Adje Oke, nou weet ik natuurlijk niet hoe jouw school eruit ziet. Maar geen kinderwagens in school en dreumessen en peuters mogen ook niet zelf lopen. Dat lijkt mij iets willen wat met elkaar botst...
Haha klopt hoor... ik vind beide gewoon vreselijk irritant ππ€ͺ (alsof ik zelf nooit kleine kinderen gehad heb π).
Vooruit wat extra context...
Het ligt ook echt aan het schoolgebouw hoor. Ik woon in een vinexwijk, dus sowieso zijn er gewoon veel kinderen, baby's en peuters. De hallen in school zijn gewoon echt te smal, dus als er 25 kinderen + 25 ouders naar een lokaal gaan is die gewoon vol. Tel daar dan nog maar een paar buggy's en kinderwagens bij op (die voor het gemak midden in de hal voor de kapstok neergezet worden) en de chaos is compleet. Halve school ergert zich er aan, de andere helft brengt een wagen mee π
Ook de trap naar de 2e verdieping is smal (onderbouw en deel middenbouw beneden, de rest boven); je kan net met 2 mensen naast elkaar lopen (dus rechts loopt omhoog en links omlaag). Best irritant als er dan een 1.5 jarige met moeder tergend langzaam de trap op loopt, terwijl er gewoon 50 kinderen en ouders achter lopen, die op tijd bij de klas moeten zijn. Zet je kind eten op je heup, loop de trap op, zet je kind weer op de grond en je hebt een file en 50 geΓ―rriteerde ouders afgewend π
Misschien een impopulaire mening ontstaan uit dagelijkse frustratie dus.