Manque
Ja goed punt. Even niet aan gedacht dat armoede veel stress kan meebrengen en dat dat anders is dan opvoedissue's. Maar toch denk ik ook, even het gezin in mijn gedachte wat echt meer dan genoeg geld heeft (ze kunnen een Ferrari betalen en een vrijstaande villa) maar niet een passend setje kleding voor hun zoon. Maar dat is misschien ook meer gierig en niet de stress van geld. Toch een ander probleem.
De laatste link geeft wel een beetje een beeld van de inkomens "eis" per paar met hoeveel kinderen.. (de groene balkjes dan?).
Ik ben ook opgegroeid in armoede. Ik weet niet wat de cijfers toen waren, maar wij gingen naar de voedselbank. Maar ik ben als kind dus gewoon nooit iets tekort gekomen. En eigenlijk, pas toen er geld kwam, toen kwam er stress en zorgen.
Bijna alsof als je echt niks hebt, de stress ook verdwijnt (misschien door alle hulp die er dan is trouwens) en als je een beetje wat hebt, je veel meer stress hebt, omdat je dan juist tussen wal en schip valt. (maar dat is vrije invulling. Kan natuurlijk met van alles te maken hebben gehad).
Edit: ik schrijf mijn gedachte nu even vrij op.. ik vind het nog even lastig er echt een duidelijke mening over te vormen, dus ik spring van hot naar her.