June Heftig hoor.. Hebben jullie al eens hulp gezocht/advies gevraagd?

June wat klote zeg πŸ™ fijn dat het je wel lukte om dat eerste stuk niet hardop te zeggen, ik kan mij goed voorstellen dat soms de koek gewoon op is.
Ik vraag mij af of er iets speelt of dat haar karakter haar (en jullie) gewoon in de weg zit. Misschien is hulp inderdaad wel verstandig voor haar.
Op een positievere noot; ik denk dat dit soort eigenschappen, als ze straks beter leert ermee om te gaan, haar misschien wel een heel succesvol volwassene gaan maken. Klinkt als een heel zelfstandige meid met veel drive.

• June hebben hierop gereageerd.
  • June vindt dit leuk

Pimpelmeesje Ik ben even weggelopen πŸ˜…

Het is een enorme pientere meid. Ze kon altijd alles in een keer. Ze is super sterk en zelfstandig. Ik wil haar eigengereid zeker niet indammen. Maar soms moet ze in het keurslijf mee. En dat kan zo botsen. We grappen weleens dat we een pongbal (van dat spelletje vroeger) in het spel proberen te houden. Ze botst elke keer tegen de grenzen aan. Dan de ene kant dan de andere kant. We geven haar zoveel mogelijk vrijheid. Ze mag best veel thuis. Maar soms moet je gewoon even mee.

Dat gezeur en gevit op haar zusje ben ik wel zat. Maar goed dat zal vast een fase zijn want ze kunnen ook super leuk spelen.

June Dat gezeur en gevit op haar zusje ben ik wel zat. Maar goed dat zal vast een fase zijn want ze kunnen ook super leuk spelen.

Ik denk dat dat wel blijft, het kunnen ze het ene moment superleuk spelen met elkaar een het andere moment krabben ze elkaar de ogen nog net niet uit. Nu zit er hier wel een leeftijdsverschil van 8 jaar tussen, maar ik kan me van vroeger ook nog wel herinneren dat het thuis met broer en zussen ook zo was.

Pimpelmeesje huh dus je zus en jij zijn dan allebei 31? Dan zitten jullie wel heel kort op elkaar zeg!

June denk dat er ook jaloezie meespeelt. Heel naar dat ze zo tegen haar zusje doet.

• June hebben hierop gereageerd.

Tantetil we proberen de aandacht zo goed mogelijk te verdelen. Maar we zijn er misschien iets te laat achter gekomen dat onze schattige bolle peuter ook een kreng voor haar zus kan zijn.

June zo herkenbaar met mijn oudste van 8... reageer straks uitgebreider

• Nescio hebben hierop gereageerd.
            • June vindt dit leuk

Pimpelmeesje Hier kunnen zus en ik ook niet echt geweldig. Het ging iets beter toen we allebei het huis uit waren. Maar nu we allebei kind(eren) hebben, zijn onze verschillen weer erg duidelijk.

Ik heb echt niet goed gewerkt vandaag πŸ˜• Nu moet ik morgenvroeg heel hard aan de slag anders wordt het een gΓͺnante testsessie. En het begint om half tien😬

Pimpelmeesje ik ben 30, zus 34 denk ik en pas ook flink tegen uitgevallen πŸ˜‘

June zijn er broers/zussen die dat nooit doen?

Mijn zus is 2 jaar ouder en tijdens de puberteit was het zo erg dat mijn moeder ons verboden had om met elkaar te praten.

Een van ons hoefde maar iets te zeggen of er was vlam in de pan. Dus we leefden zo veel mogelijk langs elkaar heen.
              Als kind konden we wel aardig samen spelen (moest ook wel, want buitenland en weinig Nederlandse kinderen), maar ik was zo'n kind die keihard ging janken als iets me niet aanstond. Ik kreeg daardoor altijd mijn gelijk en m'n zus moest altijd inschikken, dat zorgde soms ook wel voor gedoe.

Nu kunnen we heel goed met elkaar overweg. We kunnen over (bijna) alles praten, we doen veel dingen samen en gaan/gingen ook weleens weekendjes weg met z'n tweeΓ«n.
              Had nooit verwacht dat het zo goed zou komen tussen ons tweeΓ«n πŸ˜‰

Pimpelmeesje We hebben wel een aantal jaar goed gekund. Ook weleens een weekendje Londen gedaan samen. Maar nu we kinderen hebben is het erg duidelijk hoe verschillend we zijn. Zij vind mij te soft naar kind, ik haar te hard en ongeduldig naar haar kinderen. Laatst natuurlijk dat gedoe in Drievliet. Daar heeft ze me echt gekwetst. Ik heb vaak mn mond gehouden om de lieve vrede te bewaren, maar uiteindelijk heb ik daar dus ook mezelf en mn eigen dochter mee. Het is dat ik het mn vader niet aan kan doen, en ik mn neefje en nichtje niet wil missen, ook voor Dafne. Maar anders was ik er wel klaar mee.

Ik vond mijn zusje vroeger vooral stom, want 4 jaar jonger. Mijn broer vond ik vaak leuker, maar onderling ook veel strijd. Inmiddels is het dikke mik tussen zusje en mij en spreek ik mijn broer maar beperkt. Het gaat niet slecht tussen ons, maar hij woont ver weg en we spreken elkaar gewoon weinig.
              Mijn man had vroeger altijd ruzie met zijn zus net boven hem en zijn oudste zus negeerde hem vooral. De middelste moet ik echt een brede puber zijn geweest, dat geeft ze zelf ook toe. Maar nu gaat het super goed tussen ze, geholpen door het feit dat zij getrouwd is met een goede vriend van mijn man.
              Dus @June , er is hoop! Maar het kan wel nog ruim 20 jaar duren. πŸ™ˆ

Wel heel lastig voor jullie. Ik kan me voorstellen dat je er soms gewoon klaar mee bent.