een onpopulaire mening. Ik vind het van de gekke dat je hier geen discussie mag voeren omdat mensen anders hun account opzeggen. Nou en.
Ysabella
Dat snap ik en dat is natuurlijk vreselijk erg. Dag meisje heeft er dan natuurlijk niet voor gekozen om zwanger te worden en de situatie is nog veel schrijnender. Maar toch... dat kindje is er op dat moment al.
Ik kan nu, zonder situatie, natuurlijk niet benoemen wat op dat moment de ideale sitiatie dan wel zou zijn, maar ik denk zelf aan bv hulp van familie, hulp van derden sowieso, afstaan, adoptie, enz...
ik vind bv het Babyluikje een heel verdrietig iets, maar onwijs mooi dat er zoiets bestaat. Waardoor de drempel lager is om een kindje af te staan. En dit gebeurd echt niet uit gemakzucht, maar zal ongetwijfeld veel strijd bij de moeder aan vooraf gaan. Maar als zij zoโn keuze heeft gemaakt, heeft ze wel haar kindje een kans en recht op leven gegeven, ondanks ze het zelf niet kan. En dat vind ik persoonlijk meer getuigen van liefde.
Mammielove
uiteraard erg mooi en liefdevol. Maar wat denk je dat het met een kind doet als deze voorgekomen is uit verkrachting? En dan ook nog eens afgestaan? Grote kans dat dit kindje heel wat problemen in het leven gaat krijgen en dan bedoel ik vooral psychisch gezien. Ik zou mijn kind die pijn niet aan willen doen.
Mammielove mag dat meisje wel een morning after pil pakken?
Sorry meiden, ik wilde Ysabella antwoord geven omdat zij de eerste was die er naar vroeg. Maar ik zit ook niet op een abortus discussie te wachten hier
Ysabella Beetje flauw om te zeggen dat je geen discussie mag voeren. Enige wat gezegd werd is doe dat dan niet hier maar maak een apart topic aan. Dan kan je daaar helemaal diep ingaan op dat thema. En kunnen mensen ook kiezen of ze deze discussie willen lezen. En dan blijft dit topic bij de oorspronkelijke vraag. En hoeven mensen niet de impopulaire meningen tussen de andere meningen uit te filteren.
Volledige afschaffing van gelovig onderwijs.
Mensen moeten niet zo zeuren over vooroordelen, direct de rascisme kaart trekken, zich altijd aangesproken voelen. Hup beetje zelfspot, eelt op de ziel, en doorgaan. (Echt rascisme daargelaten natuurlijk)
Ysabella het bericht om niet hele discussies te gaan voeren komt niet vanuit mommielove of iets. Dit was mijn persoonlijke mening. Nogmaals tuurlijk mogen er vragen over gesteld worden en als er een interessante discussie uit komt zeg ik open een topic erover, maar gaat mij er meer om dat dit topic anders helemaal ondersneeuwt in allerlei discussies snap je? En dat heeft niks te maken met dat er geen discussies gevoerd mogen worden of omdat er angst is dat er anders leden vertrekken helemaal niet. Ik post het vanuit mezelf en niet als mn rol als mod maar puur om dit topic niet te ver af te laten glijden en wel t topic te laten waar t over gaat nml onpopulaire meningen
[verwijderd]
Weet je wat ik altijd heel moeilijk en vervelend vind aan die discussies over abortus? Pro-choice mensen komen altijd met het verhaal: jamaar wat nou bij tienerszwangerschappen, als het leven van de moeder in gevaal is of als de zwangerschap voortkomt uit een verkrachting? En daarmee sla je de discussie een beetje dood, want iedereen begrijpt wel dat in zulke situaties abortus een heel begrijpelijke keus is. Maar het feit is: in het overgrote deel van de gevallen zijn die zaken helemaal niet aan de orde!
Een paar cijfers. In 2017 waren er 30523 abortussen.
Daarvan waren er 2658 bij meiden van 19 of jonger.
Het aantal gevallen waarbij het leven van de moeder in gevaar was wordt niet bijgehouden. Wel weten we dat er 1152 abortussen plaatsvonden na prenatale diagnostiek. Daar zitten die vrouwen dus bij. Het merendeel zal vermoedelijk een kind met een handicap betreffen, maar vooruit, laten we die er ook bij nemen.
Het aantal abortussen na een verkrachting wordt ook niet bijgehouden, maar ik geloof nooit dat het er veel zijn. Zouden er werkelijk duizenden zwangerschappen per jaar optreden als gevolg van verkrachting?! Lijkt me niet. En dan nog kiezen die vrouwen niet altijd voor abortus. Het zullen er nooit meer zijn dan al die foetussen die geaborteerd worden vanwege hadicaps, dus laten we dit getal verwaarlozen.
Dan heb je dus van die 30000 abortussen nog bijna 27000 abortussen over bij gezonde volwassen vrouwen die vrijwillig seks hebben gehad en een gezond kindje dragen! Moeten die argumenten over tienerszwangerschappen en verkrachtingen dan werkelijk al die abortussen rechtvaardigen?!
Laat ik vooropstellen dat ik niet per definitie tegen abortus ben en het niet verkeerd vind dat het legaal is, maar hier heb ik echt moeite mee.
[verwijderd]
Dat mensen eens moeten stoppen met zeuren over dingen die ze zelf kunnen veranderen, maar vervolgens weigeren om er iets aan te doen. Ook met kleine stapjes kan je dingen veranderen en nee het ligt niet altijd aan een ander. Kijk eens wat vaker in de spiegel (naar je innerlijk!!) misschien ligt de oorzaak heel misschien toch (ook) wel bij jezelf.
Wat minder direct reageren uit emotie en 'gewoon' even pas op de plaats en van een afstandje er naar kijken voor 'je' reageert.
Onderzoek eens / denk zelf eens na / gezondheidstoestand gebruiken voor je klakkeloos dingen overneemt van mensen (ongeacht of ze er een papiertje voor hebben of niet).
Ps. Niet naar iemand speciaal gericht op het forum of erbuiten, maar wie de schoen past.