En bedankt hè! Omdat jij bepaalde eetgewoontes goedkeurt mag ik het nu weer afleren...
Wat je niet hardop wilt zeggen.
[verwijderd] echt hè? "Mijn" ziekenhuis schaalt alle niet acute zorg af. Code rood en hij gaat (met het regeringsvliegtuig) naar Griekenland.
Ik vind dat daar wat mee gedaan mag worden. Ik begin steeds meer republikeins te worden.
Nu al zin in zondag met lubach.
Rietjesbeker Privéjet en eigen huis. In principe eigenlijk geen risico. Maar het signaal wat hij hiermee afgeeft is zo slecht!!!! Blijf thuis. Of ga in Nederland als je dan perse wil gaan.
Hij komt al weer naar huis
Bloem dat vooral. Het 'ik sta hierboven' dat er uit spreekt. Maar goed, ik ben niet zo koningsgezind, dus misschien sowieso in deze niet helemaal objectief
Rietjesbeker Ik snap
dat ook echt niet. Hoe je dat bedenkt. Dat hij zijn vakantie afbreekt vind ik dan ook weer dubbel. Want als je er echt achter stond en het mocht waarom dan afbreken? Dat moet je dan ook wel goed uitleggen. Anders kan dit ook weer verkeerd overkomen.
[verwijderd]
Maar dit is wat iedereen doet hè. Nee mijn kind is jarig dus opa’s en oma’s komen gewoon want die komen anders ook oppassen. IEDEREEN denkt dat zij de uitzondering zijn. Ik ben het spuugzat want die mensen zien gewoon niet wat er nu in de ziekenhuizen gebeurt.
[verwijderd] mee eens, maar koning heeft wel voorbeeld functie en hij had toch kunnen weten dat doe niet goed zou vallen...
[verwijderd]
Miek89
Onze eigen huisarts schuift alles inderdaad af op een virus, de arts gisteren was er eentje van de HAP.
Vandaag nog steeds hoge koorts, maar hij wilde gelukkig wel spelen en wat eten.
- Bijgewerkt
[verwijderd] nou, ik hou mij aan al die regels behalve die. Mijn moeder komt gewoon langs, mijn schoonouders ook en mijn eigen opa en oma. Het is hun keuze. En eerlijk is eerlijk het is goed voor N dat er met hun geen rekening gehouden hoeft te worden met de 1,5 meter regel. Onze ouders zijn ook nog niet oud en mijn oma overlijd liever aan covid met de wetenschap dat ze gewoon haar achterkleinkinderen kon zien dan weet ik veel hoe lang niet en overlijden aan ouderdom/eenzaamheid. Mijn opa en oma willen dan ook niet opgenomen worden op de ic.
[verwijderd] of het interesseert ze gewoon niet. Als het jouw moeder/vader/opa/man niet is, lijkt corona een ver-van-hun-bed-show. En als je in een gemeente woont waar al maanden 0 besmettingen zijn en het plaatselijke restaurant moet sluiten voelt dat gewoon alleen oneerlijk. Ik heb geprobeerd met zulke mensen in discussie te gaan maar het haalt gewoon niets uit.
[verwijderd] hoeveel dagen heeft hij nu koorts?
En echt, ik zou overstappen naar een andere huisarts als dat mogelijk is.
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Ysabella dat zeggen ze allemaal tot ze met covid in mijn ziekenhuisbed liggen. Dan willen ze toch ineens alles. Of ze krijgen het en geven het ongemerkt door aan jullie. En dan liggen jullie in mijn ziekenhuisbed.
Het is niet goed te praten. Echt niet.
Noordeling Blijf dan maar daar, denk ik dan Ik ben heel monarchistisch hoor, maar dit vind ik niet zo handig van ze...
[verwijderd] dat kun jij helemaal niet zeggen over mijn opa en oma. Je kent ze niet. En ik durf te wedden dat als je weet waarom ze wel langs komen je het snapt en begrijpt waarom ze niet meer op de IC willen.
[verwijderd] Vind jij dat we terug moeten naar een volledige lockdown, dat oma's en opa's niet meer mogen oppassen enzovoorts? Hier wordt er ook nog gewoon opgepast en gaan de kinderen naar de crèche, wij moeten immers ook werken en zolang er geen lockdown is kan ik lastig zeggen 'ja sorry ik werk weer alleen de ochtenden...'
Sterkte!
Ysabella maar houd jij dan geen afstand tot je ouders en grootouders? Ik doe dat wel naar mijn ouders (nou ja, ik heb ze dus nu al tijden niet gezien), alleen de kinderen maar beperkt. Laatst wel met schoonfamilie samen geweest, maar alleen in de tuin en op afstand. Ik moet volgende week mijn moeder helpen om de bank te verhuizen, dan draag ik een mondkapje.
Bij mijn schoonouders kan het trouwens niet. Mijn schoonvader is dement en mijn schoonmoeder hulpbehoevend. Mijn man komt dus wel bij hun en zij zijn wel serieus een risico gezien de woonsituatie. Maar bij hen geldt ook echt dat ze niet meer naar een ic gaan. Bij mijn schoonvader hebben we eerder eens besloten niet te beademen. Hij is toen zelf opgeknapt, maar dat beleid blijft staan en voor mijn schoonmoeder ook. Maar in alle eerlijkheid, ik zie voldoende risico's voor mijn man en mij qua gevolgen van covid, dus heel ideaal is het niet, maar er moet ook gewoon regelmatig iemand naar toe voor allerlei zaken.
[verwijderd] er zijn toch genoeg mensen die allang een niet reanimeren, niet ic-beleid hebben, waarom zouden deze opeens toch nog naar een ic willen?
[verwijderd] Maar wil je dan dat mensen helemaal niemand meer zien? Jij ziet niemand behalve je gezin?
Ik heb een hele kleine 'bubbel', en we knuffelen niet enzo. Maar ik ga niet zoals in maart weer mn vader 3 maanden niet zien. En mn schoonmoeder en schoonzus passen gewoon op op dochter op vrijdag na school. Gaat de overheid extra kosten aan bso betalen als dat niet meer mag?
Er wordt nergens gezegd dat je je moet isoleren, dat opa en oma niet meer mogen oppassen. Ik gebruik mn gezonde verstand en zie verder 1 vriendin. Heb mn beste vriendin al 9 maanden niet gezien. Die woont op 1,5 uur rijden en dat vind ik niet verstandig. Er komt verder niemand bij ons thuis en ik kom ook bij niemand thuis. Hou afstand met boodschappen doen en in andere winkels. Sorry hoor, maar ik ga mezelf niet isoleren ofzo.