Born2bme

Deels mee eens. Het duurt nu allemaal veel te lang, maar ik vind wel dat een uitgeprocedeerde de mogelijkheid moet hebben om in beroep te gaan. Zo werkt de rechtspraak in Nederland en voor asielprocedures zou die mogelijkheid ook gewoon moeten blijven. Maar inderdaad niet meer zoals ik heb begrepen dat nu soms gebeurt en dat men elke keer opnieuw een procedure begint (geen idee verder hoe dat werkt in het vreemdelingenrecht).

Born2bme had ik 4 jaar geleden ook gezegd totdat de vk kwam en ik op 10 cm zat en dus ook geen andere keuze had 😂 Ik weet ook niet of het zon impopulaire mening is ik denk eerder andersom: bevallen is iets natuurlijks en zou gewoon thuis moeten gebeuren 😜

Nog twee:

• Ik vind het ook stom dat iedereen altijd overal een mening over moet hebben.

• De babytijd is afzien en niet leuk.

• [verwijderd]

Nescio ik vind het echt heel erg lastig wbt de kinderen die er geboren zijn of meegenomen zijn door hun ouders.

Door jouw verhaal breng je mij ook wel aan het twijfelen en is het inderdaad niet zo zwart/wit als ik het neer heb gezet.

Als zij inderdaad opgevangen zouden kunnen worden door familieleden, prima! Dit hoeft alleen niet te betekenen dat de familieleden in Nederland daar per definitie verantwoordelijk voor zijn. Ja, de kinderen die meegenomen zijn door hun ouders en hun familie kennen. Zij spreken de taal en hebben stel op sprong hun leventje achter moeten laten. Maar er zal heel veel hulp moeten komen om alles wat zij hebben meegemaakt te helpen met verwerken.

Maar de kinderen die daar geboren zijn, hebben vaak ouders met meerdere nationaliteiten vanwege een (gedwongen) huwelijk of misschien wel door verkrachting.
    Moet de Nederlandse familie dit oppakken, of kan dat ook gedaan worden door de andere kant die bijv. in Marokko woont. Dan zal er toch sneller gekozen worden voor NL waar de voorzieningen beter zullen zijn.

Neem nu bijv. Yaro Riedijk en zijn bruid. Zij willen beide terug. Zij mag Engeland niet in, dus wilt ze het proberen om naar Nederland te komen. Als hij naar Nederland komt wacht er een proces. Zij zal dat hoogstwaarschijnlijk ook krijgen. Waar zou zo'n kindje ondergebracht worden? In NL, bij zijn familie of Engeland bij haar familie?

• Nescio hebben hierop gereageerd.
      • [verwijderd]

iMoeder zie mijn bericht op @Nescio het is inderdaad niet zo zwart/wit voor de kinderen.

Maar voor volwassen die bewust een keuze hebben gemaakt? Zouden hier een proces verdienen? Ik vind dan echt dat er een verkeerd signaal wordt afgegeven. Die mensen zullen echt niet kunnen rehabiliteren. Zullen altijd nauwlettend in de gaten gehouden moeten worden ivm terroristisch gevaar. Bedenk de kosten die hiermee gemoeid zijn.
      Dan heb ik het nog niet eens over de proceskosten, of de kosten voor de tijd die hij/zij in detentie door zou moeten brengen.

Maar de kans op een 'normaal' leven na detentie voor een IS'er is er niet. Wat weer betekend dat hij zij nog meer hulp nodig heeft van de staat of in het illegale circuit terecht zou kunnen komen.

Dat ik een hekel aan fietsers heb.

Ik ben van België naar Nederland verhuisd maar ik kan nog steeds niet wennen aan de hoeveelheid fietsers hier.

[verwijderd] Het gaat er niet om wat zij verdienen, hoeveel het gaat kosten etc. Het gaat erom wie zn probleem die mensen zijn. Dat zijn onze burgers dus ze zijn ons probleem. Niet dat van de Koerden, die hebben bovendien al genoeg gedaan.

Dus terug halen naar Nederland en voor de rechter. Als mensen een dubbele nationaliteit hebben zou je via het krijgsrecht nog kunnen argumenteren dat sommigen van hen voor een buitenlandse krijgsmacht hebben gestreden. En dan hun Nederlandse nationaliteit afpakken. Dat ligt alleen een beetje gevoelig omdat er nog ieder jaar tientallen mensen naar Israël afreizen om daar bij het leger te gaan. Daar hoor je overigens nooit iemand over, terwijl daar ook oorlogsmisdaden begaan worden.

Born2bme
            Dat zou ik persoonlijk echt erg vinden.
            Mijn eerste bevalling was in het ziekenhuis en echt een ramp. Nummer 2 en 3 werden thuis geboren, echt fijne bevallingen. Ik ga nu bij nummer 4 weer voor een thuisbevalling, hoop zo dat dit weer mogelijk is deze keer!

[verwijderd] tegenwoordig kom je juist bijna niet meer in de Wajong. En er wordt nog steeds herkeurd.

Ik ben van de laatste lichting die er nog in kwam zonder dat ik volledig afhankelijk ben van anderen vwb dagelijkse verzorging etc.(maar wel met veel aanpassingen en thank god voor het thuisbezorgen van boodschappen bijv.) Wel heeft elke wajonger een participatieplan (yitgezonderd degenen die echt niets meer kunnen) en is niet elke wajonger even ‘slecht’. Ik ben bijvoorbeeld 80-100% afgekeurd maar er zijn er ook die 35% of 50% afgekeurd zijn en die krijgen dan ook naar die verhouding geld en hulp bij het zoeken naar werk of opleiding of geen geld en alleen hulp.

Overigens, net alsof het zo’n feestje is om een uitkering te (moeten) ontvangen 😂 Dàt is nou mijn impopulaire mening. Ik ben blij dat het er is, maar ik vind het ook vrij ruk dat het zo is.

Hopsatee haha ja het fietsland 😆

Tja ik ben gewend dat op rustige wegen geen fietspaden zijn maar op drukke wegen wel fietspaden.
              Hier zijn gewoon hele smalle wegen die gewoon echt druk zijn en geen fietspaden hebben. Daar aan wennen lukt me gewoon niet. 🙂

En ook zo veel fietsers hè. Overal gewoon.
              Maar vloeken doe ik gewoon netjes alleen op wielrenners 🤣

Fantykoekie Nou ik deel wel je mening dat fietsers vaak gevaarlijk zijn: pubers met zijn vijven naast elkaar fietsen, geen lampen aan, in de stad van alle kanten ......😩 Ik erger mij er ook vaak aan!

• [verwijderd]

Ik vind dat mensen die niks over kunst en cultuur weten en daar ook geen interesse voor hebben zich moeten schamen.

Ik vind dat mensen die alleen hun moedertaal spreken zich moeten schamen.

mensen die zichzelf ‘lekker direct’ (positieve eigenschap) vinden zijn vaak gewoon onbeschoft (negatief).

mensen hechten sowieso teveel waarde aan hun eigen mening. Vooral als die ongevraagd is. Lekker boeiend wat je ervan vindt!

Jongeren moeten meer gestimuleerd worden (sport, andere lichamelijk en geestelijke uitdagingen). Smartphone is topsport nu lijkt wel.

iMoeder
                    Maar als iemand een misdrijf pleegt in het buitenland, wordt die toch door de lokale rechtspraak veroordeeld, volgens het daar geldende strafrecht. Wel kan er gekeken worden naar een eventueel uitleveringsbevel, maar meestal moet er een deel van de straf ter plaatste uitgezeten worden.

Hopsatee Bij ons kwam de verloskundige pas toen de baby al geboren was 😬 Voor 100% de bevallingen in het ziekenhuis laten plaatsvinden is gewoon niet mogelijk, en juist dan is het handig als verloskundigen ook expertise houden in thuisbevallingen, lijkt me.

• [verwijderd]

[verwijderd] ik kan mij volledig vinden in je laatste drie meningen 👍

[verwijderd] mee eens! En binnenkort dan op comedy central; drunk history. Om te huilen vind ik het, echt volslagen belachelijk.

• [verwijderd]

Snoopy1979 ik zag zoiets voorbij komen ja. Ik kan daar ook echt geen humor in zien..