Trees Soturi dat helpt mij ook. Alleen daarna moet ik mij zelf er wel weer liefdevol uit schoppen, want anders blijf ik erin hangen.
Ja, dat moet ik inderdaad ook, maar daar word ik wel beter in.
Ik dacht eerst, wie maakt die regels? Maar toen las ik de zin beter en begreep ik hem. Ik heb wellicht een vermoeden welke kant we dan op gaan. Je mag me sowieso pb'en als die gevoelens/behoeften je hoog zitten. Er zijn weinig dingen waar ik, zeker als ik in het juiste gebied zit met mijn gedachten, nog van opkijk of van schrik.
Daarnaast kan ik eventueel peilen of en hoeveel nuance er in die regel zit. Er zit in mijn ogen nog een best verschil tussen uitspreken dat je struggelt met bepaalde gevoelens/behoeften en ze wil delen en dat je tips zoekt om te voorkomen dat je erin terugvalt, en dreigen dat je ... gaat doen, tenzij iedereen je met fluwelen handschoenen aan aandacht gaat geven. Oftewel het verschil tussen 'hulp' zoeken en een scene maken.
Hoe dan ook, een masker opzetten kost inderdaad bakken energie. En soms heb je het even nodig om gezien te worden, zelfs als dat ongewenste neigingen met zich meebrengt. Mijn persoonlijke ervaring is dat gezien/gehoord worden ervoor (kan) zorgen dat die neigingen minder sterk aanwezig zijn. Al is het maar voor even.
Altijd maar doordenderen en je gevoel negeren, gaat vroeg of laat zijn tol eisen.