[verwijderd] dat kun jij helemaal niet zeggen over mijn opa en oma. Je kent ze niet. En ik durf te wedden dat als je weet waarom ze wel langs komen je het snapt en begrijpt waarom ze niet meer op de IC willen.

[verwijderd] Vind jij dat we terug moeten naar een volledige lockdown, dat oma's en opa's niet meer mogen oppassen enzovoorts? Hier wordt er ook nog gewoon opgepast en gaan de kinderen naar de crèche, wij moeten immers ook werken en zolang er geen lockdown is kan ik lastig zeggen 'ja sorry ik werk weer alleen de ochtenden...'

Sterkte!

Ysabella maar houd jij dan geen afstand tot je ouders en grootouders? Ik doe dat wel naar mijn ouders (nou ja, ik heb ze dus nu al tijden niet gezien), alleen de kinderen maar beperkt. Laatst wel met schoonfamilie samen geweest, maar alleen in de tuin en op afstand. Ik moet volgende week mijn moeder helpen om de bank te verhuizen, dan draag ik een mondkapje.
Bij mijn schoonouders kan het trouwens niet. Mijn schoonvader is dement en mijn schoonmoeder hulpbehoevend. Mijn man komt dus wel bij hun en zij zijn wel serieus een risico gezien de woonsituatie. Maar bij hen geldt ook echt dat ze niet meer naar een ic gaan. Bij mijn schoonvader hebben we eerder eens besloten niet te beademen. Hij is toen zelf opgeknapt, maar dat beleid blijft staan en voor mijn schoonmoeder ook. Maar in alle eerlijkheid, ik zie voldoende risico's voor mijn man en mij qua gevolgen van covid, dus heel ideaal is het niet, maar er moet ook gewoon regelmatig iemand naar toe voor allerlei zaken.
[verwijderd] er zijn toch genoeg mensen die allang een niet reanimeren, niet ic-beleid hebben, waarom zouden deze opeens toch nog naar een ic willen?

[verwijderd] Maar wil je dan dat mensen helemaal niemand meer zien? Jij ziet niemand behalve je gezin?
    Ik heb een hele kleine 'bubbel', en we knuffelen niet enzo. Maar ik ga niet zoals in maart weer mn vader 3 maanden niet zien. En mn schoonmoeder en schoonzus passen gewoon op op dochter op vrijdag na school. Gaat de overheid extra kosten aan bso betalen als dat niet meer mag?
    Er wordt nergens gezegd dat je je moet isoleren, dat opa en oma niet meer mogen oppassen. Ik gebruik mn gezonde verstand en zie verder 1 vriendin. Heb mn beste vriendin al 9 maanden niet gezien. Die woont op 1,5 uur rijden en dat vind ik niet verstandig. Er komt verder niemand bij ons thuis en ik kom ook bij niemand thuis. Hou afstand met boodschappen doen en in andere winkels. Sorry hoor, maar ik ga mezelf niet isoleren ofzo.

• [verwijderd]

Maar er zit volgens mij nog wel het een en ander tussen wat jullie hier beschrijven en wat @[verwijderd] bedoelt. Als ik jullie zo hoor, zijn jullie echt wel voorzichtig en zijn jullie ook heel beperkt in jullie sociale contacten. Er zijn echter ook mensen die gewoon nog steeds hun verjaardag vieren, die daarbij meer mensen in de huiskamer hebben dan toegestaan en ook echt geen afstand houden. En mensen die gewoon met vrienden afspreken, of naar feestjes gaan, die geen afstand houden tijdens activiteiten die nog wel zijn toegestaan, enz. Kortom, die het niet heel serieus lijken te nemen. En ik snap eat dat dat @[verwijderd] boos maakt, want volgens mij is zij best wel moe, doordat ze echt hard heeft moeten werken de afgelopen maanden. Ze zie aankomen dat dat de komende maanden niet minder wordt, integendeel. Ze heeft bovendien heel veel narigheid bij patiënten en familieleden gezien en wil anderen daarvoor behoeden. Vervolgens ziet ze dat mensen met hun gedrag ervoor gaan zorgen dat dat de komende tijd eerder erger dan minder gaat worden. Ik kan me voorstellen dat dat enorm frustrerend moet zijn.

Idd, de verpleegkundige en artsen die tijdens de eerste golf de benen uit hun lijf hebben gelopen. Enorme stress hebben ervaren veel leed hebben gezien en daar niet van bij hebben kunnen komen. Voor die mensen beperk je het contact. En niet zozeer voor jezelf maar voor de mensen in de ziekenhuizen die opdraaien voor jouw gedrag.
      Nogmaals, ze hebben niet bij kunnen komen van de eerste golf... Ze hebben beperkt rust gehad en nu begint het weer.

[verwijderd] Ja, dat kan ik dan ook zeker wel begrijpen! Maar ze zei dat ze het er niet mee eens was dat iemand opa en oma uitnodigt voor de verjaardag van hun kind. Dat is waar ik op reageerde. Want dat vind ik overdreven ja, vooral als je dus verder weinig mensen ziet.

Femkes Toen ik zwanger was van Z heb ik ze 3 a 4 maanden niet gezien, daarna moesten mijn ouders op N passen Ivm de bevalling sindsdien zie ik mijn ouders elke week. Mijn schoonouders sinds de geboorte van Z om de twee weken en mijn opa en oma elke ander halve maand. Dit zijn de mensen die bij ons in huis komen, waarvan wij weten dat ze zich aan de regels houden. Verder heeft bijvoorbeeld nog niemand Z ‘gezien’. We proberen zoveel mogelijk de ander halve meter aan te houden tussen de volwassen, maar dat lukt niet altijd. we dragen alleen geen mondkapjes we hebben altijd het raam open en ventileren goed als ze er zijn. Wij hebben trouwens ook luchtverwarming dus door het hele huis word 24/7 geventileerd van buitenaf.

Het is denk ik ook een beetje eigen interpretatie van wat er gezegd is. Ik had met mijn man ook al onenigheid. Zijn ouders komen vanavond op de koffie. Ik vind dat het wel kan en mag, want je mag 3 bezoekers krijgen. Man vond dat het niet kon, omdat hij het had opgevat als "liever geen bezoek, alleen bij hoge uitzondering".

Ze komen nu toch wel, maar hij vind het eigenlijk niet kunnen.

• [verwijderd]

Mamabeertje Ja, dat is inderdaad lastig. Ik merk zelf dat ik, hoewel ik mij echt wel aan de regels houd en veel thuis ben, ik ook wel zoiets heb van: "af en toe afspreken met mensen moet kunnen." Weet je, dit gaat echt nog wel een hele tijd duren en als ik al die tijd niet mag afspreken met mensen, dan hou ik het niet vol. Dat is echt funest voor mijn mentale gezondheid. Ik zie echt niet veel mensen en ik heb ook echt niet elke dag een afspraak met een ander. Deze week hebben we alles afgezegd omdat R. in de klas naast een meisje zit wat positief getest is. Maar als de incubatieperiode straks voorbij is ga ik echt wel weer af en toe met een vriendin afspreken en op afstand een bakkie thee drinken. Het mag binnen de regels en ik vind dat dat moet kunnen.

[verwijderd] Ik merk bij mezelf ook dat ik een soort middenweg bewandel. Ik woon alleen met mn kinderen. Ik werk weer thuis. Als ik weer helemaal niemand meer mocht zien dan zou ik dus geen volwassenen meer spreken? Dat ga ik geen weken, laat staan maanden vol houden. Dus ik zie mijn vriend en mijn ouders nog. Bij de eerste golf ben ik ook een tijd niet naar mn ouders gegaan. Mijn vriend ben ik toen wel blijven zien, mocht eigenlijk ook een tijdje niet want hij behoord niet tot mn huishouden... Ik knuffel mijn ouders niet, mn kinderen wel. Dus ja, ik doe het eigenlijk ook niet helemaal volgens de regels? Alleen ik ga niet naar feestjes, verjaardagen en dat soort onzin, draag een mondkapje in winkels nu. De mensen die maar wat doen, schijt hebben aan de regels en gewoon illegaal feestjes houden, of proberen om creatief met de regels om te gaan, dat vind ik echt enorm ergerlijk. En ik snap de frustratie van @[verwijderd] dus zeker weten.

Omg dit is echt zeuren om het zeuren zeg!! Wat een zeikerds zijn jullie toch om maar negatief te kunnen zijn op de teamleiding. Echt als je zelf er niets aan doet dan moet je ook niet zo piepen!!

Pimpelmeesje ja klein beetje alleen daarna bleef het echt heel lang stil dus iemand anders privé bericht gestuurd en zij vond de reactie ook overdreven. Gelukkig maar!

24 dagen later

Je weet mijn naam en adres is hetzelfde als afgelopen 5 jaar 🙄

4 dagen later
            • [verwijderd]

• Bijgewerkt

Wat ben jij een godvergeten slang! En kinderachtig ook. Gedraag je eens als de professional die je zo graag wil zijn en pleur anders lekker op naar een ander bedrijf. Je bent een enorme stoorzender in onze groep en nog gruwelijk irritant ook! En waag het niet nog een keer om mij te behandelen alsof jij nog even aan mij moet uitleggen hoe ik mijn werk moet doen. Jouw 3 jaar valt in het niets vergeleken met mijn 15 jaar ervaring. En btw; waar ik alleen maar gemist wordt als ik er niet bent, kunnen een hoop mensen jou missen als kiespijn!

Vuile rat.

• [verwijderd]

[verwijderd] Oei! Dat klinkt niet gezellig op de werkvloer! 🙁