[verwijderd]
- Bijgewerkt
Mary ik herken mij helemaal niet in wat jij beschrijft sinds de nieuwe regels uit 2017. Af en toe een uitzondering daargelaten. 30% van mijn werk bestaat uit behandeling op verwijzing van de bedrijfsarts en ik durf te beweren dat bij 98% van mijn patiënten er absoluut niet te makkelijk /onterecht een uitkering wordt toegekend. Ik vind dat veel mensen hier een mening over formuleren op basis van verhalen van voor mei 2017 of omdat ze een paar losse verhalen (vaak ook nog via via) kennen van mensen die onterecht thuis zitten zonder dat ze uberhaupt een beeld hebben van het grotere plaatje en vaak niet eens weet hebben van het feit dat de afgelopen twee jaar de eisen enorm zijn aangescherpt.
Toch6 dit waren letterlijk de woorden van een bedrijfsarts. Mevrouw was herstellende van kanker, had een chronische hartaandoening, was een kind verloren en ernstig depressief met suïcidale uitingen, maar volgens de bedrijfsarts kon ze prima een brug bedienen. Haar wijsvinger functioneerde namelijk nog prima