[verwijderd]
Betsy ben echt jaloers en zou heel graag dat willen kunnen!
Betsy ben echt jaloers en zou heel graag dat willen kunnen!
Deliana dit vind ik een gevalletje het is ook nooit goed ik til mijn kind echt niet onnodig sinds ze zelf kan lopen in ieder geval. Buggy bleef rond die leeftijd in de auto omdat dat inderdaad niet handig is in een volle klas maar ga haar niet tillen zodat andere mensen dan sneller door kunnen lopen. Nou waren wij er altijd al als de deur open gaat dus sowiso geen gehaast om op tijd de klas in te komen.
Maar is dat iets nieuws of zo, dat ouders mee de klas in gaan? Ik zie dat hier ook bij een basisschool in de buurt maar dat was bij ons vroeger echt niet zo. Je zei je ouders gewoon op het plein gedag en dat was dat.
@[verwijderd] Wat leuk dat jij ook uit Den Haag komt! Ik ook! Uit welke buurt kom jij? Ik woonde op de grens van Loosduinen en Houtwijk.
[verwijderd] Regentessekwartier Vriendinnetje van mij op de middelbare woonde in Loosduinen. Woon jij nog in DH?
Nescio zo maakte ik het dus vanochtend precies andersom mee. In het vliegtuig van een Nederlandse maatschappij. Een vrouw achter ons vroeg (in het Engels!!) om wat te drinken/eten.
De stewardess heeft haar vervolgens constant in het Nederlands aangesproken. Echt met: "wilt u een glaasje water?"
En die vrouw bleef maar zeggen: "English please, I would like a cup of coffee."
En die stewardess bleef maar water aanbieden in het Nederlands, echt genant. Waarom ga je in vredesnaam als stewardess werken als je geeneens Engels kunt?
[verwijderd] Nee. Toen ik ging studeren ben ik ik de stad van mijn universiteit gaan wonen. En daarna voor het werk van mijn man weer ergens anders heen verhuisd.
[verwijderd] echt niet? Het is niet dat ze met een dik accent spreken ofzo. Gewoon Canvas-vlaams, zeg maar.
Ik ben ook een Nederlandse maar heb nooit moeite gehad met Vlaams. Ik kan nu de verschillende dialecten ook redelijk goed onderscheiden.
Nescio Ik kan het ook goed verstaan en kan door de context andere woorden ook prima begrijpen, maar een vriendin van me blijft altijd weer diezelfde woorden vragen. ‘Wat betekent ambetant? Wat is een camion?’ Etc etc, ze pikt het totaal niet op, ook al heeft ze twee jaar in BE gestudeerd en woont ze nu vlakbij de grens...
Dat is dan wel erg ambetant van der dat ze geen moeite doet om het te begrijpen
Owl Dan heeft ze of totaal niets met taal, of echt geen interesse. Na 2 jaar studeren in BE verstond ik volledig Vlaams, en sprak het deels zelf. Oké, eerlijk is eerlijk; echt plat west-Vlaams lukt nog steeds niet. Maar alle andere dialecten zijn super goed te verstaan als je t mij vraagt
Rozepanda nou ik ben een Belg en werk ook in België maar op m'n werk zijn 2 dames van de stad Tongeren. Als die 2 met elkaar praten versta ik er echt helemaal niks van
Fantykoekie Er is natuurlijk groot verschil tussen Vlamingen onderling of als je als Vlaming tegen een Nederlander praat. In het laatste geval zal het meestal wel goed gaan, het eerste is echt een heel ander verhaal.
Huisdieren zouden verboden moeten worden. Vooral honden.
Jaja ik weet het, maar echt mijn impopulaire mening
Nescio tv Vlaams kan ik wel verstaan, maar snel/plat Vlaams, nee. Ik probeer het maar ik kan er echt niets van maken. Ik vind het ergens ook grappig .. Het klinkt zo nep of zo. Maar da's mijn Hollandse arrogantie die dat vindt hoor
Adje Oke, nou weet ik natuurlijk niet hoe jouw school eruit ziet. Maar geen kinderwagens in school en dreumessen en peuters mogen ook niet zelf lopen. Dat lijkt mij iets willen wat met elkaar botst...
Haha klopt hoor... ik vind beide gewoon vreselijk irritant (alsof ik zelf nooit kleine kinderen gehad heb
).
Vooruit wat extra context...
Het ligt ook echt aan het schoolgebouw hoor. Ik woon in een vinexwijk, dus sowieso zijn er gewoon veel kinderen, baby's en peuters. De hallen in school zijn gewoon echt te smal, dus als er 25 kinderen + 25 ouders naar een lokaal gaan is die gewoon vol. Tel daar dan nog maar een paar buggy's en kinderwagens bij op (die voor het gemak midden in de hal voor de kapstok neergezet worden) en de chaos is compleet. Halve school ergert zich er aan, de andere helft brengt een wagen mee
Ook de trap naar de 2e verdieping is smal (onderbouw en deel middenbouw beneden, de rest boven); je kan net met 2 mensen naast elkaar lopen (dus rechts loopt omhoog en links omlaag). Best irritant als er dan een 1.5 jarige met moeder tergend langzaam de trap op loopt, terwijl er gewoon 50 kinderen en ouders achter lopen, die op tijd bij de klas moeten zijn. Zet je kind eten op je heup, loop de trap op, zet je kind weer op de grond en je hebt een file en 50 geïrriteerde ouders afgewend
Misschien een impopulaire mening ontstaan uit dagelijkse frustratie dus.
Deliana maar waarom loop je mee naar boven met je kind? Ik zet ze hier op het plein af en ze gaan zelf de school in.
Puzzelstukje Ik noemde 'm 4 dagen geleden al, ben het met je eens!