Grappig die verschillen tussen zussen. Mijn zus en ik zijn ook echt tegenpolen, het enige waarin we op elkaar lijken is dat onze stem het zelfde klinkt aan de telefoon denk ik. Mijn zus is heel zwart/wit ze kan met iemand of ze kan er niet mee, daar zit verder weinig tussen. Ik kan met iedereen wel overweg, ben niet zo moeilijk. Mijn zus heeft altijd wel wat, zit gemiddeld wel 1 keer per maand bij de huisartsenpost, is het niet voor haarzelf(meestal wel) dan is het wel voor een van de kinderen. Ik heb zelden iets. Ze kan totaal niet relativeren en als er iets met een van onze familieleden is heeft ze onmiddellijk stress. Ik ben vaak kalm en relativeer voor haar. Ik ben 45 en zij is net 48 geworden. Zij belt mij als ze ergens mee zit en ik hang dan de verstandige zus uit...
mals mijn broer en zus gedoe hebben(soms echt te kinderachtig βhij zei dit en zij zei datβ) ben ik de blauwhelm die iedereen weer met de neus de zelfde kant uit zet.
mals mijn ouders iets hebben bellen ze mij als eerste omdat ik kalm ben en handel.
gelukkig hebben we over het opvoeden van onze kinderen geen gedoe, dat is wel heel fijn.