Impopulaire meningen topic
Ik vind dat mensen zichzelf tegenwoordig veel te belangrijk maken. Iedereen wil maar overal wat van vinden en meningen doorduwen EN mensen voelen zich altijd allemaal persoonlijk aangesproken. Zal misschien zijn dat dit altijd al zo was maar met de huidige social media etc het meer zichtbaar is maar ik vind het opvallend..
Famofthree Dat is dus juist mijn punt, mensen die echt zo'n uitkering nodig hebben (Waar jij volgens mij onder valt als ik hier je klachten zo lees), die zijn de dupe van dit soort mensen die graag gebruik maken van zo'n uitkering.
Gokje, maar ik denk dat jij liever gezond was geweest en had kunnen werken ipv ziek thuis te zitten met een uitkering?
Ik vind overduidelijke jongensnamen aan meisjes geven en dan zeggen dat het een unisex-naam is stom.
Als een naam 2000x aan een jongen is gegeven en 200x aan ene meisje dan is dat geen unisex, maar gewoon 200 meisjes die een jongensnaam hebben gekregen. Ik vind het overigens niet per se stom dat je de jongensnaam aan je meisje wil geven, dat moet iedereen lekker zelf weten, over smaak valt nou eenmaal niet te twisten, maar ga het dan geen unisex noemen.
[verwijderd] Als je enigszins in staat bent om je wijsvinger te bewegen, ben je ook in staat om een brug te bedienen (bij wijze van). Dat daarin geen werk te vinden is, is niet relevant.
Nou, graag ook een beetje verstand er bij en overzicht kunnen bewaren Er gebeuren nog best veel ongelukken doordat de brug op het verkeerde moment open/dicht gaat. Wat, in mijn ogen, voor een groot deel te maken heeft met het automatiseren, daardoor op afstand kunnen bedienen en daardoor meerdere bruggen per brugwachter. Vooral in Groningen gaat het nogal eens mis. Zò blij dat wij daar niet meer kunnen varen
[verwijderd] Die brief van mij is 15 jaar geleden, echter 3 jaar geleden heb ik ook nog een arbo arts gehad die vond dat ik mijzelf beter kon laten afkeuren.
Patiënten waar ik het over heb, dat was in december nog.
Wat mij betreft mogen ze dus echt strenger gaan controleren. Want nu worden de mensen die het echt nodig hebben aangezien voor mensen die geen zin hebben om te werken.
- Bijgewerkt
Ik vind het uiterlijk van zwarte Piet zeer ongelukkig gekozen, snel veranderen wat mij betreft!
Ik heb een hekel aan het reformatorische geloof. Dat komt door mijn achtergrond.
Ik vind eigelijk dat we niet teveel kinderen moeten krijgen. De wereld is al zo overbevolkt.
Mensen die appen achter het stuur moeten de weg af.
Geknutselde namen en djayden-achtige namen vind ik tokkie.
Ik vind superfood onzin.
Houd je kat binnen! En lijn je hond aan buiten!
- Bijgewerkt
@[verwijderd] het enige voordeel aan de huishoudbeurs is ( vind ik ) dat je altijd HILARISCHE filmpjes achteraf op Dumpert en Pow news kan vinden Dus juist niet afschaffen die handel, goed voor mijn buikspieren
Jup, absoluut.. en hoppa tranen.. ik zou zoooo graag het aan willen kunnen om meer te kunnen als de kleine administratie van mijn ex en mijn zwager te helpen met zijn administratie.
Ik heb mezelf omgeschoold naar het beroep wat ik als eerste aan zou kunnen fysiek, financieel administratief medewerker, met alle medewerking van de laatste werkgever , lees mocht thuis op mijn bed werken en zelf de uren indelen. Gaf mijn lichaam het na een maand weer op ( en dat was baan nr. 4 waarbij het niet lukt, waarbij je lichaam je in de steek laat, waarbij je mentaal helemaal opbloeien en je weer moet schakelen naar "thuis" leven.
de woorden van de orthopeed na nieuwe mri, jij functioneerd op wilskracht en op gewenning van pijn, ga genieten en doen wat je nog kan. Je bent volledig overbelast en als je zo doorgaat gaat je lijf wederom in de volledige verlamming. De artrose zit al in je middenrug en duim en hoe lang je zelf je handbewogen rolstoel vooruit krijgt weet ik niet.
En ik heb bijna alles geaccepteerd, kan bijna alles op piekbelasting en wilskracht dus qua lichaam vind ik het ik zo ok en ook al klinkt het nu niet zo ik sta enorm positief in het leven... Maar dit is mijn achilleshiel, mijn pijnlijke plek, het niet kunnen werken .. en dan word je er vaak ook nog bij aangekeken van hmmm zal wel meevallen, je kan toch ook zelf behangen.. ja dat klopt 3 uur en dan verder niets meer, ook niet douchen of koken of de vaatwasser uitruimen.
Dat was een veel langer verhaal als ik wou en eigenlijk ook veel meer uitleg als ik wil. Maar ik ga hem toch online zetten. Niet omdat ik zielig ben, dat ben ik niet en ik ben heel dankbaar dat ik in Nederland woon en er een dusdanig sociaal vangnet is. Maar wel om misschien iets meer begrip/duidelijkheid te creëren.
[verwijderd]
Famofthree Te snel gegeven hmm op psychische gronden misschien..
Juist vanwege je andere berichten vind ik het jammer dat je dan wel deze opmerking maakt.
Waarom oordeel je daar dan wel over als je zelf weet hoe rot het voelt om veroordeeld te worden op iets waar je geen keuze in hebt?
[verwijderd]
Famofthree knuffel!
Ik denk niet dat iemand vindt dat jij onterecht hulp krijgt van de overheid. De meeste vallen over de twijfelgevallen, de gevallen waarvan je zegt: ja, voltijd stratenmaker gaat niet, maar een kantoorbaantje of iets?
Ik ken ze namelijk ook hoor, lichamelijk zouden ze echt wel iets kunnen doen, maar door hun houding lukt het gewoon niet. Ze zijn verwend door jarenlang uitkering te ontvangen, opeens vroeg opstaan en een kutbaantje doen voor minimum loon lukt ze niet meer.
- Bijgewerkt
Ik geef deze opmerking omdat ik dit niet aan den lijve ondervonden heb en dus in mijn ogen geen mening kan hebben over hoe dat proces gaat.
En absoluut niet over of iets wel of niet gegrond is. Dat had ik in emotie beter kunnen verduidelijken inderdaad. Sorry.
Famofthree ik herken de gevoeligheid. Ik heb dab voor een deel een wagjong en werk 12 uur maar daar baal ik natuurlijk vreselijk van! Ik zou er alles aan geven om meer te kunnen werken en geen uitkering nodig te hebben. Lastige is nog t is van de buiten kant niet te zien dus ik zal genoeg scheve ogen krijgen denken van mensen die mij en mn situatie niet kennen.
Herken wel dat mensen een uitkering hebben waarvan ik miss stiekem ook denk hmmm...maar omdat ik zelf weet hoe hard je aangekeken en beoordeelt kan worden doe ik dat andersom ook niet want je ziet t ook niet altijd aan de buitenkant.
En dat ik hem makkelijk gekregen heb daar herken ik helemaal niks in...het was echt geen makkie
[verwijderd]
En zich niet zo moeten aanstellen als ze onderuit geschoffeld worden... Als ik dat zou verdien hoor je mij niet als ik onderuit getrapt word
En dit is een impopulaire meningen topic.
Laten we geen ruzie maken dames!
[verwijderd] eens eens en eens! Bakfietsen sws afgeschaft behalve voor gastouderd dan dan snap ik t. Maar sochtends is t hier op fietspad file en ellende door alle bakfietsen
[verwijderd] heeft ook iets te maken met ‘werk moet lonen’.
Mijn buurman heeft een Wajong. Kam best werken bepaalde dingen. Fulltime ook. Heeft hij ook wel gedaan.
Maar zegt hij; minimumloon + reiskosten. Qua inkomen schiet ik er niets mee op, en moet dan wel allerlei oppas enzo gaan regelen.
Natuurlijk heb ik ook daar een mening over, maar ik begrijp m ergens ook wel
[verwijderd]
Rozepanda ik begrijp dat echt niet want hij vangt dus onterecht een uitkering. Elk werkende persoon levert geld in zodat de mensen die niet kunnen werken niet in armoede hoeven te leven. Dat is het idee. En imo een heel goed idee.
Maar een uitkering houden want minimum loon is niet goed genoeg? Sorry maar die mag een flinke boete krijgen. Verwend gedrag is het.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Mary ik herken mij helemaal niet in wat jij beschrijft sinds de nieuwe regels uit 2017. Af en toe een uitzondering daargelaten. 30% van mijn werk bestaat uit behandeling op verwijzing van de bedrijfsarts en ik durf te beweren dat bij 98% van mijn patiënten er absoluut niet te makkelijk /onterecht een uitkering wordt toegekend. Ik vind dat veel mensen hier een mening over formuleren op basis van verhalen van voor mei 2017 of omdat ze een paar losse verhalen (vaak ook nog via via) kennen van mensen die onterecht thuis zitten zonder dat ze uberhaupt een beeld hebben van het grotere plaatje en vaak niet eens weet hebben van het feit dat de afgelopen twee jaar de eisen enorm zijn aangescherpt.
Toch6 dit waren letterlijk de woorden van een bedrijfsarts. Mevrouw was herstellende van kanker, had een chronische hartaandoening, was een kind verloren en ernstig depressief met suïcidale uitingen, maar volgens de bedrijfsarts kon ze prima een brug bedienen. Haar wijsvinger functioneerde namelijk nog prima
- Bijgewerkt
[verwijderd]
*de rest toch maar verwijderd *